Преди 1 година бях редовен клиент на Лукойл за бензин А 98Н. И колкото пъти сипех, все по различен начин вървеше Поло-то. Докато при едно поредно зареждане колата отказа да върви. По това време Лукойл все още продаваха бензин А 92Н. Сметката е проста и ясна - смесват се бензини с различни октанови числа и се продават на цената на високооктановия бензин.
Сега не знам какво е положението в Лукойл, защото от 1 година вече съм редовен клиент на Shell. Зареждам Shell V-Power Racing. По документи този бензин е 104 октана и се носи от Гърция. Всички останали бензин на Шел се бъркат в Лукойл с добавки на Шел.
Рейсингът е страхотен бензин. Моторът утихна, двигателят получи допълнителна мощ, разходът на бензин намаля с 0,5 до 1 л/100км. При всяко зареждане колата се движи еднакво.
Единственият недостатък на Рейсинга е високата му цена.
за октановото число на бензина
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
drumvarna написа:със сигурност не отговарят октановите числа,или поне ако ги сравним с чуждите бензини!!в щатите има 89,92 а 95 и нагоре си се водят мого спортни!!моя съквартирант си караще цяло лято с 89 и колата си вървеше супер а си беше морга(стара имам предвид)
аз мисля че не би трябвало да им разлики с бензина в другите евро страни,ама май само така си мисля!!
...
В щатите октановото число се изчислява по съвсем друг начин заради това са различни. Тук формулата е (RON+MON)/2 а в Европа ползват само RON. RON=Research Octane Number, MON=Motor Octane Number. Също така в райони с висока надморска височина (където аз живея) октановото число на бензина се намалява за да улесни горенето поради по малката концентрация на кислород във въздуха. В повечето щати продават 89, 91 и 93 а при нас е 87, 89 и 91.
А сега и по точно по темата, аз лично карам с такова октаново число каквото немският инженер е изчислил за моят двигател, нито повече нито по-малко. Според мен това е оптималният вариант. Даже и чипа на Пасата е изчислен за 91 октана бензин. Голфа ми е изчислен за 89 а Пасата за 91 понеже има турбо и по-висока компресия.
Друг е въпроса че по родните бензиностанции послъгват и правят бензина на боза. Но ако говорим по принцип мисля, че това е най-правилното решение.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 21:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта