Баналният проблем датчик на хол и защо гори... моля за помощ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Вто 25 мар 2008 17:48


да разбира се бих си купил нов датчик , но те го продават без подложката на която седи и трябва сам да си го занитя ...а той е от някаква бакелитна сплав и ме е страх да не го счупя пък и отново не се знае какво китайско мента копувам..... има и нещо друго много по важно за мен дори да успея да го монтирам датчика ,аз не мога да разглобя делкото при мен за да се стигне до винтчетата на датчика първо трябва да се махне металния барабан с прорезите а той се маха от към задната част на делкото там където се отвива от двигателя ....трябва да направя снимки за да се види , та за да го разглобя трябва да извадя една стоманена прерязана надлъжно тръбичка която минава през оста на делкото и законтря една пластмасова шайба със издатина която играе ролята на предавка и предава движението на разпределителния вал .... е точно там е проблема до сега не съм успял да разглобя делккото без да счупя тази пластмасова шайба, и тъй като невярвам някъде да продават само шайбата ... разбира се задължително отиваме на ново делко ... ето тук ми идва проблема затова преди купих старо щото за ново цяло делко ще ми искат 200, 300 лв най малко.... някои ако знае как става разглобяването нека каже....




Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1483
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Мнениеот Gal » Сря 26 мар 2008 12:57


Според мен продават и датчик с подложката. Когато аз търсих, първия, който ми дадоха беше без подложка. Като видях, че трябва занитване отидох пак в магазина направо с делкото и изведнъж ми немериха и датчик с подложка. Този без подложка е много малко по-евтин от другия с подложката. Има доста колеги, които се занимават с авточасти, попитай...


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 26 мар 2008 22:40


Да разбира се обръщам се към всички колеги които се занимават с авточасти нека някой каже от къде мога да си закупя такъв датчик ... който си заслужава в смисъл че не е някакво абсолютно менте... дайте предложения ....


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 02 апр 2008 1:01


до къде стигнах с този датчик... купих нов някакво менте е наи вероятно колкото и да ми говорят че бил оригинален вече не се връзвам на тия истории ...
какво научих за прословутия датчик ... има консумация на ток точно 10 милиампера , като тя е варираща тоест при отпушване и запушване на датчика тя се променя като максималната стоиност е 10ма .... вътрещната схема на датчика все още не мога да я открия тя е много важна за да се разбере от какво изгаря ... комутиращият ток между сигналният проводник и маса е със сигурнос по малък от 24ма .... ограничих тока през сигналния проводник с помоща на съпротивление 250 ома и минимална мощност ... направих пробник с помоща на тример потенциометър с които установих че при наличие на съпротивление от 500 ома във веригата на сигналния проводник двигателя угасва (компютърът спира да подава импулси към бобината) , със сигурност сигнала от датчика се подава на базата на транзистор вътре в компиютъра това показва че токът трябва да е много малък ......
от тук правя изводи че датчикът едва ли би изгорял от претоварване от компютъра , както мислех в началото , ако се е появило някакво пренапрежение във веригата на сигналния проводник то със сигурност би изгоряло и нещо в компютъра , но за всеки случаи ограничих тока до колкото е възможно...
остава пренапрежение във захранващата верига , но от какво би се породило то ... мисля че имам отговор на това ... лоша изолация в кабелите на трите проводника към датчика .... идеята ми доиде от факта че тези тънки жички поизгнили от времето минават точно покраи дистрибуторната капачка и почти заедно със жиците които захранват свещите ... има вероятност при не добра изолация на всичките жици и при влажно време каквото беше някои импулс от високото напрежение а то наистина е доста високо усетих го без да искам :) да е пробил през изолацията и да е обезвредил датчика за стотни от секундата само ....
Затова мисля че решение би било подмяна на захранването към датчика с жици с много добра термична изолация и самите кабели ако е възможно да минават по далече от високото напрежение , за всеки случай обаче ще огранича тока през захранването и сигналния проводник .... пък времето че покаже дали съм прав ....... ако някои намери вутрешна схема на дачик на хол нека пише , може да изникне и нещо друго [/img]


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19714
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 02 апр 2008 9:11


Хайде и по тази тема подир теб да се обадя :lol:
i3v3a3n написа:... някои импулс от високото напрежение а то наистина е доста високо усетих го без да искам :) ...

Как усети високото? С баране покрай кабелите ли?
Ако да- със сигурност имаш кабел за високото за смяна ;) Изолацията е достатъчно дебела, за да не може да пробие през нея, ако няма някакви микропукнатини.

П.П. Както беше писал веднъж vaskoto1, компира е достатъчно дуракоустойчив ;) Къде точно влиза сигналния от Хол-а не съм гледал, но всички входове са през баластни резистори.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 02 апр 2008 13:08


@i3v3a3n
Предполагам, че в датчика има поне 1 транзистор / или тригер в по-добрият случай/.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Сря 02 апр 2008 13:44


това което успях да намеря в интернет за датчик на хол е че е изграден с някакви ценерови диоди само толкова успях да разбера в pdf-ите не дават вътрешна схема..... а със сигурност в него няма транзистор гарантирано е ... успях да изчегъртам хибридната схема на самия датчик отвътре се показаха три елемента два със сигурност са диоди единият при мене беше изгорял .... не можах да определя дали са ценерови или не , нямам вътрешната схема .... хубаво е да направя снимка за да се види..... а третият елемент представлява едно квадратче от което не излизат никакви изводи може би е някакъв екран или някакъв сензор които улавя магнитното поле...... някой ако знае нещо нека пише....
а що се отнася до кабелите .... тока ме тресна не щото им е зле изолацията а защото аз бях забравил да закача кабела от бобината към делкото :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19714
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 02 апр 2008 15:07


Според мен третия елемент ти е точно кристала (Хол-датчика)
Ефекта на Хол представлява промяна на структурата на кристалната решетка, а от там и проводимоста на кристала под въздействие на външно магнитно поле.
Изодите или са били мнго тънички и са се скъсали при изчегъртването на ХИС-а, или е запоен на планарен монтаж и за това не се виждат спойките му.
Диодите най-вероятно са защитни.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i3v3a3n » Пет 02 май 2008 14:34


за сега работи ве4е втори месец да чукна на дърво добре... все още не е изгорял.... та накратко какво направих смених захранването към датчика от инсталацията .... парче кабел наставен от под акумолатора до дат4ика ... мислех цялата инсталация но нямаше смисъл щото жицата управляващата се оказа че не ходи директно в компира а влиза вътре в купето и там бог знае къде излиза от купето и в компира , като измерих трасето на същата се установи че минава може би някъде в купето през баластно съпротивление 420ома , аз мислех че то е вътре в компа но се оказа някъде в купето може би на таблото кои знае ... сложих интерфеисен кабел от комп подобен на този от монитор RGB с двойна външна ширмовка като по нея пуснах масата, по две паралелни жички за + и за управляващата всички снадки спойки и т.н. са в термосвиваеми шлаухи както и цялата дължина на самата жица ... непосредствено пред буксата за датчика сложих нещо под формата на защита която аз си конструирах ... значи управляващата жица изхода от буксата непосредствено в съпротивление 250ома от изхода на съпротивлението в два ценер диода на по 18 волта , като анода на първия диод е вързан с катода на втория и те заедно към изхода от съпротивлемието и към жицата към компира ... катода на първия диод към + 12 волта а анода на втория към масата (ширмовката) ... така ги увих с изолирбанд и лейкопласт непосредствено до буксата по дължината на кабела , малко дебела стана букста но инече изглежда прилично... ще видим зимата как ще е немският изолирбанд черният не е подходящ за изолиране бандажиране щото през лятото от температърата се размеква и даже разтича а зимно време става твърд като камък заедно с кабела под него и рискувам при огъване кабела просто да се пречупи като краставица ... оригиналните бандажиращи ленти са като нащо старото тиксо и золирбанд от бай тошово време лейкопласт импрегниран с асфалт .... е да ама такова дори подобно никъде не можах да намеря вече не се продава .... какво имах за цел с тази защита ако се появят пренапрежения от високоволтовата верига без значение по кой от трите кабела те трябва да ги уловят , съпротивленито пък е баластно с цел да ограничи сигналният ток до колкото е възможно ... на същия принцип както е другото съпротивление на входа на компа има за цел да предпази датчика ... като махах старите жици също така открих че бяха наранени захранващата жица и сигналната на едно и също място може би от прещипване незнам дали това не е бил и въпросният проблем .... времето ще покаже...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта