защо имам масло в маркуча за въздух?

Техническа и сервизна информация за Passat
veskovesko
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

защо имам масло в маркуча за въздух?

Мнениеот veskovesko » Пет 11 апр 2008 13:27


ДНЕС СИ СМЕНЯХ ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР И ЗА МОЯ ИЗНЕНАДА ВИДЯХ
ЧЕ ИМА МАСЛО В МАРКУЧА ЗА ВЪЗДУХ М/У КАРБУРАТОРА И ВЪЗДУШНИЯ
ФИЛТЪР.ПРЕДИ 3 СЕДМИЦИ СЛОЖИХ ГАЗОВА ЛОВАТО ДА НЕ БИ ДА Е
ЗАТОВА? :screwy

ПАСАТ 91Г RP МОНО ИНЖЕКЦИЯ.

Последна промяна от veskovesko на Пет 11 апр 2008 16:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пет 11 апр 2008 13:36


колега пише се с малки букви.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 11 апр 2008 15:16


Заглавието само по себе си има естествен отговор :idea: :wink: Допълни го с нещо, та да може да е полезна темата при използване на Търсачката.

Предполагам, че имаш маслени изпарения, но чак да тече масло в маркуча към възд. филтър. Обикновенно заради просълзяванията от гарнитурата на капака на главата се омаслява моноинжекцията/карбуратора. Нерядко се стича масло върху колекторите и се получава омасляване по детайлите над тях.
При по-старите автомобили има допълнителен маркуч за отвеждане на маслените изпарения към възд. филтър, но гледайки автомобила ти под аватара, знам че твоя случай не е такъв.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 11 апр 2008 15:42


Колега, би трябвало да имаш един къс S-образен маркуч между капака на клапаните и пластмасата над моното.
Това е т.нар. вентилация на картера - оттам картерните газове се засмукват и изгарят.
В тези газове има маслени капчици, които ако са прекалено много водят до омасляване на целия блок на моното, и изобщо не е рядкост да стигне мазното и до филтъра.

Основните причини мисля са 3 (ако изключим варианта с масло-менте):
- задръстен филтър - маслоотделител (наричат го и цедка/мрежичка) - намира се в самия капак на клапаните;
- липса на маслоотразител - пластмасова тарелка която се слага под капака на клапаните - загубена или забравена от някой "майстор"
- картерните газове да са прекалено много - по разни причини, най-вече свързани с възраст и километри на двигателя.

Първия вариант се оправя лесно - сваля се капака, цедката се промива и кисне с коресилин, а ако е много засрана - може да се помогне и с малка газова горелка.

Втория е по-лесен - щита се вижда през отвора за наливане на масло - ако е там ще го видиш.

Третия клони към основен ремонт.


veskovesko
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот veskovesko » Пет 11 апр 2008 16:25


много благодаръя за изчерпателния отговор ще проверя за какво става на въпрос.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 31 госта