ЗДРАВЕЙТЕ
Мисля цхе имам проблем със парното ... не може да духа тупъл въздух... смисъл духа, но не е горещ... наскоро смених тремостата и се пооправи . та питането ми е лседното ... може ли радиаторчето да ми е запушено , но не напълно щото духа малко хладен въздух и ако е така може ли да се изчисти без да се източва антифриза (скоро го слагах) или просто на Пассата си му е слабо парното ???
Благодаря Ви предварително за отговорите !!!
Отопление в купето Пассат 1,8 МИ 1994г.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Отопление в купето Пассат 1,8 МИ 1994г.
K76VB1010 написа:ЗДРАВЕЙТЕ
Мисля цхе имам проблем със парното ... не може да духа тупъл въздух... смисъл духа, но не е горещ... наскоро смених тремостата и се пооправи . та питането ми е лседното ... може ли радиаторчето да ми е запушено , но не напълно щото духа малко хладен въздух и ако е така може ли да се изчисти без да се източва антифриза (скоро го слагах) или просто на Пассата си му е слабо парното ???
Благодаря Ви предварително за отговорите !!!
На пасата в никакъв случай не му е слабо парното



- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аха! Съгласен съм, ама съвсем. Проблема и при мен си го има: на градско - парно има, почти поносимо, но като засиял на магистралата - капят зъби. В събота и неделя ще се разкостват въздуховодите, щото т'ва с жилата вече съм го правил... все се надявам да не се налага да сменям пластмастката с коповете и до сега жилата ги крепя някак, ама ще видим... според мен проблема по-скоро е в клапите на въздуховодите и в самите въздуховоди...
Не че се съмнявам, но дали все пак е възможно тези симптоми да сочат към запушено радиаторче? ... въпреки че при мен определено проблема е от клапа (притока на студен въздух)
Не че се съмнявам, но дали все пак е възможно тези симптоми да сочат към запушено радиаторче? ... въпреки че при мен определено проблема е от клапа (притока на студен въздух)
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мисля че проблема е в клапите на кутията на малкото радиаторче. Те са овални и върху тях има залепен тънък дунапрен. Той със времето изгаря. Така че работата няма да е лесна.
Едно майсторче от "Хладилника" ме отвори на този проблем. Трябва да се свали кутията, като както знаете половината табло се разкачва и да се оплътнят тези клапи.
Първо де почистват после се лепи тиксо от това платненото което е в повечето случай сиво но цвят. Като оставяте по 1 см. повечеот всички страни за да покрива отоворите.значи той ми обясни да се залепи тиксото двойно едно срещу друго и после да се изреже.
Ами това си спомням горе долу!



Едно майсторче от "Хладилника" ме отвори на този проблем. Трябва да се свали кутията, като както знаете половината табло се разкачва и да се оплътнят тези клапи.

Първо де почистват после се лепи тиксо от това платненото което е в повечето случай сиво но цвят. Като оставяте по 1 см. повечеот всички страни за да покрива отоворите.значи той ми обясни да се залепи тиксото двойно едно срещу друго и после да се изреже.
Ами това си спомням горе долу!
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ей т'ва съм намислил и аз да правя събота и неделя. Дано да се справя! Иначе някъде по темите някой беше написъл същото нещо и оттам реших, че само т'ва не съм проверил... От много голяма полза ще ми бъде някаква информация в повече от къде трябва да ги захвана тия въздуховоди, за да стигна до клапите. Предния път махнах корите, без да махам таблото, но това беше достатъчно, за да проследя другия край на жилата. Ще мога ли така да я докарам до клапите?
Oleg_Yanev написа:Ей т'ва съм намислил и аз да правя събота и неделя. Дано да се справя! Иначе някъде по темите някой беше написъл същото нещо и оттам реших, че само т'ва не съм проверил... От много голяма полза ще ми бъде някаква информация в повече от къде трябва да ги захвана тия въздуховоди, за да стигна до клапите. Предния път махнах корите, без да махам таблото, но това беше достатъчно, за да проследя другия край на жилата. Ще мога ли така да я докарам до клапите?
Данеби да имаш т.нар байпасен клапан на маркучите преди радиатора в купето ?
щот ако имаш такъв най вероятно е за изхвърляне
имах подобен проблем преди да загрее мотора духа топло като загреее вее студ


- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Е, слава богу, не ми е текло в купето, но известно време си карах със собствена мъгла в купето...
За байпасните - четох доста и за тях. Поогледах, но тръбите от радиаторчето си отиват направи към изпарителя едната, а другата - нанякъде си, но клапани няма.
Освен това, колата като загрее си има парно, но само когато карам бавно.
За това ми се струва, че диагнозата е почти ясна... само ако някой може да ме насочи за процеса на профилактика на клапаните и въздуховодите, ще съм му много благодарен.
п.с. брат ми също кара пасат и вътре е някакъв парник и то на най-студено на врътката... направо не го мисля лятото! Но т'ва го казвам само, защото се замислям, дали една тъпа клапа може до толкова голяма степен да прецаква ефекта от парното...
За байпасните - четох доста и за тях. Поогледах, но тръбите от радиаторчето си отиват направи към изпарителя едната, а другата - нанякъде си, но клапани няма.
Освен това, колата като загрее си има парно, но само когато карам бавно.
За това ми се струва, че диагнозата е почти ясна... само ако някой може да ме насочи за процеса на профилактика на клапаните и въздуховодите, ще съм му много благодарен.
п.с. брат ми също кара пасат и вътре е някакъв парник и то на най-студено на врътката... направо не го мисля лятото! Но т'ва го казвам само, защото се замислям, дали една тъпа клапа може до толкова голяма степен да прецаква ефекта от парното...
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ето ги и обещаните снимки.
Малко са потресаващи, така че хората със слаби нерви си знаят...
Та най-напред общ изглед на ситуацията
Проблема беше в този смесител, който се намира непосредствено след тръбата с вентилатора и в който се намира и радиаторчето за парното. Целия гергелек е захванат с две гайки, които се развиват откъм двигателя и с два болта, които са под филтъра на вентилатора.
Та ето как изглежда:
А проблема всъщност се решава с облепване на металните пластинки (клапите) с нещо, което замества вече изгоремия дунапрен. Клапата, която се вижда е тази за въздуха в краката и към купето. Проблема за топло/студено е в клапата, която се намира до радиаторчето - малко по-навътре насочва въздуха покрай радиаторчето или направо в купето. Съпротивлението на студения въздух е по-малко и за това, ако дупките не са запушени, просто голяма част от него влиза направо в купето.
Та ето как изглежда и клапата отблизо. Пак повтарям: Важна е задната, за да има топло...
... само да добавя, че аз използвах някаква тънка гума за запушване, която я хванах с тел, защото при температура от около 90 градуса малко скочове и изолирбанди биха издържали... пък и беше недвля.
Успех на всички ентусиасти!
Малко са потресаващи, така че хората със слаби нерви си знаят...
Та най-напред общ изглед на ситуацията

Проблема беше в този смесител, който се намира непосредствено след тръбата с вентилатора и в който се намира и радиаторчето за парното. Целия гергелек е захванат с две гайки, които се развиват откъм двигателя и с два болта, които са под филтъра на вентилатора.
Та ето как изглежда:

А проблема всъщност се решава с облепване на металните пластинки (клапите) с нещо, което замества вече изгоремия дунапрен. Клапата, която се вижда е тази за въздуха в краката и към купето. Проблема за топло/студено е в клапата, която се намира до радиаторчето - малко по-навътре насочва въздуха покрай радиаторчето или направо в купето. Съпротивлението на студения въздух е по-малко и за това, ако дупките не са запушени, просто голяма част от него влиза направо в купето.
Та ето как изглежда и клапата отблизо. Пак повтарям: Важна е задната, за да има топло...

... само да добавя, че аз използвах някаква тънка гума за запушване, която я хванах с тел, защото при температура от около 90 градуса малко скочове и изолирбанди биха издържали... пък и беше недвля.
Успех на всички ентусиасти!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта