Виене от окачването

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Longhi
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Виене от окачването

Мнениеот Longhi » Чет 27 мар 2008 20:47


Здравейте,
преди няколко седмици се ударих в един бордюр. Съответно се смачка джантата и нещо започна да трака. Смених я и смених и шарнир. Тракането се оправи но остана някакво виене - все едно гумата се търка в калника или нещо такова. Ходих няколко пъти при майстора и той каза че уж всичко е добре - но виенето си го има. Сутрин докато е студена колата не вие, след няколко минути започва отново. По инерция си вие също. Някой има ли идея какво друго може да е.




Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Мнениеот rapo_vd » Чет 27 мар 2008 20:52


Коя гума си одарил?


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 27 мар 2008 20:55


И аз имам подобен шум в моя голф, ако не е от лагерите в главините значи е някъде по полуоските или недай си боже в скоростната кутия, на заплата ще вида какво я боли та вие срещу луната :D
Аз досега сум минал 2000 км така , нема и са плашиш , най много да скъсаш полуоска.
Ако разбереш преди мен какво му е пиши на ЛС да знам.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 27 мар 2008 22:12


Eййййййййййййй, Вие ще се изпотрепете да давате съвети и акъли бре за некакви джвъчки и пищялки ние тука с колегата питаме за сериозни на пръв поглед неща р освен на друг да не му се е случвало подобно нещо ?!?!?!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 27 мар 2008 22:21


Погледнахте ли "гасителя на усукващи колебания" или както там му викат , едно такова гумено-метално дето има навик да се къса и разхожда по полуоските.Би трябвало да има такова нещо на мотори от 1.6-нагоре :idea:


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 27 мар 2008 22:26


Не съм, ще го погледна ако знам на какво прича :) мога и да го разпозная, само не ми казвай че са сложили и гумено каре на бързовьртящ се вал.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 27 мар 2008 22:52


Не е каре , просто е нещото нанизано на полуоската между двете карета, обикновено се вижда като се вдигне капака и се гледа между мотора и калника.Ако е проблемно- режеш с флекс и хвърляш( обикновено външната метална гривна)


amsterdam
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот amsterdam » Чет 27 мар 2008 23:09


emo-gar написа:Не е каре , просто е нещото нанизано на полуоската между двете карета, обикновено се вижда като се вдигне капака и се гледа между мотора и калника.Ако е проблемно- режеш с флекс и хвърляш( обикновено външната метална гривна)
Нарича се балансьор .


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 27 мар 2008 23:37


emo-gar написа:Не е каре , просто е нещото нанизано на полуоската между двете карета, обикновено се вижда като се вдигне капака и се гледа между мотора и калника.Ако е проблемно- режеш с флекс и хвърляш( обикновено външната метална гривна)



А някой друг дали е правил тази манипулация и колко е изкарала колата след това :?:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 27 мар 2008 23:40


Бе ти виж дали там е проблема, само ти хвърлих идея.Ако там е белята ,липсата на "балансьора" е бял кахър


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пет 28 мар 2008 7:50


OKS днеска лягам и се протягам :)


Longhi
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Longhi » Пет 28 мар 2008 8:57


днес ще отида на майстор да видим какво пак ще каже. ще го питам и за този балансьор. а и аз съм минал към 1500 км. става дума за предна дясна гума. след като и смених шарнира беше утихнал този шум - само при >60км/ч се чуваше. но сега се засили. може да сменя тези лагери на главината - някой знае ли колко пари е горе долу и после има ли нужда от реглаж, че за 1 месец ще ми е 3-тия.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пет 28 мар 2008 20:36


По мое проучване хубав преден лагер(SKF) излиза около 44-50 лв.( това с някаква отстъпка).При смяната се вади полуоската от шенкела, разкача се шарнира , понякога (доста често) се маха целия шенкел от макферсона, за да се избие/набие лагера на преса.При тия разкачвания е редно да се провери геометрия на предницата



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 62 госта