Проблем с охладителната система

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с охладителната система

Мнениеот Tinko » Сря 26 мар 2008 12:41


Пиша нова тема, защото проблем като моя не видях да е имало!
На скоро смених гарнитурата на главата, можете да прочетете Тук

Когато карам колата, при загряла е около 95-98 градуса. След като я загася чувам как водата ври вътре във главата. До сега на друг голф горе долу набор на мойта джета, никога не съм чувал подобно нещо?
На какво може да се дължи това? И нормално ли е? :idea: :roll:




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 26 мар 2008 15:32


При 95-98 градуса едва ли нещо ври в двигатела ти !
Дали си обезвъздушил добре ...?
Работи ли ти датчика за температура , да не се окаже повече ...
Охладителната ти система под налягане ли е , да не би да ти изпуска клапана на разширителния съд , а съм виждал и как карат с отворена капачка ...


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 26 мар 2008 15:53


Ами с менте капачка съм, меря темп-а с мултицет!


ivo752
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ivo752 » Сря 26 мар 2008 17:33


Само 4уваш 4е ври или и кипи


ivo752
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ivo752 » Сря 26 мар 2008 17:36


Да продалжа 4е забравих;наскоро имах подобен проблем виж уплътнението на капа4ката на разширителя


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 26 мар 2008 17:39


Не от там не кипи, ври вътре в самата глава!


ivo752
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ivo752 » Сря 26 мар 2008 17:42


Tinko написа:Не от там не кипи, ври вътре в самата глава!
А термостата отваря ли


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 26 мар 2008 17:43


Да нов е немски! И перката включва!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 26 мар 2008 17:56


А "маркучите" как са , "надуват" ли се много дори при хладен двигател ( е това е само ако охлад. система е херметична :lol: ) . Аз имах такъв случай и изхвърлих главата :cry: ... отказах се да я заварявам ( знам и как се спука , аз съм виновен но не е тук мястото за историята ми ...)


Потребителски аватар
moerte
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот moerte » Сря 26 мар 2008 18:18


При темп. 95-98гр. водата няма как да заври, още повече че системата е под налягане т. е. водата би трябвало да завира при >100гр.- физичен закон. :012:


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Сря 26 мар 2008 18:46


moerte написа:При темп. 95-98гр. водата няма как да заври, още повече че системата е под налягане т. е. водата би трябвало да завира при >100гр.- физичен закон. :012:

Доста тьпо казано.Водата завира доста преди 95,ма карай.На 100 кипи зверски вече.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 26 мар 2008 19:23


kilima написа:
moerte написа:При темп. 95-98гр. водата няма как да заври, още повече че системата е под налягане т. е. водата би трябвало да завира при >100гр.- физичен закон. :012:

Доста тьпо казано.Водата завира доста преди 95,ма карай.На 100 кипи зверски вече.


Браво!

Водата завира при 100 градуса на 0м надморско равнище, а аз съм в софия което е около 500м. Следователно По ЗАКОН ще заври под 100. Значи системата ми трябва да е плътно затворена?

milmar написа:А "маркучите" как са , "надуват" ли се много дори при хладен двигател ( е това е само ако охлад. система е херметична :lol: ) . Аз имах такъв случай и изхвърлих главата :cry: ... отказах се да я заварявам ( знам и как се спука , аз съм виновен но не е тук мястото за историята ми ...)


Колега виж ми първия пост там има една моя тема, преди да я извърша ми надуваше маркучите сега не ги надува но остава този проблем. Кажи какво искаш да кажеш, има вероятност да е спукана главата ли?

Според мен ако беше майстора щеше да я види, знам ли? :idea: :roll:


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 26 мар 2008 23:21


ако ти е спукана главата водата щеше да ти намалява както и маслото щеше да се омесва с вода и тогава вече става страшно ... пушеци давене и други все "хубави работи" .... така има нещо много важно при зглобяването на главата ... при някои модели голфове това не може да стане но при други може ... да не би майсторът ти да е обърнал водната помпа с което е нарушил цикълът на водата... чувал съм че се случват и такива работи при някои майстори..... друго нещо при мен температурата никога не стига 95 градуса или поне така ми показва стрелката вътре в таблото ... някъде при 89 -90 задължително ми се включва перката за охлавдане на по бавни обороти и се изключва при показание на стрелката някъде около 80 градуса при стигане на температурата 95 - 100 градуса се включва перката на по бързи обороти ... както гледам при теб колега май е втория вариант прегледай си датчика за температурата той задейства на две нива при 90 и при 100 може да ти е изгоряло първото ниво, от датчика излизат 3 жици едо захранване +12 волта и другите са контактни ... друго ако датчика е здрав значи се губят токовете някъде и то по конкретно изгоряло ти е едно бушонче което се намира непосредствено до релето което включва перката а това реле стои точно до казанчето за наливане на антифриз в едно наподобяващо кутия пластмасово... тъй като тази кутия е оставена на атмосферни влияния много чето там се окисляват клеми и се губят контакти аз при мене всичко запоих вътре сега няма разглабяне но и няма проблеми...


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 27 мар 2008 0:08


Колега нищо подобно.
Помпата няма как да се обърне.
На буксата на перката има само две жици на датчика са 3, но явно ползва само две.
Нямам такова реле до антифриза....
Датчика ми пуска на 100 и на 105 така пише на него утре ще проверя за него не съм 100% сигурен. :roll:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Чет 27 мар 2008 0:52


kilima написа:
moerte написа:При темп. 95-98гр. водата няма как да заври, още повече че системата е под налягане т. е. водата би трябвало да завира при >100гр.- физичен закон. :012:

Доста тьпо казано.Водата завира доста преди 95,ма карай.На 100 кипи зверски вече.


Водата в чайника може да заври и малко под 100 градуса :lol: , но в двигатела , при условие че всичко си е херметично - никога ! Там налягането става поне 1 бар над атмосферното ! Освен това антифриза по-трудно замръзва , но и по-трудно кипи от водата . То затова и вентилатора се включва около и над 100 градуса .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nkc и 65 госта