Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 07 май 2008 21:38


...

Последна промяна от dimitarpetrov на Сря 07 май 2008 21:47, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 07 май 2008 21:45


Да ъп-на малко темата - Вече съм обратнов БГ и се стягам да продължа с проектчето. В тази връзка да попитам пак някой от колегите за голям студен охлюв с лагерното тяло и вала - мота ми се в главата да отворя 2 паралелни фронта - електрозадвижване и handmade супечарджър на ниско налягане :D
Отделно изкарах малко финикийци и ще бодна и плазмено запалване, със съответните before and after дино тестове, типично в мой стил :lol:
Шегата на страна, колегите с някоя "излишна" голяма студена турбинка са very welcome да ме "замерят" с тях :D
Имам си вече и еднопосочен лагер за зацепването на чарджъра...
В тази връзка се замислям да си ъпгрейдна и спирачките - трябва ми мнение от компетентните какви апарати и дискове от VW мога да събера в 14 " джанта 4х100 и съответно за отзад какви стандартни VW дискови спирачки мога да сложа?
Пасата е 1991г. В3 комби, ABS мотор.


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Сря 07 май 2008 22:38


За 14-ка мисля,че варианта е само 256мм отпред..280 вече искат 15-ка, а за отзад са еднакви 226 ако не се лъжа, стига да са същите осите.


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот prokopoff » Сря 07 май 2008 22:47


както вече каза колегата максимума на 14та е 256мм от голф3 гт направо влизат на пасата
за задните има доста изписано по темата трябват ти осите апаратите с жилата за ръчната и дискове


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Сря 07 май 2008 23:25


А бе на мен ми се струва ще след като осъществиш "компресора" от студена част на турбо после ще искаш още и май към турбо отиваме :)


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Сря 07 май 2008 23:57


Колега, като гледам с каква скорост се палиш, очаквам да отпразниваме новата 2010-та година с първия ABS куадро турбо :shock :mrgreen: :headbang


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 08 май 2008 0:19


dimitarpetrov написа:какви апарати и дискове от VW мога да събера в 14 " джанта 4х100
На моя пасат предните дискове не знам колко са, но апарата стои на около 10мм от джантата, така че едва ли ще може по големи дискове в 14-ка да се поберат. А за отзаде и мене ме интересува от какви коли стават шенкелите. В една морга ми казаха че от Г2 са същите обаче аз много им нямам вяра.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Съб 10 май 2008 19:28


Тъъъй, да се похваля - от 6 часа съм с чисто ново плазмено запалване на проф. Бъчваров!!!
Ще го покарам известно време и ще споделя повече впечатления.
Дано да си заслужава парите, че не са хич малко, ама нали ме "сърбеше" от отдавна да го туря и сега вече е факт!
Все още очаквам някой колега с горям студен охлюв да се обади да се разберем.


Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Мнениеот Cee » Съб 10 май 2008 19:45


dimitarpetrov написа:плазмено запалване на проф. Бъчваров!!!


интересно това не съм го чувал ,може ли малко инфо :roll:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Съб 10 май 2008 20:16


© написа:интересно това не съм го чувал ,може ли малко инфо :roll:

Дъвкано е и преди във форума, има цяла тема: http://po4ivka.net/avtomatic/index.php? ... 2&Itemid=1 драсни в търсачката "плазмено запалване" и ще изскочи
Това http://po4ivka.net/avtomatic/index.php? ... 2&Itemid=1
е сайта им.
Физиката е вярна, а за мен това е водещо, сега ще проверя реалният ефект като усещане.
На мойта кола сложихме последното поколение, вече е над 500 лв....
Чудех се дали да не дам тези пари за газова, но така щях да "убия" вентилаторният проект, така че - вече съм с плазмено, система с 5 диода, вентилаторният проект е жив. :lol:
Като принцип на работа е следният: Взема сигнала от бубината и като се пусне основната искра генерира 5 - 8 киловолта напрежение в продължение на 2 милисекунди - така основната искра от 1 микросекунда прави пробива между електродите и впоследствие джаджата я удължава 2000 пъти, превръщайки я в плазмен разряд.
Плюсовете (от теоретична гледна точка) са че има 2000 пъти по-дълъг запалителен момент, вкарва се много повече енергия в дъгата за стабилно и пълноценно запалване, водещо до по-пълноценно изгаряне-понижени вредни емисии-подобрено КПД-подобрена динамика, и не на последно място, мощността на искрата е постоянна в целият оборотен диапазон - нещо което е основен недостатък на класическата система - с повишаването на оборотите времето за презареждането на бубината е недостатъчно и с покачването на оборотите силата на искрата отслабва. За решаването на този проблем са разработени системите с няколко бубини, както и вариантите с високоволтов траф на всяка свещ - BMV имат такива мотори.
Живот и здраве като напредна със следващият етап на вентилаторният проект и ида отново на ДИНО ще има и реални резултати от ефекта на запалването.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Съб 10 май 2008 20:34


Да, това е последната история на Бъчваров наистина - мъничко и МНОГО скъпичко ..
Бъговете, които обаче остават премълчани са синхронизацията на двете искри - времето, което трябва на основната искра да подпали плазмата. Някакви милимунди време са, но в резултат на това горивото вече е запалено от първоначалната искра и тази искра с малко закъснение не върши голяма работа.

Мое мнение на човек имал плазма, от по стария модел.
Отделно станах и песимист като гледам двигателите TWIN SPARK на алфи-те - същите характеристики като на другите двигатели откъм разход и въртящ момент.
Казано иначе дори да има ефект, то това ще е максимум 1-2%
което няма да оправдае за съжаление 500лв.
Ходих при Бъчваров да си вържа старата плазма от реното на голфи да видя как ще е при него, но като ми каза цена за монтаж 40лв + 4 диода по 25лв = 140лв се отказах ..
Диодите са левче две, но уж заливката била скъпа ..

А това като го чух за 500-те лв, се учудих кой би ги дал, но явно има такива хора :roll:

Другото, което не ми хареса е истинското побългаряване - кабелите се побългаряват да издържат голямото напрежение, правят се заливки чудесии и т.н. неща да не прескочи искрата нанякъде другаде и също се ползват стандартните свещи .. Те правят някакви замервания, ама тия кабели и свещи като са пригодени да държат едно напрежение и да работят на друго - още повече ме отказва.

Жив и здрав колега - ще чакам с нетърпение диното :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Съб 10 май 2008 21:09


Любо, не знам братче, гледах на осцилоскопа сигналите - няма "дупка" между искрите, плътен сигнал е. може в последните версии това вече да не е проблем....
Аз съм със свещи БОШ платинум +4 които са с 4 електрода и с голямо междуелектродно разстояние, медни кабели с резистор в лулите и палец без съпротивление.
Относно изработката - диодите са в кварцови тръбички, високоволтови кабели, няколко слоя термосвиваем шлаух.... за афтермаркет добавъчна (не заводска) система монтажа беше приличен, а аз съм претенциозен по отношение на колата си, де да знам...
Но определено цената е солена, но бях си го навил на пръста и нали знаеш - кеф цена нема - претръпнах и го направих :D
Ако си обърнал внимание, аз съм от хората, които опитват да сложат теоретично обосновани постановки на реални изпитания и резултатите - тука! Ще си каже на Ицо от ХЕЕД машинката всичко, най-малкото да се знае за бъдещите ентусиасти.


Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Мнениеот Cee » Съб 10 май 2008 21:21


изчетох това което ми дадохте като матерял за плазменото запалване( до сега не го бях чувал) ,стана ми интересно ,на теория наистина взучи правдоподобно а и то си е и логично но се пак ми е интересно какво ще излезне на практика :wink:

dimitarpetrov чакам с нетърпение да дедеш някфо заключенията за тази плазма :wink:

П.П Въпроса е дали ще стане перфектния атмосверен двигател mhihi


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Пон 12 май 2008 14:57


dimitarpetrov написа:тралала...



това може да имам някакъв ефект само за двигател с ниско КПД и лошо горене , което евентуално може да има подобрение в следствие на тази плазма . нещо с 6-7:1 степен на сгъстяване с лош бензин, например - стария москвич на Проф Бъчваров.

Искрата е нужна в точно определен момент нито миг по- рано или по-късно. загубите на напрежение от кабелите е отдавна решено чрез т.нар . бобина свещ, където високоволтови кабели отсъстват от картината.

