Здравейте колеги.
Интересуваме може ли по показанията на данните за ъгъла на изпреварване на запалване, които се извеждат от софтуера на VAG-COM да направя свястна центровка? Т.е. без да използвам стробоскоп.
И втория ми въпрос е към тези които са запознати с функциите на VAG-COM софтуера: Каква е разликата между "T.B. Angle" и "BTDC Angle"?
Става дума за LIVE информацията от Measuring Blocks/Basic Setings прозореца.
			
									
									Центровка на запалването
- 
				bachest
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Еми скоро, скоро - преди половин година сменях ремъка.
Абе малко сам се прецаках. Колата си беше наред, но във VAG-COM ми показва 25 градуса ъгъл на изпреварване. Викам си ще го коригирам. Нагласих го на шест градуса и двигателя умираше на тази стойност. Почна едно експериментиране и сега съм я нагласил на слух. Пак е там някъде между 20-25 градуса, но вървежа (ускорението) не е същото както беше Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.
  Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.
Какъв е извода: Драскайте си делкото с едно перманентно маркерче, преди да го въртите
			
									
										
						Абе малко сам се прецаках. Колата си беше наред, но във VAG-COM ми показва 25 градуса ъгъл на изпреварване. Викам си ще го коригирам. Нагласих го на шест градуса и двигателя умираше на тази стойност. Почна едно експериментиране и сега съм я нагласил на слух. Пак е там някъде между 20-25 градуса, но вървежа (ускорението) не е същото както беше
 Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.
  Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.
Какъв е извода: Драскайте си делкото с едно перманентно маркерче, преди да го въртите

- Jako_ludiq
- Мнения: 279
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- 
				bachest
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
То се заформи голям монолог. Проблема беше в стъпковото моторче и замърсена дроселова клапа. Доколкото схванах при моно-мотроника компютъра постоянно дърпа ъгъла на изпреварване на искрата докато му хареса. След като степ мотора и дросела са били неадекватни, екуто явно е измествало центровката за да се опита да коригира нещо си и т.н. и т.н.
Сега друго ми е интересно. По книга пише 6 градуса +/- 1. Как да стане това след като на празен ход ъгъла сам си се движи постоянно межу 4 и 8 градуса. Т.е. +/- 2 градуса. Нещо не се връзва? Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи?
  Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи? 
			
									
										
						Сега друго ми е интересно. По книга пише 6 градуса +/- 1. Как да стане това след като на празен ход ъгъла сам си се движи постоянно межу 4 и 8 градуса. Т.е. +/- 2 градуса. Нещо не се връзва?
 Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи?
  Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи? 
- radotom
- Модератор 
- Мнения: 19725
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
bachest написа: Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи?
 Идеално точно си си отговорил сам!
  Идеално точно си си отговорил сам!
При Digifant вкарването в 'авариен' режим става с откачане на температурния датчик.
При ABS и при доста други двигатели вкарването в авариен режим става чрез VAG-COM
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Колега имам сходен проблем,колата не ще да върви а професори са наслагали релета за рестартиране на компа и дюзата.ДА неби от постоянното рестартиране да влиза в некакъв сервизен режим и затова да не ще да хване Пасат б4 1.8 абс.Дори този от който я купих казваше че компютъра не работи когато колата е на газ.Та дайте акъл че ще я изкарам на пазара нещо ми писва.Ако може и едно мнение на Васко.Благодаря предварително.
			
									
										
						- 
				bachest
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе аз си оправих проблема отдавна. Колата е като пушка. На стъпковото моторче на буталцето има една пъпка (контактен датчик). Когато е натиснат - затваря веригата, когато не е натиснат - отваря. Не е сработвал винаги. Затова ЕКУ-то е дърпало центровката, за да се опитва да коригира нещо бабината си. Мернах някои теми в които, капацитети от форума дискутираха именно този момент с "играещите" градуси на центровката на запалване, които се успокоявали като се дадат накъсо масата и "L-линията" от диагностичната букса. Малко ялова ми изглежда тази работа, но ще пробвам тия дни.
			
									
										
						- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
И аз имам проблем с предварението. Преди малко над месец си махнах катализатора като на негово място сложих резонаторно гърне и смених следващите две. Като резултат колата стана доста шумна, но май почна да върви малко повече. След това си смених и ангренажния ремък - оказа се че 4 год съм карал с неправилно зацепен ремък  Майстора обаче реши че след като не е бил зацепен правилно ремъка, след правилното зацепване центровката е неточна и трябва да ми завърти делкото.
 Майстора обаче реши че след като не е бил зацепен правилно ремъка, след правилното зацепване центровката е неточна и трябва да ми завърти делкото.
След като махнах катализатора, оправиха ми ремъка, разбутаха ми центровката и смених въздушния филтър , колата взе да върви осезаемо по добре на газ. И за 420км от които 40 чисто градско ми даде разход около 7.8 - 8, като си карах нормално без да гоня икономии. Това до преди не можеше да се случи въобще и разхода е с около литър по малко от преди.
Само че се появиха и странични ефекти
-На газ се получават детонацие в гърнетата
-при спускане на скорост през определено време се получава нещо като придърпване
- и това което най много ме дразни - на бензин до към 2000 оборота се чува аванса на клапаните.
Сга въпроса ми е - мога ли с данните от ваг ком да си настроя предварението както трябва да е?
Как се вкарва компа в авариен режим?
Четох че нещо се дава на маса, но това може ли да се направи като едновременно си включа кабела?
			
									
										
						 Майстора обаче реши че след като не е бил зацепен правилно ремъка, след правилното зацепване центровката е неточна и трябва да ми завърти делкото.
 Майстора обаче реши че след като не е бил зацепен правилно ремъка, след правилното зацепване центровката е неточна и трябва да ми завърти делкото.
След като махнах катализатора, оправиха ми ремъка, разбутаха ми центровката и смених въздушния филтър , колата взе да върви осезаемо по добре на газ. И за 420км от които 40 чисто градско ми даде разход около 7.8 - 8, като си карах нормално без да гоня икономии. Това до преди не можеше да се случи въобще и разхода е с около литър по малко от преди.
Само че се появиха и странични ефекти
-На газ се получават детонацие в гърнетата
-при спускане на скорост през определено време се получава нещо като придърпване
- и това което най много ме дразни - на бензин до към 2000 оборота се чува аванса на клапаните.
Сга въпроса ми е - мога ли с данните от ваг ком да си настроя предварението както трябва да е?
Как се вкарва компа в авариен режим?
Четох че нещо се дава на маса, но това може ли да се направи като едновременно си включа кабела?
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Можеш да си наместиш заводското предварение по следния начин: 
Махаш капака на ангренажа и с бутане на 5-та наместваш в горна мъртва точка (белезите да съвпаднат). После сваляш дистрибуторната капачка и въртиш делкото докато средата на палеца съвпадне с белега (може да се наложи да махнеш пласмасовото капаче ако имаш). Това би трябвало да ти даде заводските стойности на предвареието. В последствие може да си дадеш още малко заради газта, ако се налага разбира се.
Моля ако греша някой да ме поправи.
Поздрави.
			
									
										
						Махаш капака на ангренажа и с бутане на 5-та наместваш в горна мъртва точка (белезите да съвпаднат). После сваляш дистрибуторната капачка и въртиш делкото докато средата на палеца съвпадне с белега (може да се наложи да махнеш пласмасовото капаче ако имаш). Това би трябвало да ти даде заводските стойности на предвареието. В последствие може да си дадеш още малко заради газта, ако се налага разбира се.
Моля ако греша някой да ме поправи.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта
 
			    
  

 Ти направо изби рибата.
  Ти направо изби рибата.



 
  