Проблем с охладителната система

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот mitrax » Чет 27 мар 2008 11:10


milmar написа: Водата в чайника може да заври и малко под 100 градуса :lol: , но в двигатела , при условие че всичко си е херметично - никога ! Там налягането става поне 1 бар над атмосферното !

истина истина. над 100 градуса водата в системата си е вода , не пара , за това и перката 2ра степен е над 100 градуса . Вода е докато налягането което се повишава не отвори клапанчето на капачката на разширителния съд и тогава завира . Има из мрежата таблици на колко атмосфери до колко градуса водата си остава в течно състояние. При колите предполагм че с капачки с клапанчета на по 1,5 Bar може и до 110-115С да качи . Та ако ти ври по рано просто системата не е херметизирана и не може да задържи налягането , и си вриш на 100 , или на по-малко там от надморското се влияе от това че сме на по високо , и налягането е по ниско :drinking:




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 27 мар 2008 23:24


За антифриза съм сагласен! Каде има каталог за моя мотор 1.8 90 Коня, какав датчик точно трябва да сложа. защото на 100 градуса някаде ми отваря моя а ми казаха, че е много??? И пак казвам перката ми е само с 2 жици и ползва само първия. На третото краче дори няма и кабелна обувка, празно е! :roll: :idea:


PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PitkataJoe » Пет 28 мар 2008 8:14


Колега, доколкото схващам, перката ти е само с 1 скорост на въртене, докато термоключа ти е с пинове за 2 скорости. Ефекта, който описваш прилича перката ти да е свързана към пина за бърза скорост т.е. за по-висока температура. Можеш да направиш следното - вържи с едно мостче двата пина на термоключа (но с ДЕБЕЛА ЖИЦА, да няма после топене) и от така окъсените пиниве включваш на вентилатора. Така постигаш ефекта перката да се включва при температурата за бавна скорост. Успех


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Пет 28 мар 2008 10:00


Има и нещо друго , по което не се наблегна : вентилатора си е вентилатор , можеш да го включиш към бавната скорост на термо ключа за да "тръгва' на по-ниска температура , можеш дори да го изведеш на таблото :wink: ( с дебели жици , че 20-тина ампера текат :wink: ) , обаче много важно е на каква температура отваря термостата :wink: .
Ако термостата не е отворил , а вентилатора се върти - никаква полза , няма "файда" :lol: . По принцип термостата трябва да започне да отваря на 5-10 градуса по-ниска температура от ключа на "перката" , получава се така че перката се включва "само при нужда" .


ivo752
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ivo752 » Пет 28 мар 2008 17:55


Термостата трябва да ти отваря на 87 гр./така пише/но трябва да се провери дори и да е нов


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Съб 29 мар 2008 0:42


ivo752 написа:Термостата трябва да ти отваря на 87 гр./така пише/но трябва да се провери дори и да е нов


.... в канче с вода на котлона ... много лесно и бързо става :wink: . Трябва да отвори преди водата да е завряла , ако имаш термометър още по-добре .


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Съб 29 мар 2008 5:57


Тинко, струва ми се че някакьв друг процес сьс водата чуваш , да няма някои банер на главата запушен. Чувал сьм го и аз това нещо на един опел сьс нова гарнитура и заварявана глава, по скоро го уприличавам на клокочене.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 30 мар 2008 11:30


slavi ivanov slavov написа:Тинко, струва ми се че някакьв друг процес сьс водата чуваш , да няма някои банер на главата запушен. Чувал сьм го и аз това нещо на един опел сьс нова гарнитура и заварявана глава, по скоро го уприличавам на клокочене.

Дам нещо такова, само дето мойта не е заварявана!

А към другите колеги да ви питам вобще четете ли ми темата като хората?
Казах, че съм сменил нов термостат с немски, термостата ми отваря на 87Градуса. И ако термостата не отвори няма как да ми се пусне перката!!!
Тъй като тя е вързана за втория кръг, а когато там вода не влезе няма как да се нагрее и датчика за перката! Тези неща който ми казвате са ми пределно ясни, няма да си оставя колата с прецакан термостат! :)

И в крайна сметка и с друга капачка и с друг датчик пак си клокочи ( Ври )!


Потребителски аватар
Ivo_Andreev
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ivo_Andreev » Нед 30 мар 2008 11:43


преди да си пражи6 заклу4ениа прожери двата дат4ика на перката и този за тампературата на таблото има вероиатност те да не са наред


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 30 мар 2008 12:47


Ivo_Andreev написа:преди да си пражи6 заклу4ениа прожери двата дат4ика на перката и този за тампературата на таблото има вероиатност те да не са наред

На таблото със сигурност не е в рете но аз меря с мултицет, колега :)


Потребителски аватар
blondeskiller
Мнения: 209
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 16:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село
Контакти:

Мнениеот blondeskiller » Нед 30 мар 2008 19:15


Колеги сега ще ви кажа решението, което измислих аз ..
Когато карах София градско и се набия в задръствание по 2 часа и .. се чудех кво да правя вдигаше 98-100 градуса .. и какво измислих -
за буксата на термодатчика връзвам кабел на масата и 2рата степен на перката ; прекарвам кабела в купето и го изкарвам на едно копче точно над пепелника :) Сега ако почне да загрява - пускам копчето - перката върти на 2ра степен и охлажда моментално - никакви проблеми !!! :)
Успех!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 31 мар 2008 10:03


:( Не е до перката, Има дилема някаква дето никой не може да я разбере, незнам твърде възможно е нещо, парченце метал като пластинка, да е заседнало, или нещо да е запушено. :idea: :?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Пон 31 мар 2008 12:30


Tinko написа::( Не е до перката, Има дилема някаква дето никой не може да я разбере, незнам твърде възможно е нещо, парченце метал като пластинка, да е заседнало, или нещо да е запушено. :idea: :?


Не че не ти четем темата , но проблема е странен :wink: . Да не би гарнитурата да има "пропуснат :shock " отвор или пък да се е запушил както казваш и да се получава въздушна възглавница някъде . ... :roll:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 31 мар 2008 13:47


Незнам вече колега.... :roll: :(


volf
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 30 май 2007 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот volf » Пон 31 мар 2008 15:14


Хм.........като,че ли всико е О.К ама не съвсем,и ще взема да попитам,за нещо дето почти всички го изкл. Ами водната помпа-тя в ред ли е?
Тогава би означавало,че температурата е различна горе и долу на радиатора/приемаме,че ти е наред термостата./
Въпреки,че е странно-водата кипи,когато е отворена системата.
Провери ли ,с друга капачка на разширителния съд?
На каталога за моя двигател пише,че клапанчето на капачката трябва да сработи на 1,3-1.5 бара.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nkc и 69 госта