Знам, че темата е коментирана нееднократно тук, но въпреки че прочетох доста мнения относно проблемите с ABS на Б5 не открих това което ме интересува. Накратко с две думи ще обясня. ABS си работи добре и нямам проблем, когато се движа със скорост. Странното се случва, когато намалявам и точно преди да спре колата, се включва ABS-а и педала започва да вибрира със шум. Разбрах, че при тази вибрация е нормално да го има този шум, но проблемът е, че колата още се движи, когато това се случва. Много е неприятно имайки предвид, че няколко пъти щях да се ударя в стояща пред мен кола, а и е доста некомфортно всеки път точно преди да спра, това да се случва и да настискам педала със сила, докато наистина спре колата окончателно.
Ще съм много благодарен, ако някой сподели мнение и опит за решаване на този неприятен проблем.
В5 странен проблем с ABS
Здравей колега. Познавам описаната от теб ситуация (не точно от личен опит, но от непосредствено пряко наблюдение). Описаното от теб се появява основно (открито и доказано) по три причини (това обаче съвсем не означава, че вече няма място за откриватели - вселената все пак е безкрайна или поне така твърдят ... на този етап, но да не разводняваме):
1. скорошна смяна на елементи (най-вече носачи и/или работа по лагера на главината) по предицата/ходовата част;
2. настъпило поради някаква причина (най-често в следствие от т.1) разместване на ABS датчика;
3. проблем в комуникирането между датчика и ABS контролера.
Най-правилния подход е да се направи диагностика - VAG-COM - напълно достатъчно. Ако е грешка или нещо в слествие на т.3 от това описание ще е "надлежно описано" и ще се знае причината.
Ако няма записана грешка е добре да се reset-не ABS контролера, което става по два начина - изключване на акумулатора за 5-10min. (това няма да доведе) изтриване на грешката (не бъркайте reset на контролера с clear trouble codes) или с ... VAG-COM - обръщението към канал 3 - ABS винаги го инициализира.
Правилната диагностика се извършва като се наблюдават показанията VSS (vehicle speed sensor-a) и отчетеното от датчиците. Има ли разлика с повече от 2km/h се наблюдава описания от теб проблем. Много често в този случай (описания от теб проблем) при напълно спрян автомобил 0km/h датчиците отчитат 1 (2) km/h.
Моя съвет е - изключи акумулатора за една нощ (ако можеш да си го позволиш от гледна точка на нощуване, аларми, криминогенен фактор) и ако проблема се прояви и на следващия ден - бегом към сервиза. Няма място за притеснения, защото каквато и грешка да е отчетена - тя ще си стои в паметта и ще чака някой да я разчете.
Успех и кажи дали се е оправило.
1. скорошна смяна на елементи (най-вече носачи и/или работа по лагера на главината) по предицата/ходовата част;
2. настъпило поради някаква причина (най-често в следствие от т.1) разместване на ABS датчика;
3. проблем в комуникирането между датчика и ABS контролера.
Най-правилния подход е да се направи диагностика - VAG-COM - напълно достатъчно. Ако е грешка или нещо в слествие на т.3 от това описание ще е "надлежно описано" и ще се знае причината.
Ако няма записана грешка е добре да се reset-не ABS контролера, което става по два начина - изключване на акумулатора за 5-10min. (това няма да доведе) изтриване на грешката (не бъркайте reset на контролера с clear trouble codes) или с ... VAG-COM - обръщението към канал 3 - ABS винаги го инициализира.
Правилната диагностика се извършва като се наблюдават показанията VSS (vehicle speed sensor-a) и отчетеното от датчиците. Има ли разлика с повече от 2km/h се наблюдава описания от теб проблем. Много често в този случай (описания от теб проблем) при напълно спрян автомобил 0km/h датчиците отчитат 1 (2) km/h.
Моя съвет е - изключи акумулатора за една нощ (ако можеш да си го позволиш от гледна точка на нощуване, аларми, криминогенен фактор) и ако проблема се прояви и на следващия ден - бегом към сервиза. Няма място за притеснения, защото каквато и грешка да е отчетена - тя ще си стои в паметта и ще чака някой да я разчете.
Успех и кажи дали се е оправило.
Re: Странен проблем с ABS на В5.
Както колегата Стефан zfa159 е казвал многократно, един от датчиците се е измъкнал леко и отчита 0 км/ч при скорост под 10 км/ч (7км/ч). Оттам АБС модула решава, че има блокирало колело и задейства АБС спирачния импулс.
- krassen777
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
- Автомобил: TUAREG 7L R5
- Двигател: BAC 2005
- Местоположение: ВАРНА
Re: Странен проблем с ABS на В5.
Имах същите симптоми и се оказа корозирал кабел на датчика. 

- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Странен проблем с ABS на В5.
колеги, за да не пускам друга тема ще пиша тук.Проблема със моя АБС е, че когато съм почти спрял и се включва, след което светват лампите и вече не се включва.Но забелязах, че по километраж между 10 и 15 км/ч илометража спича, и чак като спра нацяло тогава отива на 0км/ч.На кое се сължи проблема.На километража или на абс-а?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Странен проблем с ABS на В5.
По повод проблема на първия колега - някой датчик спира да мери коректно малко преди пълното спиране - качвате се с един Ваг-Ком в колата и в живите данни се гледа кой датчик кога спира да отчита и се разбира кой е проблемен (не го записва като грешка,защото то не знае дали колелото наистина не е блокирало).Това се случва поради няколко причини :
1. датчика е твърде изваден навън и не мери правилно в ниските скорости.
2. датчика е твърде набит навътре и закача в гривната на карето.
3. датчика е повреден или кабела му не е като хората.
Предвид,че това обикновено се случва след пипане по предницата,хората го свързват с това - смяна на носачи,смяна на карета,на маншони,на гуми,на какво ли не.Понякога се случва и от по-сериозна дупка да се размести датчика (просто е сложен на мястото си,нищо не го фиксира в статично положение).
По повод другия проблем - без диагностика няма да стане ясно.Километража чете данните на "Vehicle speed sensor" ,който се намира на скоростната кутия и казва на таблото с каква скорост се движи колата.АБС-а принципно си я следи от датчиците на колелата и повечето АБС-и не следят въпросния сензор (при В5 не знам дали не го следи).
Трябва си диагностика,за да се види какво не е в ред.

1. датчика е твърде изваден навън и не мери правилно в ниските скорости.
2. датчика е твърде набит навътре и закача в гривната на карето.
3. датчика е повреден или кабела му не е като хората.
Предвид,че това обикновено се случва след пипане по предницата,хората го свързват с това - смяна на носачи,смяна на карета,на маншони,на гуми,на какво ли не.Понякога се случва и от по-сериозна дупка да се размести датчика (просто е сложен на мястото си,нищо не го фиксира в статично положение).
По повод другия проблем - без диагностика няма да стане ясно.Километража чете данните на "Vehicle speed sensor" ,който се намира на скоростната кутия и казва на таблото с каква скорост се движи колата.АБС-а принципно си я следи от датчиците на колелата и повечето АБС-и не следят въпросния сензор (при В5 не знам дали не го следи).
Трябва си диагностика,за да се види какво не е в ред.

- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Странен проблем с ABS на В5.
Има развитие по моя проблем.След като вкарах колата в сервиза за смяна на носачите накарах момчетата да видят тея датчици... мърдаха ги, въртяха ги, като взех колата на следващия ден вече не ми се включва АБС и таблото да стане като коледна елха,а и киломертажа си работи коректно, от където следва, че километража взима информация от датчиците на абс(по незнаен за моите скромни възможности начин)
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Странен проблем с ABS на В5.
Странно.Принципно чете данните от датчик на скоростната кутия,поне при повечето автомобили,ама все пак твоята е по-новичка,може и него да са спестили
Странно е,защото,принципно не смесват системите една с друга,а и ако АБС модула откаже тотално (типично за В5 и В5.5),то той не чете информация от датчиците и километража трябва да спре да работи, поне по пътя на нормалната логика, а то не става така (поне на тези,които съм виждал с тотално убит модул за АБС-а,че даже и демонтиран).Иначе компютрите на отделните модули си говорят и теоретично не е никакъв проблем контролера на АБС-а да си комуникира с контролера на таблото и да му казва е скоростта.


Странно е,защото,принципно не смесват системите една с друга,а и ако АБС модула откаже тотално (типично за В5 и В5.5),то той не чете информация от датчиците и километража трябва да спре да работи, поне по пътя на нормалната логика, а то не става така (поне на тези,които съм виждал с тотално убит модул за АБС-а,че даже и демонтиран).Иначе компютрите на отделните модули си говорят и теоретично не е никакъв проблем контролера на АБС-а да си комуникира с контролера на таблото и да му казва е скоростта.

Re: Странен проблем с ABS на В5.
Къде точно във ВАГ-КОМ се гледат тези датчици в движение на АБС ?
Кое е по възможно- датчика на колелото да излезе по далеч или да отиде близо до зъбите на карето и да се нарани механично ?
Или и двете са възможни за пасат Б 5.5 питам?
Кое е по възможно- датчика на колелото да излезе по далеч или да отиде близо до зъбите на карето и да се нарани механично ?
Или и двете са възможни за пасат Б 5.5 питам?
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 01 юни 2011 12:22
- Автомобил: VW Golf Rabbit MK5
- Двигател: 2.5 2008
- Местоположение: Bulgarian
Re: Странен проблем с ABS на В5.
Здравейте, аз съм с американски Rabbit MK5 2008г. и от известно време имам подобен случай. В началото си мислех, че е от гумите или от накладки или нещо подобно. Всъщност появата на този проблем се появи малко след като смених задните накладки. Минавал съм през VAC-Com профилактично за някакви грешки, но нямаше нищо значително. Вярно е обаче, че и проверката беше доста повърхностна. И ако проблемите с датчиците се виждат при по-сериозно ровичкане, ще е нужно пак да го направя. Та първо възнамерявам да пробвам номера с акумулатора. Колата ми е в гараж, така че довечера ще спи без ток. Ако пак се появи ще премина по следващите точки за разрешаване. Защото и аз на няколко пъти да се залепя за предната кола и сега винаги карам с дистанция, когато се налага да спирам напълно. Иначе с висока скорост спирачките са страхотни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 66 госта