ABS - мнения - за и против - доводи

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 04 апр 2008 15:29


dready написа:Аз съм за ,но да ви кажа на мокри павета за нищо не става.

Е защо си мислиш, че без АБС ще спреш? На мокри павета понякога сцеплението е = на това на лед, особено лятото, ако паветата са били прашни преди това.




Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Мнениеот svetlin » Пет 04 апр 2008 15:35


Аз съм със старо поколение АБС (Голф 3) и наблюденията са ми че върши работа само при висока скорост когато ти се наложи да спреш рязко и да трябва да маневрираш. Иначе в града на няколко пъти ми е изправял косата. От друга страна гумите се запазват по-дълго като имаш АБС така че ми е трудно да определя как е по-добре дали със или без него... :roll:


Потребителски аватар
dready
Мнения: 1844
Регистриран на: Сря 25 май 2005 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dready » Пет 04 апр 2008 15:36


Това е мое мнение.Може и да не съм прав ,но преди това съм карал кола без ABS и мисля ,че спираше по добре в такива условия. Пак казвам ,че това си е лично мое мнение, нито съм най-опитния шофьор ,нито съм най големия спец. Според мен неравноста на паветата и мокрото време подвеждат ABS системата.


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Stranger » Пет 04 апр 2008 15:40


Момчета, кола с АБС и без АБС спира абсолютно еднакво докато гумите не блокират...АБС-а е система която оказва влияние само при блокирали гуми, ако не са блокирали, все едно нямаш абс.Най ми е забавно че повечето хора си мислят че АБС-а е някаква система която подобрява спирачките ти като цяло...това е ПЪЛНА глупост...АБС-а представлява два датчика на главините на колелата, които освен че отчитат дали колелото се върти или не, понякога служат и за предаване на сигнал скоростомера, вместо жило или датчик на скоростите...та тия два датчика като отчетат че колелото е блокирало и се плъзга по асфалта, се включва една системичка от помпичка и компютърче и най общо казано колелото ти ту блокира ту отблокира, много бързо...по този начин АБС-а предотвратява неконтрулируемото плъзгане на колата като шейна на мокро и на лед.Също прави така че да не поднасе ако колелата блокират в завой.Ако колелата не са блокирали,абс-а не се включва демек,нямате абс и по никакъв начин не влия на това колко добре ви спира колата...Виждате колко е полезен АБС-а но само на мокро и на лед...На сухо, при блокирали колела удължава спирачният път, защото на сухо гумата има хубаво сцепление и спира по добре като е блокирала отколкото като се блокира и отблокира...Разликата на старите и новите абс-и е единствено в броя на блокиранията и отблокиранията за секунда...новите са много по бързи => при плъзгане,новият АБС намалява спирачният ви път още повече...А и при новите датчиците на АБС-а служат не само на АБС-а ами и на тракшъна и на още куп други системи...

ACCELERATOR, на писта се кара предимно при сухо време , което автоматично изключва нуждата от АБС...+тва АБС-а тежи => по добре да си го избушиш и да олекотиш бегачката си...А и на писта се натискат доста по интензивно,разко и силно спирачките => ако имаш АБС, той по често се включва и те прецаква на сухата писта...


лайномета
Мнения: 85
Регистриран на: Вто 18 апр 2006 20:36
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот лайномета » Пет 04 апр 2008 15:50


при сняг било доста зле положението с включен АБС.

това не знам къде си го чел,ама явно са били писания на някъв капацитет родом от египет :No

в зимни условия абс-а е незаменим просто


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 04 апр 2008 15:59


Stranger, ABS влияе и на сухо. С почти всяка кола можеш да блокираш гуми под 70км/ч. Неслучайно в автомобилните спортове има ABS, oсвен ако той не е забранен. Допреди няколко години имаше и във Ф1.


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Stranger » Пет 04 апр 2008 16:12


Да бе, той че работи и на сухо работи, но въпросът е че на сухо вместо да ти скъси спирачният път, той го удължава...аз лично предпочитам на писта да си карам колата без АБС...


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Пет 04 апр 2008 16:41


Аз също съм за АБС-а. Според мен голямо предимство е, че може да маневрираш докато си натепал спирачката, а пък на мокро си е незаменим-няколко пъти ми е спасявал кожата (колата)


Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Мнениеот svetlin » Пет 04 апр 2008 16:51


Според мен трябва да има едно бутонче като при инякой коли и кеф ти АБС кеф ти без АБС. Иначе ако трябва да избирам не бих си го махнал от колата като цяло се чувствам по сигурно с него. Понякога може да ти докара леко смачкани ламарини ама на моменти ми е спасявал животеца...


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пет 04 апр 2008 17:07


Темата е обсъждана многократно,многократно съм и писал по нея,но все още не мога да разбера как някои хора в града на сух асфалт успяват да включат системата(т.е. да се стигне до завлачване на гумите) :shock .
Честно казано аз тази зима макар че шофирам ежедневно до работата си, нито един път не успях да блокирам колелата,а карам с летни гуми.
П.П.До сега не ми се е случвало,а дано и да не ми се случи никога,но директно бих вкарал в интензивното всеки който ми влезе с пушещи гуми в багажника :evil: ...


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Stranger » Пет 04 апр 2008 17:21


FELIPE написа:...все още не мога да разбера как някои хора в града на сух асфалт успяват да включат системата(т.е. да се стигне до завлачване на гумите) :shock ...


Ми ела да те повозя и ще видиш как :lol: :lol: Като натепаш педала с пълна мощ, що да не блокират гумите?На тебе някоя жена като ти изведнъж в средна лента (с цел ляв завой ) и почне да се оглежда като пръднал заек в люцерна, не се ли изпускаш на педала? А таман си беше купил нови кристални фарове и двигателя се беше разработил... :lol: :lol:


Потребителски аватар
pkaramitev
Мнения: 171
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pkaramitev » Пет 04 апр 2008 20:09


Има си смисъл от АБС то,и аз съм отарвавал кожата веднъж!Щеше да ме отнесе една луда пощаджиика с пежо :lol:


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Пет 04 апр 2008 21:42


dlug написа:Аз също съм за АБС-а. Според мен голямо предимство е, че може да маневрираш докато си натепал спирачката, а пък на мокро си е незаменим-няколко пъти ми е спасявал кожата (колата)


точно това е смисъла на абс-а, а именно че колата може да се управлява, докато ако ти блокират колелетата, автомобила се носи и е неуправляем... извинявам се предварително на автора, ама темата ми се вижда безсмислена, и по-скоро направена за спамче това онова и за тъпи спорове...


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Пет 04 апр 2008 23:41


Айде и аз да си кажа мнението..... (на това ми беше изпита по ел оборудване на автомобила в даскалото)

За писта АБС е отварат!!!!!!! удължава спирачния път! елиминира фактора "ляв крак" и е отвратителен шок когато усетиш че колата спира ама може и още ама АБСа е решил че това е крайния момент.....
ЗА ПИСТА И СПОРТНО КАРАНЕ НЕ СТАВА СТАНДАРТНИЯ АБС!!!!!!!!!!

За улично каране о ОК особено ако не се засилваш много (в норамлни граници на скоростта)

Аз имам АБС на камиона който е повреден и отчита че едното колело не се движи понякога и ефекта е ужасяващ когато ми се наложи да спра като имам кола 2т зад мен..... мятам се целия на педала и чакам да видя кога ще спре това туловище..... кото не работи АБС ми свети една лампа и камиона спира драстично по-добре особено когато е натоварен!

ЗА мокро и хлъзгаво време АБС е уникално средство за спиране !!!!!
пробвал съм поне 50 коли с АБС и то на най-различно натоварване и ако едната гума е в прах или вода АБСа спира колата равномерно и тя е права а ако го няма .....ЛОШО..... следва едно въртене едно сучене....

системата на работа е: датчик (брои пълно /празно на гривната) информация на комп за АБС => помпа (моторче) за разтоварване на определено колело или повече => спирачна помпа и педал... Ритането на педала идва от разтоварването на сп. апарат(и)

(справих се с 5 на изпита и може да не съм много добър в материята ) :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Съб 05 апр 2008 19:41


DimoNN написа:
dlug написа:Аз също съм за АБС-а. Според мен голямо предимство е, че може да маневрираш докато си натепал спирачката, а пък на мокро си е незаменим-няколко пъти ми е спасявал кожата (колата)


точно това е смисъла на абс-а, а именно че колата може да се управлява, докато ако ти блокират колелетата, автомобила се носи и е неуправляем... извинявам се предварително на автора, ама темата ми се вижда безсмислена, и по-скоро направена за спамче това онова и за тъпи спорове...

Ами аз просто исках да разбера някои истини, нищо повече, не е направена за спам, идеята е да чуя няколко десетки мнения, нямам за цел да скарвам потребители на форума :wink: Мерси много на bobby_ общо взето неговото мнение ми се стори най-изчерпателно, за което му благодаря...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта