


за климатика на Passat 1.8mi 1994 В4
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 14:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
за климатика на Passat 1.8mi 1994 В4
Здравейте. регистриран съм тук от 2 месеца но за първи път се осмелявам да попитам нещо. имам проблем с климатичната инсталация на моя пасат. има едно клапанче с електомоторче което пуска и спира въздуха в купето. точно над него е филтъра за въздуха които влиза в купето. моето клапанче въобще го няма, явно е отчупено и не мога да си намеря такова. то също е свързано с климатичната система. обикалях из автоморгите на Сливен и Стара Загора но не можах да си намеря никаде. ако някои може да ми каже от къде да намеря такова клапанче или ако има някои такова ще съм много благодарен ако ми помогне. благодаря предвърително на всички.
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако се има предвид електромагнитния клапан под номер 4 на схемата, то отличен заместител е клапан за карбуратор с икономайзер от Лада/Москвич (викат му още "бъчвичка"), но именно бъчвичка (трипътен клапан), че на някой самари има други.
Ако става дума за нещото под номер 6 - трудно ще намериш само него, а и трудно ще го монтираш ако е отчупено.
Има и друг вариант - някой климатици са с електродвигател вместо вакуумна система. Ако случая е такъв, ще трябва да се търси нещо подобно, да се приспособява...
В краен случай, цялата тая гадост може да се направи да се задвижва с жило (като смукач).
Ако става дума за нещото под номер 6 - трудно ще намериш само него, а и трудно ще го монтираш ако е отчупено.
Има и друг вариант - някой климатици са с електродвигател вместо вакуумна система. Ако случая е такъв, ще трябва да се търси нещо подобно, да се приспособява...
В краен случай, цялата тая гадост може да се направи да се задвижва с жило (като смукач).
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 14:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
за климатика на Passat 1.8mi 1994 В4
може и аз да не съм описал или именувал правилно този "клапан". значи в купето имам два бутона един до друг точно над пепелника. единия е за климатика нещо (още не съм го разучил как работи климатика) а другият е за "въртене на въздуха в купето" като го натиснеш този бутон за въртене на въздуха той включва моторчето и отваря това клапанче след което въздухът влиза в купето като минава през филтъра за които споменах предния път и очиства въздуха в купето примерно от цигарен дим и вкарва пак чист въздух. точно това клапанче което се отваря за да позволи на чистия въздух да влезне в купето става въпрос. сега съм сложил един картон на мястото на филтъра защото е отчупено клапанчето и духа в краката на пътника до шофьора и не мога да си го пускам да ми очиства въздуха защото картона пречи. бях доста изчерпателен 

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Т.е., при теб вместо вакуумния сервомеханизъм (т.6 на схемата на колегата), има електрозадвижка? И както разбирам тя си е там и работи, но липсва напълно клапата която превключва външен въздух - рециркулация в купето? И като резултат въздуха отвън влиза директно в краката на пътника?
Иначе казано липсва ти "розовото" нещо на тази снимка:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112992
Ако е така, то мисля че може да се направи подходяща клапа, тя е просто нещо като вратичка облепена с нещо меко (оригинално сандвич от тънък дунапрен и найлон).
Иначе казано липсва ти "розовото" нещо на тази снимка:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5112992
Ако е така, то мисля че може да се направи подходяща клапа, тя е просто нещо като вратичка облепена с нещо меко (оригинално сандвич от тънък дунапрен и найлон).
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 14:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Passat 1.8mi 1994 В4
мисля че това очертаното ми трябва не е донапренено а пластмасово. http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5470940
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе нали писах "розовото"?
Остави го това отгоре дето си го оградил.
На снимката са 2 блока, горния е от кола без климатик, долния - от кола с климатик. Т.е. интересува ни само *долния*.
Това розовото е въпросната клапа която превключва въздуха. На снимката е в затворено положение, т.е. въздух отвън не влиза. Като се отвори (в случая на снимката се задвижва с вакуум) пропада надолу и затваря отвора към краката на пътника, за сметка на това отгоре се отваря.
Розово е защото съм сменил разкапалия се дунапрен с друга материя (подобна на подложките за паркет), но просто имах розова.
Иначе е сивкаво оригинално. Самата клапа е метална, а върху нея е залепен дунапрена.

Остави го това отгоре дето си го оградил.
На снимката са 2 блока, горния е от кола без климатик, долния - от кола с климатик. Т.е. интересува ни само *долния*.
Това розовото е въпросната клапа която превключва въздуха. На снимката е в затворено положение, т.е. въздух отвън не влиза. Като се отвори (в случая на снимката се задвижва с вакуум) пропада надолу и затваря отвора към краката на пътника, за сметка на това отгоре се отваря.
Розово е защото съм сменил разкапалия се дунапрен с друга материя (подобна на подложките за паркет), но просто имах розова.

разбрах какво ти трябва но трябва да търсиш по моргите иначе мисля че го продават с климатика цялата система. То ти ако имаш бубинката(или каквото е там) това представлява като капаче. което ти се отваря в зависимост колко искаш да влиза въздух. регулира се от тази бубинка то даже е захванато за нея
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Като вратичка е, като пантите са в горния край. На снимката е в долно положение (затворено към краката, отворено за свеж въздух).
Ако се загледаш в горния десен ъгъл на "розовото" ще видиш едната (дясната) панта - всъщност тя излиза извън корпуса вдясно, и именно оттам се задвижва (завърта) от вакуумната хуйовина.
твоето може и да не е съвсем същото.
Не ми се вярва да ти липсва клапата. Да не би да си е там, само задвижването й да е счупено?
Ако се загледаш в горния десен ъгъл на "розовото" ще видиш едната (дясната) панта - всъщност тя излиза извън корпуса вдясно, и именно оттам се задвижва (завърта) от вакуумната хуйовина.
твоето може и да не е съвсем същото.
Не ми се вярва да ти липсва клапата. Да не би да си е там, само задвижването й да е счупено?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 14:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
направил съм това клапанче но сега пък имам друг проблем които не мога да разбера. когато моторчето започне да отваря или затваря клапанчето не спира въобще. би трябвало да има някакъв прекъсвач или нещо такова за да го спре когато се отвори или зтвори. но не знам каде се намира или в самото моторче отзад да има някаква платка или нещо такова да го спира като се затормози.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Или има електроника която следи тока през моторчето и спира при нарастването му над някаква стойност, или е имало някакви крайни изключватели, или датчици (магнитни най-вероятно).
Виж да няма някъде нещо което би могло да е датчик за положение.
Ти какво направи всъщност - нова клапа ли? Че пишеш "клапанче", пък то си е бая клапа.
Нещо снимчица не може ли да пуснеш че да не е така на сляпо?
Виж да няма някъде нещо което би могло да е датчик за положение.
Ти какво направи всъщност - нова клапа ли? Че пишеш "клапанче", пък то си е бая клапа.

Нещо снимчица не може ли да пуснеш че да не е така на сляпо?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 14:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
тъй като аз не съм много запознат с ремонта или др. по колите ходих по сервизи но нито един малоумник от майсторите не е видял че всъщност капачето си е било там но като се е откачило от моторчето си е паднало надолу и не се вижда. та аз намерих същите неща които ми трябваха от един Passat но от по стария модел от моя ама са си същите и моторчето и капачето като на моя.само не бях сигурен за големината на дупката където е капачето дали е същата големина като моята и реших да махна пластмасовите капаци на моя за да ги сравня долу горе и виждам,че нещо стърчи от дупката. дръпнах го и ето появи се капачетоооооо. но след като реших да го пробвам се оказа че моторчето като отвори капачето започва да се мъчи и даже се наддига защото нищо не го спира и даже като видях че ми е там капачето забелязах,че има някаква пластмаса закачена на зъбчатката на моторчето която е отчупена явно защото не е спирало. даже видях че на стария Passat моторчето е нитовано от двете страни а моето само от едната страна е нитовано а от другата е било отчупено и са му сложили някаква вида. та сега проблема е че "Майсторите" (ако мога така да ги нареча.каде казвал един "викам ти маисторе щото не ти знам името") не знаят схемата от която да видят кое точно кара моторчето да спира.дали е някакво реле или нещо такова. ето снимка от моята кола http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5517559
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Колега при мен е подобно понеже не мога да кажа нищо по темата поне да питам Пасата ми е 1994 г при мен филтъра за клима е огънат понеже моторчето стърчи нагоре.Та кажете от къде да намеря този филтър,никъде по магазините няма.Melkhaq написа:тъй като аз не съм много запознат с ремонта или др. по колите ходих по сервизи но нито един малоумник от майсторите не е видял че всъщност капачето си е било там но като се е откачило от моторчето си е паднало надолу и не се вижда. та аз намерих същите неща които ми трябваха от един Passat но от по стария модел от моя ама са си същите и моторчето и капачето като на моя.само не бях сигурен за големината на дупката където е капачето дали е същата големина като моята и реших да махна пластмасовите капаци на моя за да ги сравня долу горе и виждам,че нещо стърчи от дупката. дръпнах го и ето появи се капачетоооооо. но след като реших да го пробвам се оказа че моторчето като отвори капачето започва да се мъчи и даже се наддига защото нищо не го спира и даже като видях че ми е там капачето забелязах,че има някаква пластмаса закачена на зъбчатката на моторчето която е отчупена явно защото не е спирало. даже видях че на стария Passat моторчето е нитовано от двете страни а моето само от едната страна е нитовано а от другата е било отчупено и са му сложили някаква вида. та сега проблема е че "Майсторите" (ако мога така да ги нареча.каде казвал един "викам ти маисторе щото не ти знам името") не знаят схемата от която да видят кое точно кара моторчето да спира.дали е някакво реле или нещо такова. ето снимка от моята кола http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5517559
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 39 госта