подгревен горивен филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Сря 20 фев 2008 22:12


MamaMy написа:Според наблюдения на Пасата на колегата...


а какъв е пасата на колегата ти. На този твой филтър предполагам сменяш само филтриращия елент на определени/о км/време. Би ли казал колко долу горе струва филтриращата част.




Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Мнениеот Svetlix » Чет 21 фев 2008 15:10


MamaMy написа:Според наблюдения на Пасата на колегата, при него замръзва редовно и само във филтъра. Явно това е слабо звено.


В реда на нещата е ... все пак горивния филтър задържа водата с цел предпазване на ГНП. Не случайно някои производители препоръчват източване на горивния филтър на определен пробег (примерно Форд). Други пък си имат датчици за наличие на вода във филтъра (Нисан) ...
Това като цяло това си е слабо място на всички дизели. Колкото и да е хубаво горивото винаги се отделя вода.

fichtenweg, само филтриращия елемент се сменя. И филтъра си е филтър като филтър. Не изглежда нищо по-различно от това което сме свикнали да виждаме.

И според мен си е една полезна екстра.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 21 фев 2008 16:53


Svetlix, позволи да не се съглася в всичко написано от теб.
Да, филтърът е най-слабото място, т.е. първо там замръзва. Но причината съвсем не е във водата. Фактите са такива - при понижаване на температурите, във филтъра (поради това, че там са най-малки отворчетата) се образуват парафинени кристали - дотолкова, че се намалява пропускателната му способност - до 0. Филтър може да замръзне дори и без да има вода в горивото. Ако температурите станат още по-ниски, и не за взети мерки против желиране (това отлагане на парафинови кристали), може да се получи замръзване (запушване) и на друго място - горивопроводи например.
Иначе и VAG препоръчват източване на горивния филтър. А датчика на Нисан не е спасение - мой колега си изпати от това.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1039
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Вто 26 фев 2008 20:42


fichtenweg написа:
MamaMy написа:Според наблюдения на Пасата на колегата...


а какъв е пасата на колегата ти. На този твой филтър предполагам сменяш само филтриращия елент на определени/о км/време. Би ли казал колко долу горе струва филтриращата част.

Колегата е с В3, а на моя филтър елемента си е съвсем обикновен. Последния път се напраих на гъзар и си купих скъп за 11 лв, но и филтрон от 8 върши същата работа. Отдолу също си има пробка за източване на водата. Абе разликата е само в стойката.


LAMER
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот LAMER » Пет 29 фев 2008 23:16


А, този филтър с вграденото подгряване, на исузу астрата, на колко градуса затопля горивото?


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1039
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пет 29 фев 2008 23:29


Пишат по книгите за 16 градуса, но не съм го мерил. Датчика включвал подгрева на 6 градуса. :roll:


LAMER
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот LAMER » Съб 01 мар 2008 20:26


Благодарско, много ми е от полза отговора :ahoy


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пет 11 апр 2008 20:00


ето малко новини от мен:

подгревен горивен филтър за пасат Б5

Knecht Nr KL 233/2 - около 60 лв.

парт номер: 3B0 127 400 R

добре ще е ако някой успее да намери снимка


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Съб 12 апр 2008 4:20


Окей...

Последна промяна от dani_94 на Съб 12 апр 2008 14:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Съб 12 апр 2008 11:04


@dani_94

dani_94 написа:Ей го на, разглобен...

Изображение


Предполагам снимката си видял от този сайт:

http://www.schoom.de/

- там в подраздела: Technik

- а оттам в друг подраздел: "Preisgünstiger Kraftstofffilter" (което ще рече горивен филтър на изгодна цена)

тук цитирам:
************************************************************
Der Astra- Kraftstofffilter passt auch bei den Moto Guzzi V11-Modellen bis einschl. Baujahr 2002. Ab 2003 befindet sich ein wesentlich kleinerer Filter (Knecht KL 145) zusammen mit Kraftstoffpumpe, Druckregler und Füllstandsgeber als Baugruppe im Tank:

(Горивният филтър от Астра пасва също и на моделите мотоциклети Guzzi V11 произведени до 2002 година включително. От 2003-та година се поставя много по-малък горивен фитър (Knecht KL 145). Мястото му на вграждане е резервоара и там той е инсталиран в една група заедно с регулатора за налягане, горивната помпа и датчика за нивото на горивото.
************************************************************

Тук изобщо става дума за друг филтър - горивен филтър за бензинови двигатели - Knecht KL 145 а не за Knecht KL 233/2, който следва да е за дизелови двигатели.

... така че все още се търси снимка


Krastio85
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 23 мар 2008 19:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот Krastio85 » Вто 15 апр 2008 0:48


А на някой идвало ли му е на акъла че ако нафтата не е калпава няма как да замръзне??? :wink:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 15 апр 2008 7:32


Krastio85 написа:А на някой идвало ли му е на акъла че ако нафтата не е калпава няма как да замръзне??? :wink:

Тук не става въпрос да ти замръзне нафтата а натрупалата се вода в филтъра.

П.С. Кажи коя е най добрата нафта в БГ ;) има съвсем лека тема с 15 страници всеки хвали бензиностанция и все се намира някой да я "осемени"


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 15 апр 2008 15:29


Adnan написа:
Krastio85 написа:А на някой идвало ли му е на акъла че ако нафтата не е калпава няма как да замръзне??? :wink:

Тук не става въпрос да ти замръзне нафтата а натрупалата се вода в филтъра.

П.С. Кажи коя е най добрата нафта в БГ ;) има съвсем лека тема с 15 страници всеки хвали бензиностанция и все се намира някой да я "осемени"


сега нека и аз дам едно уточнение, изобщо не става дума за наличие на вода в нафтата или изобщо количеството й в горивото. Тук говорим единствено за парафиновите кристали които са неизбежна част от дизеловото гориво и които до определена температура не представляват проблем, но от определена надолу предизвикват желиране на нафтата. От този проблем страда и най-висококачественото дизелово гориво (изключвам случаите в които горивото има добавки предотвратяващи растежа на тези кристали).

Моля коментирайте следното:

- по добре ли е да поставим подгревен горивен филтър (предвид това че доказано най-слабото място където се желира нафтата е горивният филтър) отколкото да поставяме добавки (било то със самото гориво или отделно)

- два плюса на подгревния горивен филтър пред добавките са:
1. липса на допълнителни химикали в системата и 2. Ако забравите да сложите добавката предварително и желирането е факт, то от този момент каквато и да е добавка се явява излишна, докато подгревният филтър е винаги на разположение да изпълни предназначението си в каквито и да е условия.

- добавката за разлика от подгревния горивен филтър би предотвратила желиране във всички компоненти от горивната система

(Препоръка: когато давате мнение по дадена тема, поне си направете усилието да прочетете и предишните постове, не само последните 2-3)

Последна промяна от fichtenweg на Сря 16 апр 2008 14:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 15 апр 2008 23:09


:arrow:


Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Мнениеот Svetlix » Сря 30 апр 2008 11:36


gr_kanev написа:Svetlix, позволи да не се съглася в всичко написано от теб.
Да, филтърът е най-слабото място, т.е. първо там замръзва. Но причината съвсем не е във водата. Фактите са такива - при понижаване на температурите, във филтъра (поради това, че там са най-малки отворчетата) се образуват парафинени кристали - дотолкова, че се намалява пропускателната му способност - до 0. Филтър може да замръзне дори и без да има вода в горивото. Ако температурите станат още по-ниски, и не за взети мерки против желиране (това отлагане на парафинови кристали), може да се получи замръзване (запушване) и на друго място - горивопроводи например.
Иначе и VAG препоръчват източване на горивния филтър. А датчика на Нисан не е спасение - мой колега си изпати от това.


Каквото и да се измисли, имаш известно право, че това не е спасение ;) С нашите горива нищо не те спасява ;) Така, че приемам забележката ти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта