Особености м/у Паралелно и Последователно връзване...

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
furcy
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 28 ное 2005 14:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот furcy » Вто 29 ное 2005 21:40


колеги като гледам вие мощностите ги нямате за нищо...
:wink:
нищо лично но знаете ли какво е 1400 W на 1 Ohm.. при 12 V захранване на ел-инсталацията.
проста сметка 1400/12=116 А ток, и това е само за единия усилвател...
Ясно е че има повишаващи схеми (трафове и т.н.) захранващото напрежение, обаче все пак предпазителя на входа трябва да е 120 А, за сведение 63 е достатъчен за цял апартамент. Мисля че повече от 200 W РЕАЛНИ в колата нямат смисъл (това си е мое скромно мнение, моля не се нахвърляйте). Доскоро имах sub с 12 (!) W реални (КПД 90+% черпеше 1,1 A) и свиреше по-силно и по-добре от .. доста 50 -60 W такива. Мощността не е толкова важна, а по-скоро правилното разпределение на звуковата картина в колата. Не както е нормално отпред пищи, а отзад само дум-дум-дум. А втория акумулатор според мен е задължителен

Предварително се извинявам ако неволно съм засегнал някой Beer




mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 30 ное 2005 10:21


Нали сме тук, за да всеки да си изкаже мнението :) Добре дошъл, колега Beer Аз също съм на мнение, че е важно качеството и баланса между ниски, средни и високи честоти, равномерна характеристика на звуковата картина и тн. А не силата и музика от типа ДУУФ ЦССССС, която се чува (през отворените широко прозорци разбира се, дори да е -10 граудса, нали трябва да те чуят :) ) на повечето "аудио разбирачи" :):)

Но сега, който е решил да слага 10000W в колата, прав му път, свободна държава сме, ама лошото е, че като оглушееш, после резервен слух не продават по пазарите :)


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 02 дек 2005 12:24


Б@си 3 страници тема...

Последно как седят нещата:
При паралелно свързване на говорителите чувствителността се вдига с 3dB, импеданса пада два пъти, и мощността на усилвателя трябва да е два пъти по-голяма. При последователно - чувствителността пада с 3dB (ако се ползва същия усилвател), импеданса се вдига 2 пъти, и усилвателят трябва да е предвиден за по-високоомен товар (ще го поясня по-долу).

Недостатъци:
- на паралелното свързване - едно на ръка, че ни трябва усилвател за по-нискоомен товар на същото напрежение (демек за 2-пъти по-голяма мощност), но е възможно и сработване на токовата защита на усилвателя поради по-нискоомния товар, защото импедансната характеристика на говорилтя има падове доста под нивото на номиналния импеданс (нормално за 4-омов говорител импеданса да пада до 2.5-28 ома за определени честоти), при което сработване на защитата изходният сигнал се ограничава и се чува гнус.
- на последователното свързване - ако се ползва същия усилвател както и за единичен говорител, мощността пада два пъти заради двойно по-големия импеданс. Обаче, ако се вземе друг усилвател с по-голямо усилване и по-голямо изходно напрежение, съобразено с увеличения импеданс на товара, е възможно мощността да се вдигне два пъти и съответно, чувствителността да се увеличи с 3dB. Тук проблемите идват пак от импедансната характеристика - нормално е тя да има пикове от по над 4 пъти номиналния импеданс на говорителя. тези пикове зависят и от конструкцията на озвучителното тяло. При по-високи нива е възможно ограничаването на изходния сигнал от захранващото напрежение на усилвателя (клипинг), при което пак се чува гнус.

Така че, всеки сам си решава според наличностите, с които разполага (усилватели, говорители и т.н.), според джоба, желанията и т.н. какво ще прави. И принципно общо правило няма, всичко зависи от конкретния случай.

Ако някой има нещо да казва, да казва, щот' другата седмица трия всичко, което не е по темата и заключвам.



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта