Неще да пали, може би стартер?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kockatakk
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 16 юли 2007 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Неще да пали, може би стартер?

Мнениеот kockatakk » Чет 20 мар 2008 17:42


Значи доста често започна да се случва
завртам ключа на контакт изчаквам 1-2 секунди и
паля и се чува отпред едно "бзззззз" :lol:
незнам как да го обясна ,чува се че върди стартера но двигателя
не ебава :? връщам и след 2-3 пъти така и пали
и още 1 въпрос
баща ми вика че рано сутрин не му палела колата по 15 пъти я мачел
да запали и ми вика че аз щото не съм я форсирал преди да спра
аз знам че по принцип може и да не я форсирваш.
кажете мнението си
колата от гаража




Потребителски аватар
meen
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот meen » Чет 20 мар 2008 18:14


може би е бендикс на стартер 99% вече се е разхлабил и не зацепва


Потребителски аватар
ta6koo
Мнения: 321
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ta6koo » Чет 20 мар 2008 18:35


това е със сигурност


Потребителски аватар
kockatakk
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 16 юли 2007 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kockatakk » Чет 20 мар 2008 18:53


мерси
може ли да се стегне някакси или за смяна???


Потребителски аватар
ivan_b80
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 19 апр 2006 22:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ivan_b80 » Чет 20 мар 2008 20:19


Само смяна помага


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 20 мар 2008 21:13


Сменя се всичко не само бендикса. Пълно сервизиране или другия вариянт е или нов или рециклиран. Рециклиран е около 100 лв. Само не знам какво общо има форсирането преди гасене и по темата и по принцип? :roll:


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Чет 20 мар 2008 22:05


МММ... не съм много съгласен , мисля че не е необходимо да се сменят части ей така на халос.... трябва да се види и отгава да се прецени какво да смениш ако изобщо е необходимо... ако слушаме логиката на предните колеги , трябва да смениш бендикса , но ако идеш на маистор той ще ти каже че е по добре да смениш целия стартер за него е по лесно това пък и повече пари ще ти вземе , тъй като бендикса е сръткава работа и са малко наистина добрите майстори които могат качествено да ти го сменят.... и какво излиза хайде да сменяме целия стартер и с работата това ще ти излезе към 200лв със втора употреба стартер който в повечето случай можеда е по зле от твоя.... какво бих направил аз , бих си извадил стартера и да го почистя много добре давам 99% че това ти е проблема почистваш и бендикса с времето от въртенето на стартера се отделят метални стружки от четките, магнитите , статора под формата на черна прах която полепва по магнитите по бендикса и по всички вътрешни части на стартера , а като полепне по бендикса , напълва каналите му и тои не може да се изхвърля хубаво от там ти идва и проблема с паленето ...обикновено тои е свързан и с други дефекти при палене за които ти изобщо не си обърнал внимание издава по нетипи4ен шум , върти бавно двигателя все едно че ти е пред падане акумолатора , при отпускане на ключа се чува едно изхъркване това е защото бендикса по трудно се прибира обратно и двигателя го развърта още повече докато отцепи... ето и още един много важен съвет никога нищо не смазвай , почистваш всичко с бензин или ацетон всичко разглобяваш го на съставните му елементи и всичко почистваш бобината също , можеш да смажеш единствено втулката в която лагерува при двигателя (впрочем тя може и да е за смяна и от нея също да имаш този проблем) тя лесно се проверя с гол ротор като го пъхнеш 2, 3 милиметра оста във втулката и ако клабче значи е за смяна , по принцип ако е за смяна втулката обикновено липсват части от нея... ако случаино решиш да смазваш другите елементи само със много финно машинно масло и пребърсване след това... казвам го защото аз съм брал големи ядове от неправилно смазване, бендикса и бобината също не се смазват хубаво е да се види състоянието на четките на ротора може да са за смяна да се почисти добре колекторът с много финна шкурка 900 или 1200 и след това полиране с кече колекторът трябва да стане така че да може да се огледаш в него четките се почистват само с кече ..... това всичко до тук ти отнема около 2 часа работа трябва да знаеш че така описано никой майстор никъде няма да ти го направи ... стартера е много деликатна работа и компромисите с него са недопустими затова трябва всичко да се направи много добре инече ще береш ядове после след време месец или два или дори след година а мислиш ли че на някой маистор ще му пука за това за него е добре дошло даже повторно да ти смени стартера .... въпроса не е да сменяш части а да отсраниш причината за тяхния дефект инече ставаш донор на пари на някой си


Потребителски аватар
Americanec
Мнения: 184
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Americanec » Пет 21 мар 2008 10:29


и аз го имам същия проблем,Майсторите ми казаха че по добре да не го барам и да си карам така,да ама при първо палене клато че ли се мъчи колата и това бзззззззз ......
i3v3a3n да те попитам аз нямам никакъф опит с колите ако нарпавиш снимков материал дали ще мога да си го оправя сам?м/у другото незнам каде е стартера....


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пет 21 мар 2008 10:44


как няма да го бараш бре човек, аз знаеш ли как съм патил точно от абе нали пали още
и в един момент като не изхвърли бендикса и едни бутания , мани мани
за 60 лева ми го оправиха по спомен, една четка смениха дето задирала
нещо такова беше


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 21 мар 2008 10:56


При проблеми със стартер се копува или нов, или се прави пълно сервизиране ( рециклиране ). Бендикс, втулки, четки и т нт... С алтернатора е същото!!! Това си е закон при тези устройства, пък колега ти ако искаш си играй да го отваряш само заради бендикса. Утре като изреве на омряло от друго ще те питам тогава. :wink:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 21 мар 2008 11:00


i3v3a3n написа:МММ... не съм много съгласен , мисля че не е необходимо да се сменят части ей така на халос.... трябва да се види и отгава да се прецени какво да смениш ако изобщо е необходимо... ако слушаме логиката на предните колеги , трябва да смениш бендикса , но ако идеш на маистор той ще ти каже че е по добре да смениш целия стартер за него е по лесно това пък и повече пари ще ти вземе , тъй като бендикса е сръткава работа и са малко наистина добрите майстори които могат качествено да ти го сменят.... и какво излиза хайде да сменяме целия стартер и с работата това ще ти излезе към 200лв със втора употреба стартер който в повечето случай можеда е по зле от твоя.... какво бих направил аз , бих си извадил стартера и да го почистя много добре давам 99% че това ти е проблема почистваш и бендикса с времето от въртенето на стартера се отделят метални стружки от четките, магнитите , статора под формата на черна прах която полепва по магнитите по бендикса и по всички вътрешни части на стартера , а като полепне по бендикса , напълва каналите му и тои не може да се изхвърля хубаво от там ти идва и проблема с паленето ...обикновено тои е свързан и с други дефекти при палене за които ти изобщо не си обърнал внимание издава по нетипи4ен шум , върти бавно двигателя все едно че ти е пред падане акумолатора , при отпускане на ключа се чува едно изхъркване това е защото бендикса по трудно се прибира обратно и двигателя го развърта още повече докато отцепи... ето и още един много важен съвет никога нищо не смазвай , почистваш всичко с бензин или ацетон всичко разглобяваш го на съставните му елементи и всичко почистваш бобината също , можеш да смажеш единствено втулката в която лагерува при двигателя (впрочем тя може и да е за смяна и от нея също да имаш този проблем) тя лесно се проверя с гол ротор като го пъхнеш 2, 3 милиметра оста във втулката и ако клабче значи е за смяна , по принцип ако е за смяна втулката обикновено липсват части от нея... ако случаино решиш да смазваш другите елементи само със много финно машинно масло и пребърсване след това... казвам го защото аз съм брал големи ядове от неправилно смазване, бендикса и бобината също не се смазват хубаво е да се види състоянието на четките на ротора може да са за смяна да се почисти добре колекторът с много финна шкурка 900 или 1200 и след това полиране с кече колекторът трябва да стане така че да може да се огледаш в него четките се почистват само с кече ..... това всичко до тук ти отнема около 2 часа работа трябва да знаеш че така описано никой майстор никъде няма да ти го направи ... стартера е много деликатна работа и компромисите с него са недопустими затова трябва всичко да се направи много добре инече ще береш ядове после след време месец или два или дори след година а мислиш ли че на някой маистор ще му пука за това за него е добре дошло даже повторно да ти смени стартера .... въпроса не е да сменяш части а да отсраниш причината за тяхния дефект инече ставаш донор на пари на някой си


Съжалявам за офф-а, ама това което си написал колега са пълни глупости!!!

Едно пълно сервизиране е около 75лв на сточна гара и ти го правят перфектно и сменят всичко, не мисля че след това ще имаш в близките години проблеми! Какви 200 лв???? Един стартер се сваля за 5 мин! Кой е тоя майстор дето ще вземе 100лв за сваляне и качване на стартер?????? :shock

Последна промяна от Tinko на Пет 21 мар 2008 11:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DIX^
Мнения: 214
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот DIX^ » Пет 21 мар 2008 11:08


при мен пък е обратното като запаля стартера продължава да се върти една две секунди с двигателя от какво ще е това :shock


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 21 мар 2008 11:13


DIX^ написа:при мен пък е обратното като запаля стартера продължава да се върти една две секунди с двигателя от какво ще е това :shock


Това е от бендикса, и не е от замърсяване ами просто си е за смяна защото се е разбил! При такива ситуаци 90% има и разбити втулки!
А въпросната чернилка не идва от стружки, ами от феродовия диск на съединителя, която няма как да влезне до четките! :roll:

Ето малко инфо макар и на руски!

Изображение

1 – болт;
2 – шайба;
3 – крышка подшипника;
4 – шайба;
5 – стопорная шайба;
6 – регулировочная шайба;
7 – задний подшипник;
8 – крышка со стороны коллектора;
9 – щеткодержатель;
10 – крышка со стороны привода;
11 – передний подшипник;
12 – болт;
13 – стопорное кольцо;
14 – упор;
15 – тяговое реле;
16 – шайба;
17 – гайка;
18 – опорное кольцо;
19 – втулка;
20 – привод;
21 – гайка;
22 – пружинная шайба;
23 – рычаг привода;
24 – ось рычага;
25 – обмотка статора;
26 – ротор;
27 – щетка;
28 – винт крепления полюса;
29 – втулка включения привода;
30 – пружина;
31 – шайба;
32 – стяжной болт


Изображение

1 – защитное кольцо;

2 – пружинное кольцо;

3 – вал ротора;

4 – крышка со стороны привода


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Пет 21 мар 2008 12:46


схемата на този стартер е по различна от моя за какъв двигател е тази схема...
пак казвам може да има много неща за смяна ... но трябва да се види първо преди да се реже ..... а относно цената значи 100лв струваше втора или пета употреба стартер с бобина разбира се реновиран преди около година и половина ....за работа ти сам каза че взимали по 65 лв ..а пък аз ще ти кажа че зависи от модела на колата при мене стартера е сложен отзад зад двигателя и свалянето и слагането му е изклиючително трудно на други модели е отпред и е лесно дигаш капака и тои е пред теб да ама при мен не е така и за това ми зимат минимум още 100 лв за работа и така стават 200 както бях писал.....по твоите сметки излиза 165 добре ..... относно бендикса колега искам да чуя какво би му се повредило че да го сменяш .... много ми е чудно та то е една зъбчатка наи просто казано.... може да се разбие втулката да така е но тя струва 1 лев и при мен стои в корпуса на двигателя ???? много ми е чудно искам да разбера.... може би говорим за по различни модели стартери , но като цяло принципа на работа им е еднакъв на всички


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Пет 21 мар 2008 13:03


забравих да попитам също казваш за 65 лв ти го правят ок.... и ти сменят четките .... да да ама друг път нови четки и то не говоря за оригинални са ти 40 лв само те ... сложили са ти стари четки недоизтъркани пич ... и въобще къде се намира това на сточна гара че ми е интересно... относно схемата която си дал този стартер е стар модел някакъв може би , той е с навит статор вижда се на схемата моя е с постоянни магнити аз ги свалих и ги изчистих от там е черната прах пепел от феродото на съединителя няма как да влезе при мен поне така е направено... а заеш ли какво ми казаха прословутите маистори ... ооо сваляне на магнити ние с това не се занимаваме стигне ли се дотам сменяме стартера не се вадели щото не можели да ги подредят после ......еми толкова им стига акъла е аз си ги свалих почистих си ги разбърках ги и сам си ги подреих после както трябва да бъдат .... вярно не съм майстор като тях :)... но минах само с една втулка и сичко сам си направих без никога през живота си преди да бях ппипал такова нещо ...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 99 госта