Последните насоки в автомобилостроенето са в бездроселните системи и директното впръскване на сместа в цилиндъра, където се търси бързо горене с бедни смеси ( с смеси от рода на 17-20:1 ) , с висока степен на сгъстяване ( 11-12:1 ) в нормални режими на работа, и нормални смеси 14-15:1 в режими на ускорение. където се цели избягване на детонационно горене от бедни смеси чрез завихряне на сместа и съответно горенето в цилиндъра.


Според мен си губите времето и парите. По скоро бих се съсредототчил в подобрението на горивната система ( при теб мисля че беше моноинжекцион ако не се лъжа) и цялостнот състояние на двигателя, отколкото да експериментирам с плазмено запалване и вентилатори.

Подобрения по отношение на икономичност ще има повече от гуми и излишни килограми в автомобила - отколкото от изделията на г-н Бъчваров


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 12 май 2008 21:09


Cordoba16vt написа:
dimitarpetrov написа:тралала...



още тралала... :D


Ванка, безспорно ти си с мноого по-голям опит в карането на един двигател да "навървява" повечко... НО, има няколко но-та....

1. Ако се върнеш в началото на тази тема ще прочетеш че идеята не е типичен силов тунинг - това не е лъжица за всяка уста, най-малкото моята, поне на този етап :wink:. Говориме за сравнително прости интервенции, които можеме да направиме на сток автомобил, без да заболяваме от синдрома на "конски сили и пари винаги са малко"
2. относно КПД-то на моноинжекциона (простичко казано - електрически карбуратор) - има доста какво да се желае.
3. ЗАщо реших да набутам 500+ лв. в спорно като ефект приспособление - ФИЗИКАТА е вярна, отделно че колата ми е с доста стара концепция на запалителната система, която с натрупаните годинки на мотора (който между другото е с K&N въздушен и маслен филтри, висококачествено масло което не ми се налага да доливам между смените, отлична компресия и нови лагери, гумички и семеринги, четириелектродни свещи БОШ Платинум +4, нискоомни медни кабели, капачка и т.н.) и чернилката по аспуха ме кара да мисля че левчетата които сипвам в резервоара не отиват на колелата а през кюнеца и радиатора, добави и че ме гложди вечния т въпрос "ами ако..." + натурата ми да не си чеша езика с лакърдии а да сложа нещото, да направя замерване и резултата - тука и ще разбереш че за мен беше просто неизбежно да не налея тези пари за идеята :D
4. Искрата - тя пак си е навреме, само дето е удължена и превърната във високоенергийна плазма, независеща от оборотите (поне на теория, но предвид това, което видях на осцилоскопа, закачен на МОЯ мотор + натрупаните субективни наблюдения до момента, съм склонен да приема за вярно)
5. Относно новите концепции в двигателостроенето - запознат съм с тях, но семейният ми автомобил е Пасат, 1992г., моноинжекция и няма как да мина на бутала с чашковидно дъно и инжектори с варираща конфигурация на струята на впръскване (все пак е МОНО инжекцион :D ) и бездроселна система на запалването
6. Относно експериментирането - досегашните резултати показаха че с модната кутия на филтъра и 0.002 бара наддув от аксиален вентилатор на обща стойност 100-150 лв. се постига ПОДОБРЕНИЕ на характеристиките с 5-7%. Достатъчно интригуващо за да налея още толкова и да пробвам с радиален вентилатор на 0.05-0.1 бар, поне за идеята. Още повече че до такива налягания компа, ламбдата, съединител и т.н. ще се справят без особени проблеми, единствено може да се появят детонации, които се надявам да "убия" с повишена мощност на запалителната искра, която да успее да пали евентуално обеднената смес.
7. Като цяло е ясно какво ще се опитам да направя накрая - homemade спурчарджър на ниско налягане (около 0.2 бара) :D

Най- общо казано - това че някои имат възможността (дай боже всекиму!) да инвестират в сериозни и кардинални проекти и разработки не означава че тези с по-скромни възможности не трябва да опитват своите възможности, пък било то и само за да се убедят че не става :lol:

Пак стана ебахти фермана.....



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта