Каква е основната причина за детонации във високите?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Каква е основната причина за детонации във високите?

Мнениеот musura » Сря 30 апр 2008 18:54


Става въпрос за моята моторетка, нормална атмосферка, без да е сваляна главата и т.н.

Едното обяснение за мен е кофти бензин, уж 98 слагам от лукойл, но когато карах с 100 октанов от Шел сякаш бяха по-малко детонациите.

Уточнявам само, че в колата не се чуват с просто ухо, но когато снимам клипче примерно, на записа се чуват яко.

Проблема не е свързан с последните ъпгрейди по мотора, защото преди това положението беше почти същото, или малко по-зле?

Има ли вариант да обеднява много колата във високите (не съм сменял голямата бензинова помпа и не съм я мерил какво налягане прави)?

Аванса също нямам идея как е нагласен, доволно пъргава е колата, но възможно ли е и от него да е? Какво губя и печеля от увеличаването и съответно намалянето на ъгъла на запалване?

След малко ще кача едно клипче на което ясно се чува за какво иде реч - на 1-ва и 2-ра има детонации и при по-ниски обороти, докато на 3-та се появяват около 7000 оборота :?: :roll:

клипче




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 30 апр 2008 19:05


от аванса може да е ....по трудно ли пали колата. бълбука ли на празен ход ...? ако върнеш адванса ще спре да детонира но няма да върви толко във високите главно .... да не ти е прецакан вакуум регулатора на делкото ... ?


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Каква е основната причина за детонации във високите?

Мнениеот Li4o » Сря 30 апр 2008 19:37


musura написа:......
Едното обяснение за мен е кофти бензин, уж 98 слагам от лукойл, но когато карах с 100 октанов от Шел сякаш бяха по-малко детонациите.
.......


Има ли вариант да обеднява много колата във високите (не съм сменял голямата бензинова помпа и не съм я мерил какво налягане прави)?

Аванса също нямам идея как е нагласен, доволно пъргава е колата, но възможно ли е и от него да е? Какво губя и печеля от увеличаването и съответно намалянето на ъгъла на запалване?
......

Колега, наистина първо трябва да провериш аванса - иди някъде да го видят и да ти го направят точно колкото трябва да е - май беше 6 градуса при теб...
След това остава варианта бедна смес - по-съвременните машини за ел. диагностика имат и газ-анализатори - можеш да получиш ориентировъчна представа относно състава сместа, макар че на място и под натоварване е различно...Ако имаш познат с широколентова сонда - можеш да замериш сместа от ауспуха на място(щото нямаш отвор за ламбда) - пак е някакъв ориентир....можеш да сравниш показанията и с друг КР...

Друг вариант са свещите - провери ги да не са случайно по-топли, което може да е предпоставка при високи натоварвания сместа да се самозапалва предварително от прекалено нагорещената свещ...

Но обикновено при нетунинговани атмосферни двигатели детонации се появяват при по-ниски обороти и се коригират от аванса и горивото, но факта, че при теб се появяват при високи ме навежда на мисълта за някакво обедняване на сместа в този оборотен диапазон...

Остава разбира се и другия въпрос - дали наистина чуваш детонации - да не са некакви други паразитни шумове, макар че, ако шумувете изчезват при гориво с по-високо октаново число - най-вероятно са детонации....


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 30 апр 2008 20:37


и мене веднага ми идва на главата аванс .


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Сря 30 апр 2008 21:17


Tyan написа: .... да не ти е прецакан вакуум регулатора на делкото ... ?

КР-о нема такава екстра ... на него компира му праи аванса :wink:


Потребителски аватар
joro_g400
Мнения: 659
Регистриран на: Сря 17 яну 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joro_g400 » Сря 30 апр 2008 22:45


За целта делко от 1.3 или 1.6 с вакум но се преправя мьничко :D


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 30 апр 2008 23:12


Мусурски, запалителната система как ти е?
Я разгледай на тъмно как ти е силовата част!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 30 апр 2008 23:26


Кабелите на свещите са читави (благодарение на колегата Neon), свещите може да се каже че са нови NGK, сменяни преди има-няма 2000 км, така че си мисля, че няма да е от тях.

Аз основно се съмнявах в горивото, защото пробвах с една добавка за повишаване на октана, не и помня името, но беше нещо уж много добро (27лева литъра и се разрежда 1:20), която докарвала до 108-110 октана - та с нея колата стана като изтребител...

И все пак, не съм 100% сигурен, че това, което се чува, са детонации... в колата тези шумове не се чуват, а само на запис.

Колата има празен ход бетон, няма предърпване и замисляне в никакъв диапазон, общо взето според мен много доволно се държи. Единственото притеснително е тези гърмежи след 6000 оборота. А иначе усещането е, че има още сила да върви и след ограничителя, в смисъл, че не умира във високите, а точно обратното - там и идва силата.

Принципно в момента съм сменил 90% от моторетката и реално няма в какво друго да се съмнявам, освен нещо свързано с гориво/въздушната смес. Кофти дюзи може ли да е? Преди 3-4 000 км ги носих на ултразвукова вана да ги чистят, станаха като нови, поне на външен вид.

Бедна смес може ли да се получи при слаба (износена) бензинова помпа, която не държи високо налягане? И какви са другите симптоми за проблем с помпата?

Ето тук преди 1 година, пак се чуват същите детонации, а там съм все още със старите карантии и най-вероятно проблема не е в железата.

Последна промяна от musura на Сря 30 апр 2008 23:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 30 апр 2008 23:33


отвори капака и форсирай ръчно ....детонациите се чуват ясно и е едно рязко чукане ...все едно малък зъл калвач ти пердаши по блока и буталата


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

!

Мнениеот Sachko » Сря 30 апр 2008 23:58


То в тоя слу4еи изобщо не е сигурно 4е тфа са детонации .... тфа мое да си се полу4ава от некаква вибрация или звуков резонанс или ебем ли го какво .... та камерата да го възприема така ...
нали се сещаш 4е така както се 4ува мотора треа ти е родил след 10-тото даване на си4ката гас ...
Я земи снимаи и в некоя друга кола с сащата камера и при същите условия ?

П.С. е ся гледах филм4етата пак .... тфа не е от мотора ... нещо е побарква микрофона на камерата ... тфа трещене ако верно се се слу4ва в мотора ти нема да изкара толкова време по магистралата на си4ката гас ... 4е роди :idea:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 01 май 2008 0:11


Утре ще пробвам, но досега с нормално слушане не съм чул абсолютно нищо... имам предвид, че тези шумове, които ги хваща телефона, най-вероятно са някаква нечуваема за човек честота. А четох из нет-а, че точно 5-7 kHz и май човек не чува много добре там

Виж тук детонациите как се чуват

Верно, ще снимам с друга камера, да видя дали е същото положението... А предния мотор роди :oops: два пъти основни лагери за 2 месеца... Аз затова се шашкам, да не окотя и този.


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Чет 01 май 2008 0:19


Един 4овек дет е наясно с атмосферките каза следното за тфоя слу4еи :
4е ако на 7000рпм имаш детонации то на 4-5к рпм треа да са наи силни ... и трябва да ги 4уваш с невъорежно ухо много добре ...
Не верваи на ГСМ-а ... все пак е средство за провеждане на телефонни разговори :)
Ако колата ти прави тфа което се 4ува ще е родила много отдавна нищо 4е е атмосферка ... виж кфи взривове се 4уват :shock

П.С. е 6том е родил е друга работа но пък защо основни по разумно е биелни ... да не ти е бил крив вала :roll:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 01 май 2008 0:36


Грешка, биелните бяха :oops: основните ги сменихме профилактично.

Номера е, че при сменен цял мотор, ако продължава да прави същото, остава варианта нещо с горивото да не е в час или аванса... или в телефона :oops:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 01 май 2008 5:40


Сър, сори, че ти се навирам в темата, но бих искал да кажете всички тук дали това на клипчето са детонации, щото май досега не съм чувал на живо, а и тва на твоя клип е доста по-различно от тва на купъра.
http://www.youtube.com/watch?v=2bQhBqAq ... re=related


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 01 май 2008 5:55


:bowdown Благодаря!
Наистина не съм чувал на живо такова, дано и не чувам. То е толкова звучно, че не може да се сбърка. А от на Сър машината звука няма нищо общо, само дето си пълни оборотомера 2-3 пъти по-бързо от моята :D



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта