Обезвъздушаване на съединител

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот Plumber » Нед 02 сеп 2007 12:32


Колеги вчера си обезвъздушавах помпите на съединителя.Тръгнах от долната,тази която е на скоростната кутия,При изпускане на въздуха,педала падна долу и 2-3 мин.не пожела да се вдигне.После се оправи сам.Изкарах въздуха и от горната помпа(имаше малко за разлика от долната).Резултата е че сега съединителя отделя малко по-нагоре от преди.Преди беше почти към средата.Та въпроса ми е така ли трябва да е?Да отделя по горе или нещо не съм направил както трябва?




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2007
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladtod® » Нед 02 сеп 2007 12:42


и аз искам да се вмъкна в тази тема ако колегата няма нищо против,сменихме съединителя и сега трябва до дъно да натискам за да отдели ,с преди беше по средата?!


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Нед 02 сеп 2007 12:47


vladtod® написа:и аз искам да се вмъкна в тази тема ако колегата няма нищо против,сменихме съединителя и сега трябва до дъно да натискам за да отдели ,с преди беше по средата?!



Обезвъздуши го.Мисля че трябва да се оправи


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 549
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот MobilLife » Нед 02 сеп 2007 13:35


faf4o написа:Колеги вчера си обезвъздушавах помпите на съединителя.Тръгнах от долната,тази която е на скоростната кутия,При изпускане на въздуха,педала падна долу и 2-3 мин.не пожела да се вдигне.После се оправи сам.Изкарах въздуха и от горната помпа(имаше малко за разлика от долната).Резултата е че сега съединителя отделя малко по-нагоре от преди.Преди беше почти към средата.Та въпроса ми е така ли трябва да е?Да отделя по горе или нещо не съм направил както трябва?

Колега искаш да кажеш че е станало по-лошо от преди ли?Най-лесния начин за обезвъздушаване е да отвиеш щуцера да тече и следиш течноста в казанчето и доливаш....иначе ти трябва помощник и яко помпане.Нормално е педала да остане долу за малко - върни го на ръка - незнам защо си обезвъздушавал но при мен педала при натискане оставаше долу...и т.н......и се стигна до смяна на долната помпа.....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19029
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот radotom » Нед 02 сеп 2007 14:23


MobilLife написа:Най-лесния начин за обезвъздушаване е да отвиеш щуцера да тече и следиш течноста в казанчето и доливаш....

Амиии... при мен не текна :(
По-точно, текна от долната помпа, но испразни яко горната.
Според мен - по-добре с помпене,ама...


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 549
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот MobilLife » Нед 02 сеп 2007 15:44


radotom написа:
MobilLife написа:Най-лесния начин за обезвъздушаване е да отвиеш щуцера да тече и следиш течноста в казанчето и доливаш....

Амиии... при мен не текна :(
По-точно, текна от долната помпа, но испразни яко горната.
Според мен - по-добре с помпене,ама...

Става бе колега. :D Исе върши от сам човек - в едната ръка ключето ; в другата шишето - имам в предвид - спирачна течност не бира :lol: и гледаш да не засмуче въздух от казанчето..... ма ти ги знаеш тия работи по-добре от мен кво ти обяснявам...


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Нед 02 сеп 2007 17:31


Мда,аз помпах баща ми въртеше.Не знам дали е по добре.Малко ме дразни ама щото не съм свикнал.Иначе трябва д се сменя помпа или гумички,то е ясно.Щот на пета ми хърка като я вкарвам и си викам дали не е от това че има въздух.Ама пак прихърква


Потребителски аватар
RAD&KO
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
Двигател: PB 1990
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Мнениеот RAD&KO » Пон 03 сеп 2007 14:44


Привет! Поради спешната необходимост от път и влошено масло (вместо DOT4, долях DOT3, резултата е гаден ...) и със съвет от Niksi (Много благодаря.), успях да сменя спирачната течност и да обезвъздуша всичко.
При обезвъздушаването на спирачната система се започва от най крайната точка от резервоара на спирачната течност - заден десен спирачен апарат (от щуцера), после заден ляв, после преден десен и накрая преден ляв! Резервната гума се подминава с презрение :ihihih:
За да обезвъздушите спирачната система и съединителя задължително трябват двама човека (един на винтилите др. помпа :drunk ) и 2 литра спирачно масло!!!
Та изтеглих със спринцовка всичко от "казанчето", останалото източих от маркуча под казанчето, отворих винтилите (щуцери)за обезвъздушаване и на двете помпи. От долната помпа - на съединителя - изтече доста, каквото остана по спирачната системата го избутах при обезвъздушаването.
Налях масло - Castrol DOT4. Такова намерих ...
Това е за Passat 1.8i - PB.

Съединител - напълних резервоара на спирачната течност до горе, изчаках докато текна и от щуцера на долната помпа и започнах с обезвъздушаване на горната помпа. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване (щуцер). Помпах докато съединителя стана "плътен". Откакто смених "комплект съединител", педала е мек и плътен, точно като на нов автомобил. Приятно е!
После с долната помпа и тогава със спирачките.
При спирачките давам на контакт докато помпата нагнети налягане в системата и спре, а лампата за ABS изгасне. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване и така за всяко колело поотделно. :077: Надявам се да съм бил полезен. Успех!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 04 сеп 2007 16:26


Нормално е педала на съединителя да остане долу при обезвъздушаване, защото няма пружина на самия педал която да го връща. Тази дето я има е серво пружина и има друга цел. Всъщност тя го задържа долу.
Затова в такъв случай се помпа с ръка докато се пообезвъздуши и спре да остава долу.

Напълно възможно е да се обезвъздуши всичко и от сам човек. Просто се запира съответния педал в натиснато положение с подходяща летва към седалката. Разбира се по-бавно е, но става.

Ако целта е само смяна на течността е действително по-добре да се смени по метода "без опразване", и така да се спести обезвъздушаването изобщо.


Потребителски аватар
NIKO_69
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот NIKO_69 » Пет 07 сеп 2007 16:50


може ли и аз да се произнеса по темата.
Съединителя се обезваздушава много лесно.Отваря се само долната пробка и се чака да текне чиста течност без въздух.НЕСЕ ПОМПИ!!!
А като смениш феродовия диск е нормално да ти отделя отдолу.С износванвто се вдика на горе.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 07 сеп 2007 20:49


NIKO_69 написа:А като смениш феродовия диск е нормално да ти отделя отдолу.С износванвто се вдика на горе.
:no-no


Потребителски аватар
Masculan
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ha

Мнениеот Masculan » Вто 15 апр 2008 19:15


Пичове, ако не иска да се вдигне съединителя просто вземете ЧУК и нещо като щанга и чукнете 1-2 пъти по горната помпа за да се раздвижат гумичките и ще се оправи. Вчера майстора ми така направи, но първо опитайте да обезвъздушите от долната помпа! Успех :wink:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3370
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 16 апр 2008 10:52


kombito-tdi написа:
NIKO_69 написа:А като смениш феродовия диск е нормално да ти отделя отдолу.С износванвто се вдика на горе.
:no-no

Не ама Да :) , NIKO_69 е прав.
В следствие износването на феродовия диск се увеличава хода на педала, което се изразява в познатото ни по-високо отделяне. Разбира се то не е толкова драстично, защото въпросното износване е допустимо в рамките на няколко милиметра.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 16 апр 2008 13:47


Ами дайте някакъв ясен признак че съединителя вече е за смяна .. при мен отделя супер високо, но няма вибрации и не приплъзва .. чудя се да го чакам ли или да обмислям смяната, като свърши как свършва - от раз ли или ще има сигнали .. мисълта ми е да не ме остави някаде из път ... :roll:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3370
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 16 апр 2008 15:37


dj_tuhla написа:Ами дайте някакъв ясен признак че съединителя вече е за смяна .. при мен отделя супер високо, но няма вибрации и не приплъзва .. чудя се да го чакам ли или да обмислям смяната, като свърши как свършва - от раз ли или ще има сигнали .. мисълта ми е да не ме остави някаде из път ... :roll:


Обикновенно не става от раз, не че не е възможно(може да се счупи феродото или пластина/и от притискателния диск).

При положениe, че скоростите се включват нормално, без хъркане, щом не тресе двигателя при потегляне на първа или задна скорост, щом не се чува виене на лагер без да е натиснат съединителя, щом не се усеща приплъзване и бавно ускорение при високи обороти значи нещата са наред.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Gooner44, Martin_87, plamikcho, Sarafov_03 и 8 госта