разрешени ли са халогените

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Вто 22 ное 2005 0:53


Код: Избери всички

Чл. 74.  (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при
значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други
подобни условия.  Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
     (2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само
когато видимостта е намалена под 50 метра.


http://www.kat.mvr.bg/




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 22 ное 2005 11:08


чл.74 пише при значително намалена видиммост !!
А вечер да не би да идеална видимостта ??


Потребителски аватар
Jorge
Мнения: 175
Регистриран на: Чет 20 окт 2005 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jorge » Вто 22 ное 2005 11:48


Crazy_hatteR написа:Абе я го дайте този закон насам бе , че то стана като приказката за "умната блондинка" - казват че я имало , ама май никои не я е виждал ...
Раздел Х V I I
Използване на светлините
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните
превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги
светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с
регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси
светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко
от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез
превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-
малко от 50 метра.
(3) За подобряване видимостта на автомобилите и осигуряване безопасността
на движението през деня те могат да се движат с включени къси и габаритни
светлини.
Чл. 71. (1) Всяко пътно превозно средство с животинска тяга трябва да има
два бели или жълти светло отразителя отпред, два червени светло отразителя
отзад, а при движение през нощта и при намалена видимост - отзад вляво
светещо тяло, излъчващо бяла или жълта добре различима светлина. Светло
отразителите трябва да са разположени симетрично от двете страни на
превозното средство.
(2) Всяка ръчна количка, теглена или бутана, при движение през нощта и при
намалена видимост трябва да има най-малко една бяла или жълта добре
различима светлина отпред и най-малко една червена светлина отзад.
Източникът на тези светлини може да е един, който да бъде разположен от
лявата страна на количката. Светлините не са задължителни за ръчни колички с
широчина, по-малка от 1 метър.
Чл. 72. Всяко намиращо се на платното за движение пътно превозно
средство или състав от пътни превозни средства, към които не са приложими
изброените по-горе изисквания, през нощта трябва да имат най-малко две бели
или жълти добре различими светлини отпред и две червени светлини отзад.
Чл. 73. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) На път извън населено място през нощта
или при намалена видимост всяко спряно на платното за движение моторно
превозно средство и тегленото от него ремарке трябва да бъдат обозначени с
включени габаритни светлини.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при
значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други
подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само
когато видимостта е намалена под 50 метра.
Чл. 75. През деня мотоциклетите се движат с включена къса светлина отпред
и с включена габаритна светлина отзад.
Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в
този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.
Чл. 77. При заслепяване водачът е длъжен да намали скоростта и при
необходимост да спре.
Чл. 78. При движение през нощта и при намалена видимост извън
населените места водачът на стадо, придвижващо се по платното за движение,
трябва да го обозначи откъм страната на движението със запален фенер.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 22 ное 2005 11:54


Егати СПАМА - то е ясно - въпрос на тълкование и настроение на КАТаджията


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 22 ное 2005 13:03


хората казват кога-дъжда, мъгла и други и з в ъ н р е д н и условия водещи до намалена видимост, а не нощта като такава и тъмнинана свързана с нея, ...


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Вто 22 ное 2005 23:32


Пише също, че не могат да се използват самостоятелно. Значи габарит+халоген и къси+халоген може!!
Аз мисля, че тези ограничения са останали от времето когато допълнителните светлини за мъгла бяха два огромни фара, монтирани на предната броня на Москвича или Жигулата с диаметър по-голям от този на фаровете и светещи по-силно от дългите.


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Сря 23 ное 2005 0:01


dready написа:По твоята логика значи всички са идиоти за да забранят използването на халогени при нормални условия.

Aми те тези дето са го писали този закон може вече да не са между живите и тогава нещата са били мааалко по-така. Апък ако ми кажеш, че ако се разминем през деня (при нормални амосферни условия) и аз съм си пуснал къси+халогени , то те ще те засляпят ....ми няма да ти повярвам :wink:


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Сря 23 ное 2005 11:07


дайте тогава да внесем предложение да отменят забраната за фабрично монтираните халогени !!!


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 23 ное 2005 14:30


Някой каза, че за това се вземали точки, но не е вярно...
Поне моите фарове за мъгла които си сложих отпред са направени, за да те виждат при лоши метерологични условия, крушката е 55вата доколкото помня и отпред има една леща.Като ги включиш самостоятелно не светят кой знае колко, светят на 1,5-2 метра пред колата, но ако отидеш по-надалеко и ги погледнеш ще разбереш защо са само за мъгла.Мен лично ми отвличат вниманието и ми намаляват зрителните способности.Прави ми впечатление, че е практика да се кара с такива по всяко време, да не говорим че повечето нови автомобили среден клас имат такива и собствениците им почти не ги изключват.Както задните за мъгла вадят очи, така и предните вадят, спор няма, но за задните не могат да те глобят по обясними причини, за разлика от предните.Когато някой ми се лепне отпред с включен фар за мъгна и почне да ми вади очите с тая червена светлина, аз като добър човек си светвам дългите и си карам зад него, а когато някой кара зад мен на дълги си пускам задните фарове за мъгла, направил съм ги и двата да работят....Понякога има ефект от тия неща, но ако си дебил никога няма да загрееш за какво става на въпрос.Когато някой тир ми даде сигнал, че мога да го изпреваря когато нямам видимост му светвам за малко аварийните да мигна за благодарност и той отвръща със същото, не знам дали вие сте го правили.Случвало ми се е като си забравя дългите(понеже са забити в земята и много не се разбира на какво си) тоя пред мен да ми светне аварийни за малко или пък фарове за мъгла(щрака няколко пъти), аз се усещам и изключвам, но пак повтарям, че има дебили на които каквито и знаци да им правиш няма да те разберат.Също така мразя автомобили с високовдигнати къси, не знам дали си въобразявам, но повечето са така и като ме облещят в града и пешеходец да има няма да го видя.Може и в моите очи нещо да не е наред....


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Сря 23 ное 2005 22:06


NovobranecGT написа:Също така мразя автомобили с високовдигнати къси, не знам дали си въобразявам, но повечето са така и като ме облещят в града и пешеходец да има няма да го видя.Може и в моите очи нещо да не е наред....


Сигурно не са високо вдигнати къси, а крушки 90/100. Просто трябва да изчезнат тези лампи!!


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 24 ное 2005 0:16


leavon написа:Пише също, че не могат да се използват самостоятелно. Значи габарит+халоген и къси+халоген може!!
Аз мисля, че тези ограничения са останали от времето когато допълнителните светлини за мъгла бяха два огромни фара, монтирани на предната броня на Москвича или Жигулата с диаметър по-голям от този на фаровете и светещи по-силно от дългите.

Искат да кажат, че не можеш на тъмно да караш с тях, като ползваш светлини, те са ти за да осветяват пътя.Според мен искат да кажат, че не можеш да ги ползваш самостоятелно, за да си светиш с тях през нощта :shock:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 24 ное 2005 0:21


Не видях да пише нещо за Xenon фаровете на повечето нови коли, аз тогава ще си турна такива вместо къси и кой не вижда да се оправя......то всеки тълкува ама нещо май има пропуски!!! :?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 24 ное 2005 10:38


То май и аз ще направя като SirT и ще оборудвам с Xenon Kit :twisted:
Всеки SUV като ме облещи дори и на къси просто съм загубен и се моля да няма завой 10 метра по-нататък или да има нещо или някой на пътното платно :evil: Разминаването с такова превозно средство става на магия, поне при мен.Може проблема да е в зрението, не знам.
Ти обаче захапа доста уместен въпрос, пред ксеноните фаровете за мъгла бледнеят(предните).Така погледнато тази точка от закона е крайно неуместна и си е с чисто печалбарска цел.Аз бях писал в една тема как в Русе масово спират за тесзи "мъгленки" и на всичкото отгоре размера на глобата се определя от началника на РПУ-то, можете сами да се сетите, че винаги е максималната стойност :evil: Интересното е, че ако си късметлия все още може да попаднеш на доброжелатели(полицаи/катаджии), които след много увещания да се смилят и да ти опростят граха, което е крайно нечестно.На някой му опростяват актове за сериозни нарушения, а друг го пълнят с такива за простотии :shock:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта