Точно така - ако някой има какво да каже и добави по темата, да го направи. Ако няма, да си мълчи или да пише другаде. Има Offtopic за целта.
Аз мога да кажа, че наистина от карането на газ гърнето корозира повече заради конденза, но да се сменя самоцелно на всеки 2 години според мен няма особен смисъл. Аз сменям гърне само когато вече започне да се пробива и цялото е изгнило на външен вид. От заварки смисъл няма - ако си е заминало, е за смяна.
Обаче да се сменя без видима причина - според мен това са грешно дадени пари. По-добре да се оправи нещо наложително, отколкото неща, които могат да се използват пълноценно още години наред.
Вътре в едно гърне няма особена философия какво може да му се случи. Резонаторното (първото) е една права тръба с дупки и кухина след тях, за да убива шума. Задното не е много по-различно и не може да се "запуши", освен ако моторът не гори масло и изпуска много сажди, макар че и тогава е много малко вероятно.



Смяна на резон. гърне след даден период - препоръчително !?!
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- bugster
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на резон. гърне след даден период - препоръчително
megatone написа:само това изреченийце говори достатъчно за нивото тиbugster написа:Не си ми на нивото ....спирам да пиша в темата ти за да съхраниш душевния си мир
А само като видим твоя отговор в едно изречение, без главна буква и препинателни знаци, изпадам в екстаз от нивото ти .......


- batececo
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Към megatone
megatone, май не си ходил много-много на училище
Според мен не са те възпитавали добре първите 7 годинки... Няма нужда да се заяждаш с колегата bugster.
Защо иронизираш и демонстрираш колко си велик. Не е това начина... Смешен си! Вместо да се подиграваш, можеше да кажеш дали има смисъл да се сменят гърнетата на 1-2 години или не. Но явно не знаеш нищо и предпочиташ да нападаш... Не ти прави чест. Ако знаеш нещо конкретно по темата, подкрепи го с технически достоверна информация и го кажи! Иначе другите приказки - в кръчмата... Това е автомобилен форум, все пак...

Защо иронизираш и демонстрираш колко си велик. Не е това начина... Смешен си! Вместо да се подиграваш, можеше да кажеш дали има смисъл да се сменят гърнетата на 1-2 години или не. Но явно не знаеш нищо и предпочиташ да нападаш... Не ти прави чест. Ако знаеш нещо конкретно по темата, подкрепи го с технически достоверна информация и го кажи! Иначе другите приказки - в кръчмата... Това е автомобилен форум, все пак...
може би зависи откъде и какви са гърнетата - ако са евтини ментета направени нарочно на втората година да се пробият изгният и да се наложи да сменяш че нали и хората трябва хляб да ядат каква полза да ти продадат гърне за 50 гроша и 6-7 години да не сменяш?
по-инетересното е колко нерви покрай тази безсмислена тема за смяна на гърнетата
много изнервени са станали всички и за глупости

по-инетересното е колко нерви покрай тази безсмислена тема за смяна на гърнетата

-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
bugster написа:Защото дочух от някъде че е добре да се смени след година-две. Но никой ни ми обясни дали ако се кара на бензин или на газ.
Колата е карана 2 години с това гърне на бензин и от около 4 месеца я карам на газ. Предполагам ще се е самопочистило по тази логика
Да използвам случая и да попитам какъв е начинът да намаля малко шума от гърнетата, че сега доста бучи над 3000 до 4000 оборота.
В града и на кратки разстяния е добре, но когато тръгна на дълъг път ..... понякога почва да досажда.
Иначе отдолу каква е изпускателната систима не съм лягал да гледам откакто съм я купил, но доколкото знам предния собственик е сменял средно гърне.
Здравейте колеги, разрешете ми и аз да кажа няколко думи. На мястото на дефектиралият катализатор, се монтира катализаторно гърне( трикамерно, петкамерно и т.н. в зависимост от вида на катализатора). Именно поради тази причина на колегата автомобила му е по-шумен защото катализатора освен еко функция изпълнява и ролята на заглушител( убива високочестотните трептения на елементарните частици на отработените газове).
Що се отнася до смяна на гърнетата на 1,2 години е абсолютно безмислено освен ако не се появи дефект. Новият автомобил изкарва с оригиналните гърнета около 5 и повече години. Друг е въпроса ако се монтират некачествени гърнета, които може да дефектират и след един по-сериозен зимен сезон или ако не са съобразени с кубатора, мощност, тип автомобилен двигател.
Гърне, което е изработено от качествени материали и по каталог не би трябвало да се влияе от видът на горивото( газ, бензин, дизел).
Що се отнася до оригиналният катализатор тъй като е вид филтър, наистина между 100-130.000 км. е препоръчително да бъде заменен.

- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Може и да греша, но мисля, че човек сам ще усети кога изпускателната система е за смяна (или само част от нея). Аз примерно мисля в най-скоро време да сменям мека връзка, междинка и задно гърне, че меката връзка се вижда как е прогнила, а на междинката и задното са се появили едни кофти дупчици, не излиза чак дим от тях, но като подам малко газ и се чува звук подобен на този на изпускателната система на хомо сапиенс слез зареждане с боб чорба и леща
И в заключение - мисля, че не времевия интервал е показателен за смяната, а изминатите километри.

И в заключение - мисля, че не времевия интервал е показателен за смяната, а изминатите километри.
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на резон. гърне след даден период - препоръчително
Marto0 написа:megatone написа:точно така, не е лошо да се сменя и цялата изпускателна сиситема на 1-2 годинисъщо така не е лошо да си сменяш и седалките стъклата, броните и боята
Колега нещо за продаване ли имаш?! Нещо пощуря ли, какво?
Хаха колега знаех, че някои ще ме прати в бисерите!

- bugster
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Eто последните няколко предходни мнения бяха смислени и по-темата.
Благодаря за отговорите и се радвам, че тя не отиде във спама поради ххххх
намеса на господин megadrun ..... или нещо подобно.
Полезно инфо за гърнетата получих, макар че въпроса ми беше конкретно за резонантното гърне. Иначе наистина както каза колегата doc_j шофьорът си усеща кога има гърне за смяна. В моя случай обаче я имам от скоро колата и още не знам кое е нормано при нея. Струва ми се че шуми повече от колкото трябва, и понеже звука се чува откъм мястото където е резонантното гърне, затова се зачудиш дали еветуално там нещо има нередно и дали гърнето не е за смяна. Защото предния собственик ми каза че го е слагал преди около 2 години.
ауспуси Лазаров - имам следния въпрос. Резонантното гърне убива високочестотните трептения на елементарните частици на отработените газове и нормално се слага 1 такова гърне. Хрумна ми нещо като идея - дали има възможност да се сложат 2 такива. Ще има ли смисъл, възможност, ще е по-тиха ли колата след като именно това гърне върши доста работа по шумозаглушаването?
Благодаря за отговорите и се радвам, че тя не отиде във спама поради ххххх

Полезно инфо за гърнетата получих, макар че въпроса ми беше конкретно за резонантното гърне. Иначе наистина както каза колегата doc_j шофьорът си усеща кога има гърне за смяна. В моя случай обаче я имам от скоро колата и още не знам кое е нормано при нея. Струва ми се че шуми повече от колкото трябва, и понеже звука се чува откъм мястото където е резонантното гърне, затова се зачудиш дали еветуално там нещо има нередно и дали гърнето не е за смяна. Защото предния собственик ми каза че го е слагал преди около 2 години.
ауспуси Лазаров - имам следния въпрос. Резонантното гърне убива високочестотните трептения на елементарните частици на отработените газове и нормално се слага 1 такова гърне. Хрумна ми нещо като идея - дали има възможност да се сложат 2 такива. Ще има ли смисъл, възможност, ще е по-тиха ли колата след като именно това гърне върши доста работа по шумозаглушаването?
- Мартин
- Мнения: 1561
- Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на резон. гърне след даден период - препоръчително
Tinko написа:Marto0 написа:megatone написа:точно така, не е лошо да се сменя и цялата изпускателна сиситема на 1-2 годинисъщо така не е лошо да си сменяш и седалките стъклата, броните и боята
Колега нещо за продаване ли имаш?! Нещо пощуря ли, какво?
Хаха колега знаех, че някои ще ме прати в бисерите!
Не се обиждаш нали? Просто нямаше как да издържа!

- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на резон. гърне след даден период - препоръчително
Marto0 написа:Tinko написа:Marto0 написа:megatone написа:точно така, не е лошо да се сменя и цялата изпускателна сиситема на 1-2 годинисъщо така не е лошо да си сменяш и седалките стъклата, броните и боята
Колега нещо за продаване ли имаш?! Нещо пощуря ли, какво?
Хаха колега знаех, че някои ще ме прати в бисерите!
Не се обиждаш нали? Просто нямаше как да издържа!
Нееее не се няма проблеми, само редактирай за коя тема става на въпрос.....

-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
bugster написа:Eто последните няколко предходни мнения бяха смислени и по-темата.
Благодаря за отговорите и се радвам, че тя не отиде във спама поради хххххнамеса на господин megadrun ..... или нещо подобно.
Полезно инфо за гърнетата получих, макар че въпроса ми беше конкретно за резонантното гърне. Иначе наистина както каза колегата doc_j шофьорът си усеща кога има гърне за смяна. В моя случай обаче я имам от скоро колата и още не знам кое е нормано при нея. Струва ми се че шуми повече от колкото трябва, и понеже звука се чува откъм мястото където е резонантното гърне, затова се зачудиш дали еветуално там нещо има нередно и дали гърнето не е за смяна. Защото предния собственик ми каза че го е слагал преди около 2 години.
ауспуси Лазаров - имам следния въпрос. Резонантното гърне убива високочестотните трептения на елементарните частици на отработените газове и нормално се слага 1 такова гърне. Хрумна ми нещо като идея - дали има възможност да се сложат 2 такива. Ще има ли смисъл, възможност, ще е по-тиха ли колата след като именно това гърне върши доста работа по шумозаглушаването?
Съжалявам колега, но на този въпрос могат да ви отговорят само майстори които монтират резонаторни гърнета. Никога не съм произвеждал и монтирал подобен вид гърнета, тъй като не съществува катализатор който представлява тръба на дупки в празен цилиндър или елипса. Гърнетата, които аз изработвам са катализаторни съобразени с параметрите на двигателя по каталожни данни. Именно затова след монтажа на такова гърне автомобила има същият звук и параметри, като с оригинален катализатор и с чиста съвест мога да дам 2 год. гаранция (гаранционна карта).
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ауспуси Лазаров написа:bugster написа:Eто последните няколко предходни мнения бяха смислени и по-темата.
Благодаря за отговорите и се радвам, че тя не отиде във спама поради хххххнамеса на господин megadrun ..... или нещо подобно.
Полезно инфо за гърнетата получих, макар че въпроса ми беше конкретно за резонантното гърне. Иначе наистина както каза колегата doc_j шофьорът си усеща кога има гърне за смяна. В моя случай обаче я имам от скоро колата и още не знам кое е нормано при нея. Струва ми се че шуми повече от колкото трябва, и понеже звука се чува откъм мястото където е резонантното гърне, затова се зачудиш дали еветуално там нещо има нередно и дали гърнето не е за смяна. Защото предния собственик ми каза че го е слагал преди около 2 години.
ауспуси Лазаров - имам следния въпрос. Резонантното гърне убива високочестотните трептения на елементарните частици на отработените газове и нормално се слага 1 такова гърне. Хрумна ми нещо като идея - дали има възможност да се сложат 2 такива. Ще има ли смисъл, възможност, ще е по-тиха ли колата след като именно това гърне върши доста работа по шумозаглушаването?
Съжалявам колега, но на този въпрос могат да ви отговорят само майстори които монтират резонаторни гърнета. Никога не съм произвеждал и монтирал подобен вид гърнета, тъй като не съществува катализатор който представлява тръба на дупки в празен цилиндър или елипса. Гърнетата, които аз изработвам са катализаторни съобразени с параметрите на двигателя по каталожни данни. Именно затова след монтажа на такова гърне автомобила има същият звук и параметри, като с оригинален катализатор и с чиста съвест мога да дам 2 год. гаранция (гаранционна карта).
Колега не е редно да полузваш форума за рекламни цели.......
Катализатора се запушва от АГУ-то още на втория месец и това е доказано!

-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ауспуси Лазаров написа:Колега от кой точно е доказано и с какво точно АГУ-то запушва катализатора?Защото автомобили с АГУ карат с оригинални катализатори години!
Явно не си в час с нещата, потърси из форума има много писано.
ПС.
Прочети го това....
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=83752&postdays=0&postorder=asc&start=0
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта