Въпроси за Пасат Б5. 1,8 /125 коня/ 1998 г.

Техническа и сервизна информация за Passat
alex_sm
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпроси за Пасат Б5. 1,8 /125 коня/ 1998 г.

Мнениеот alex_sm » Чет 24 апр 2008 15:11


Здравейте.
От скоро притежавам горепосочения автомобил и се интересувам от някой неща.

Първо: До колкото разбирам, мотора е едно към едно с 1,8 Т, само без турбото. Та може ли да моя мотор да се монтира турбо? Колко би ми струвало? Предимства, недостатъци?

Второ: Мога ли да монтирам скоростна кутия от Б5.5 - шестстепенна?

Трето: Общото Ви впечатление за този автомобил с този мотор?

Четвърто: Моята кола е с фабричната музика, касетка. Обясниха ми , че може да се монтира само фабричен чейджър. Това така ли е?

Благодаря предварително за отговорите. Приятни празници и успех на всички! :)




Потребителски аватар
vlado
Мнения: 25
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 6:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот vlado » Чет 24 апр 2008 16:43


Имам същата кола и съм доволен. По въпросите за турбото и скоростната кутия - не зная. Колкото до чейнджера - виж това: http://www.xcarlink.bg - ти си в София и ако става пиши.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 24 апр 2008 18:10


:welcome_to_group
1. Разликата между двигателите 1,8 и 1,8Т не е само турбината ! Турбо двигателите винаги са с по-ниска степен на сгъстяване (компресия). Ако ще "турбинираш" твоя, трябва да му смъкнеш степента на сгъстяване. Освен това управлението на двигателя (компютъра - ECU) е друго. Доколкото знам са по-различни и колекторите. Не е невъзможно - хората турбинират какви ли не двигатели, но е доста работа. С риск много хора да ме оплюят, ще попитам - струва ли си вкарването в такива филми само за 25 к.с. (125 к.с. на 1,8 срещу 150 к.с. на 1,8Т) ? Освен това турбината си е източник и на бъдещи проблеми (малко или много).
2. 6-степенна скоростна кутия на 4-цилиндрови бензинови двигатели на Пасат Б5 (Б5.5) няма.
Във връзка с всичко дотук те съветвам да продадеш този автомобил, и да си потърсиш друг, с исканите от теб качества (характеристики). Не че не е възможно този да си го направиш както искаш, но поне според мен не си струва. Но колата и парите са си твои - ти си решаваш.
3. Намират се хора тук с този мотор - потърси за техни мнения, или пък се свържи с тях. Като цяло не се слави с много добро име този двигател (сравнен с 1,8Т). Но всичко е субективно - въпрос на лична преценка.
По четвъртия въпрос не съм наясно, но колегата преди мен ти е посочил линк.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Чет 24 апр 2008 23:49


Всичко може,но на каква цена ?Вероятно пасата 98 г. ще ти легне като пасат 1.8 Т 2003 докато станат всички доработки :wink: Та ако си имаш парите запасат 2003 г.,а си купил пасат 98 само защото те е грабнал много и е бил мноооого запазен,по добре го продай и си вземи такъв 2003 1.8 Т и оттам нагоре пътища много за повече мощност :wink: Има общи неща между двата мотора ,но не чак до там,че просто да свалиш турбината от единия мотор да я монтираш на другия за половин час и да караш 1.8 Т.Самия мотор 1.8 си е достатъчно добър за купето ,стига да е в час ,обикновено проблем прави дебитомера и ако го смениш в случай,че не е наред сам ще се учудиш как добре върви колата с този мотор като влезе в обороти.По километраж прави 220 реално му дават 206,което не е малко само по себе си.Лошите работи ,които колегата канев е чувал за този мотор са ,че гори колкото 1.8 Т,а върви по-малко,нормално върви като за 125 к.с колкото е,а не като за 150.това за разхода е също отчасти вярно.При умерено темпо 1.8 Т гори колкото 1.8,но при настъпване си гори повече с около 1.5 л.Наблюденията ми се базират на наличните в семейството Пасат Вариант 1.8-20V /APT/и ауди А4 1.8 Т/ APU/последното съвсем отскоро и малко карано,така че може и да греша :wink: /1.8-20V в различните си модификации се слави като здрав мотор като цяло и според мен не си се минал с него и в ежедневието не ти трябва по-мощен това е един от оптималните за купето мотори и рисковете от повреди по него са доста по ограничени отколкото при турбомотора.Естествено 1.8Т доставя много по-голямо удоволствие и е много по приятен за каране,но си иска и неговото и като всяко удоволствие се заплаща .


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 25 апр 2008 8:21


gr_kanev написа::welcome_to_group
С риск много хора да ме оплюят, ще попитам - струва ли си вкарването в такива филми само за 25 к.с. (125 к.с. на 1,8 срещу 150 к.с. на 1,8Т)


Веднага те оплювам. :wink: Не е въпроса толкова в 25-те коня, а в тоталната разлика в работата на атмосферен и мотор с принудително пълнене, ако и да са с еднакви мощност.



Изображение


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пет 25 апр 2008 8:31


Cherepaha написа:Не е въпроса толкова в 25-те коня, а в тоталната разлика в работата на атмосферен и мотор с принудително пълнене, ако и да са с еднакви мощност.




Изображение

Е това ми хареса,защото доста хора не могат да си обеснят (технически)защо турбиният мотор върви повече от атмосферния при едни и същи кВ.Стръмността на графиката.Точно това прави и чипа :wink:

Последна промяна от Andonov на Пет 25 апр 2008 9:47, променено общо 1 път.


alex_sm
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex_sm » Пет 25 апр 2008 8:54


Благодаря за отговорите колеги.
По въпроса с музиката още днес ще отида да проверя и после ще дам информация.
Иначе съм на ясно, че удоволствието със слагането на турбина няма да е евтино, но исках да попитам . Така да се каже , знае ли човек дали е достатъчно просветен. Карал съм същия Пасат известно време, но 1.8 Т , та доста ми хареса вървенето, а и да не забравяме допълнителните чудесийки , които могат да го "развъртят" още повече. Не, нямам особен зор за турбина, така че исках просто да се информирам. Купих тази кола, защото е в изключително състояние за годините си, а имайте в предвид , че търсих кола около година та си направете сметка за колко придирчив човек става дума :wink: .Като вървене какво да ви кажа. Нищо особено. Колата започва да върви от 4500 оборота , но на мен си ми харесва. Докарах си я на ход от Германия, като 2000 км. не е спирала освен за зареждане и е настъпвана доста сериозно. Е, все пак пасата си е пасат и му се радвам страшно много. Поддържа си 200, достатъчно стабилен е , достатъчно комфортен. Абе за мен си е супер.
Отново ви благодаря за отговорите и отзивчивостта. :D

Последна промяна от alex_sm на Нед 14 фев 2010 20:57, променено общо 1 път.


alex_sm
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex_sm » Пет 25 апр 2008 8:56


Зная, че ще ми се смеете, но пак да попитам.
Може ли просто да се пипне Еку-то и да получа поне още мъничко кончета?
:D


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пет 25 апр 2008 9:48


alex_sm написа:Зная, че ще ми се смеете, но пак да попитам.
Може ли просто да се пипне Еку-то и да получа поне още мъничко кончета?
:D


Може.Поне да съживиш тези които са умрели. :lol:


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Пет 25 апр 2008 9:51


Всичко е възможно.
Но по закона за ентропията - с малко пари да постигнеш онуй, дето си струва много - не става.
Всичко е за сметка на нещо друго.
Затуй аз съм на принципа - ако искаш по-мощна кола, купи си фабрично по-мощна кола. Другото е малко или много бош-лаф работа... :D


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пет 25 апр 2008 10:02


alex_sm написа:Зная, че ще ми се смеете, но пак да попитам.
Може ли просто да се пипне Еку-то и да получа поне още мъничко кончета?
:D

Brezel е колегата който ти трябва за чипче. Доста хора са доволни от него. Може дакачиш 10-15 кончета с чипче. :wink:


Потребителски аватар
martin983
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот martin983 » Пет 25 апр 2008 10:40


по въпроса за музиката най евтино ще ти излезе с едни устройства наречени ФМ трансмитер има достатачно за тях писано в форума


alex_sm
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex_sm » Пон 28 апр 2008 10:37


Нов въпрос:
Струва ми се , че колата работи на доста високи обороти. С 130 км в час на пета предавка е на 3800 оборота. Това нормално ли е? Предполагам , че това е причината и за разхода. Какво би подобрил чипа?


Потребителски аватар
tresto
Мнения: 188
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков-Бургас

Мнениеот tresto » Пон 28 апр 2008 11:40


Аз при 130км/ч обикновенно на 5-а подържам около 2000-2500


alex_sm
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex_sm » Пон 28 апр 2008 14:47


Сериозно ли бе колега? :shock Изумен съм! Е при мен защо така?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта