Стойности за ABS

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stefande
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 28 май 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Твърдица

Стойности за ABS

Мнениеот stefande » Чет 08 май 2008 15:45


Знам че има много изписано по темата,но на мен ми трябва конкретно за Голф 3 1.6АБУ преден десен дадчик какво напрежение да имам на кабела (при мен като дам на контакт е 5V),и какво да измервам на самия дадчик.Мисля че ставаше въпрос за съпротивление.Надявам се някои да помогне.




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 08 май 2008 16:29


1,1koM ако е здрав... :wink:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 08 май 2008 20:00


jagler написа:1,1koM ако е здрав... :wink:

Колегата мери Волтове , ти му казваш Съпротивление, ще се разберете ако сте жичкаджии, ама ако не- да иде на диагностика


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот absent » Чет 08 май 2008 20:15


незнам тоба дали ще ти свърши работа ама все пак (опитвам се да го пастна )


ПРОВЕРКА НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ВЕРИГИ НА СИСТЕМАТА НА “АБС”


Етап на проверката Изводи на приспосо-блението VAG 1598
Проверяван възел или параметър
Условия на проверката
Контролни стойности Проверка, която трябва да се извърши при отклонение от допустимите стойности. Начин за отстраняване на неизправността

1
“2” и “1” Захранващо напрежение на електронния блок на АБС
Включете запалването
U=UAB
12V Проверете проводника, свързващ:
1. извод ”1” с масата.
2. извод “2” с прекъсвача на запалването в блока на релетата.

2
“3” и “1”
Релето на системата АБС Включете запалването. Извадете предпазител С16, свържете с помощен проводник изводи “2” и “8” от куплунга на електронния блок. След проверката откачете помощния проводник и поставете предпазител С16
U=UAB
Проверете проводника, свързващ:
1. извод ”1” с масата.
2. извод “3” с плюса на акумулатора, през реле.
Извършете 9 и 24 етапи от проверка.

3
“12” и “1”
Прекъсвач на стоп-светлините.
Включете запалването. Натиснете педала на спирачката.
U=UAB Проверете предпазителя на веригата между прекъсвача на стоп-светлинитеи прекъсвача. Проверете проводника , свързващ извод “1” с масата. Проверете проводника свързващ извод “12” с извода на прекъсвача на запалването в блока на релетата.

4
“32” и “1”
Реле за включване помпата на система АБС Изключете запалването. Откачете куплунг Т2 на помпата на АБС, натиснете 20 пъти педала на спирачката, включете запалването. След проверката включете куплунг Т2
U=UAB
Проверете проводника свързващ извод “1” с масата.
Проверете проводника свързващ извод “32” с плюса на акумулатора през реле и предпазител. Извършете 12 и 32 етапи на проверка.

5
“4” и “22”
ЗД Напрежението на сигнала на заден-десен колесен датчик Повдигнете автомобила, изключете запалването и въртете задно дясно колело със скорост около 60 об/мин.
U≥75mV
Проверете куплунг Т2 и положението на колесния датчик. Извършете 16 и 20 етапи на проверката.



6
“6” и “24”
ЗЛ Напрежението на сигнала на заден-ляв колесен датчик
Повдигнете автомобила, изключете запалването и въртете задно ляво колело със скорост около 60 об/мин.
U≥75mV Проверете куплунг Т2 и положението на колесния датчик. Извършете 17 и 21 етапи на проверката.

7
“7” и “25”
ПД Напрежението на сигнала на преден-десен колесен датчик
Повдигнете автомобила, изключете запалването и въртете предно дясно колело със скорост около 60 об/мин.
U≥75mV Проверете куплунг Т2 и положението на колесния датчик. Извършете 18и 22 етапи на проверката.

8
“5” и “23”
ПЛ Напрежението на сигнала на преден-ляв колесен датчик
Повдигнете автомобила, изключете запалването и въртете предно ляво колело със скорост около 60 об/мин.
U≥75mV Проверете куплунг Т2 и положението на колесния датчик. Извършете 19и 23 етапи на проверката.

9
“1” и “3”
Съпротивлението на релето на системата АБС.
Изключете запалването.
R<5Ω Проверете проводника свързващ извод “3” с масата на хидравличния блок през реле. Проверете проводника свързващ извод “1” с масата. Ако няма пробив в проводника сменете релето.

10
“1” и “20”
Съпротивлението на релето на системата АБС
Изключете запалването
R<5Ω Проверете проводника свързващ извод “20” с масата на хидравличния блок през реле. Проверете проводника свързващ извод “1” с масата. Ако няма пробив в проводника сменете релето.

11
“1” и “11” Съпротивление на входящите и изходящите (смукателните и изпускателните) клапани
Изключете запалването
R<1,5Ω
Проверете проводника свързващ извод “11” с масата през хидравличния блок. Проверете проводника свързващ извод “1” с масата.

12
“1” и “14”
Реле за изключване на помпата на АБС. Връзката с масата през датчика за високо налягане.
Изключете запалването, натиснете 20 пъти педала на спирачката
R<1,5Ω Проверете проводника свързващ извод “14” с релето и масата през датчика за високо налягане. Проверете проводника свързващ извод “1” с масата. Проверете преходното съпротивление на извода на датчика за високо налягане.



13
“9” и “10”
Датчик за аварийно налягане и датчик за аварийно ниво на течността в резервоарчето на АБС. Проверете нивото на течността в резервоарчето, включете запалването и изчакайте момента на изключване на помпата (при зареден акумулатор на налягането)
R<1,5Ω
Проверете проводника свързващ извод “9” с извод “10” през аварийните датчици. Изпълнете 14 и 15 етапи на проверката.

14
“9” и “10”
Датчик за аварийно налягане на АБС. Проверете нивото на течността в резервоарчето, изключете запалването, натиснете 20 пъти педала на спирачката, за да разредите акумулатора на налягането.
R>100Ω
(граница на измерването до 200 кΩ) Ако веригата на аварийния датчик за налягане през изводи “3” и “5” на петизводния куплунг на хидравличния блок има ниско съпротивление, датчикът за налягането е неизправен. Изпълнете 15 етап на проверката.

15
“9” и “10”
Датчик за аварийно ниво на течността в резервоарчето на АБС Включете запалването, изчакайте момента на изключване на помпата след приключване зареждането на акумулатора на налягането, изключете запалването, извадете от резервоарчето датчика за аварийното ниво на течността. R>100Ω
(граница на измерването до 200 кΩ) при изваден от течността датчик което съответства на ниво на течността под означения МИН Ако веригата на датчика при изваден от течността поплавък има ниско съпротивление, датчикът е неизправен. Сменете датчика за нивото на спирачната течност

16
“4” и “22”
ЗД
Съпротивление на заден-десен колесен датчик
Изключете запалването.
R=0.8-1.4 кΩ Проверете куплунга на датчика. Проверете съпротивлението на датчика. Проверете проводника, влизащ в датчика. Изпълнете 20 етап на проверката.

17
“6” и “24”
ЗЛ
Съпротивление на заден-ляв колесен датчик
Изключете запалването.
R=0.8-1.4 кΩ Проверете куплунга на датчика. Проверете съпротивлението на датчика. Проверете проводника, влизащ в датчика. Изпълнете 21 етап на проверката.

18
“7” и “25”
ПД

Съпротивление на преден-десен колесен датчик
Изключете запалването.
R=0.8-1.4 кΩ Проверете куплунга на датчика. Проверете съпротивлението на датчика. Проверете проводника, влизащ в датчика. Изпълнете 22 етап на проверката.

19
“5” и “23”
ПЛ

Съпротивление на преден-ляв колесен датчик
Изключете запалването.
R=0.8-1.4 кΩ Проверете куплунга на датчика. Проверете съпротивлението на датчика. Проверете проводника, влизащ в датчика. Изпълнете 23 етап на проверката.

20
“1” и “4”
ЗД
Екраниран проводник, влизащ в заден-десен колесен датчик. .
Изключете запалването.
R>100 кΩ
Проверете проводника дали не е протрит или повреден.

21
“1” и “6”
ЗЛ
Екраниран проводник, влизащ в заден-ляв колесен датчик.
Изключете запалването.
R>100 кΩ
Проверете проводника дали не е протрит или повреден.

22
“1” и “7”
ПД Екраниран проводник, влизащ в преден-десен колесен датчик.
Изключете запалването.
R>100 кΩ
Проверете проводника дали не е протрит или повреден.

23
“1” и “5”
ПЛ Екраниран проводник, влизащ в преден-ляв колесен датчик.
Изключете запалването.
R>100 кΩ
Проверете проводника дали не е протрит или повреден.

24
“1” и “8”

Реле на системата АБС
Изключете запалването
R=50-100 Ω Проверете проводника, свързващ извод “8” с масата през реле. Проверете съпротивлението на дроселната намотка (50-100 Ω) при необходимост сменете релето.

25
“1” и “18”
Главен клапан
Изключете запалването
R=2-5 Ω Проверете проводника, свързващ извод “18” с масата праз клапан, проверете съпротивлението на намотката на клапана (2-5 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете усилвателят на спирачките, заедно с главния спирачен цилиндър. Изпълнете 33 етап на проверката.



26
“11”и“17”
Входен (смукателен) клапан на контура на задните колела
Изключете запалването
R=5-7 Ω Проверете проводника, свързващ извод “17” с масата праз клапан, проверете съпротивлениетона намотката на клапана (5-7 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете клапанната кутия.

27
“11”и“15”
Входен (смукателен) клапан на контура на предно дясно колело
Изключете запалването
R=5-7 Ω Проверете проводника, свързващ извод “15” с масата праз клапан, проверете съпротивлениетона намотката на клапана (5-7 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете клапанната кутия

28
“11”и“35”
Входен (смукателен) клапан на контура на предно ляво колело
Изключете запалването
R=5-7 Ω Проверете проводника, свързващ извод “35” с масата праз клапан, проверете съпротивлението на намотката на клапана (5-7 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете клапанната кутия

29
“11”и“33”
Изходящ (изпускателен) клапан на контура на задните колела
Изключете запалването
R=3-5 Ω Проверете проводника, свързващ извод “33” с масата праз клапан, проверете съпротивлениетона намотката на клапана (3-5 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете клапанната кутия

30
“11”и“17”
Изходящ (изпускателен) клапан на контура на предно-дясно колело
Изключете запалването
R=3-5 Ω Проверете проводника, свързващ извод “17” с масата праз клапан, проверете съпротивлениетона намотката на клапана (3-5 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете клапанната кутия

31
“11”и“16”
Изходящ (изпускателен) клапан на контура на предно-ляво колело
Изключете запалването
R=3-5 Ω Проверете проводника, свързващ извод “16” с масата праз клапан, проверете съпротивлениетона намотката на клапана (3-5 Ω). Ако клапанът е неизправен, сменете клапанната кутия

32
“2”и“14”
Реле за включване на помпата на АБС
Изключете запалването
R=50-100 Ω Проверете проводника, свързващ извод “2” с извод “14” праз реле. Проверете съпротивлението на дроселната намотка (50-100 Ω) и ако е необходимо сменете реле J185

33 “2”и“18” свързани със спома-гателен проводник
Главен клапан
Изключете запалването. Натиснете докрай педала на спирачката и без да отпускате педала включете запалването. При включване на запалването педалът трябва да окаже натиск върху крака
Клапанът е неизправен. Сменете усилвателя на спирачките, заедно с главния спирачен цилиндър.

34 -
Помпа на АБС Изключете запалването, натиснете 20 пъти педала на спирачката, за да разредите акумулатора на налягането, от бележете нивото на течността в резервоарчето, включете запалването.
Нивото на течността трябва да спадне приблизително с 1 см.
Проверете проводниците излизащи от + към – на акумулатора през предпаител, реле и помпа на АБС. Ако проводника не е прекъснат сменете помпата на АБС


и
Входящиятиизходящиятклапанинаконтураназаднитеколела Повдигнете автомобила, изключете запалването, натиснете педала на спирачката.
Задните колела трябва да спрат.
НеизправнаклапаннакутияСменетеклапаннатакутия
Повдигнете автомобила, включете запалването, натиснете педала на спирачката.
Задните колела трябва свободно да се въртят.


и
Входящиятиизходящиятклапанинаконтуранапреднодясноколело Повдигнете автомобила, изключете запалването, натиснете педала на спирачката. Предно-дясно колело трябва да спре.
НеизправнаклапаннакутияСменетеклапаннатакутия
Повдигнете автомобила, включете запалването, натиснете педала на спирачката. Предно-дясно колело трябва свободно да се върти.


и
Входящиятиизходящиятклапанинаконтуранапреднолявоколело Повдигнете автомобила, изключете запалването, натиснете педала на спирачката. Предно-ляво колело трябва да спре.
НеизправнаклапаннакутияСменете
клапаннатакутия
Повдигнете автомобила, включете запалването, натиснете педала на спирачката. Предно-ляво колело трябва свободно да се върти.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 08 май 2008 20:46


Абе то ще трябва бригада от поне трима за три дена да смогнат на тая процедура, иначе тъй е .Човека търси как просто да си премери датчика, бяха споменати стойности, ако числата и дименсиите му говорят нещо -ще се оправи, ако си е купил мултицет заради колата...по-добре диагностика.Датчика представлява бобинка с n-броя навивки и може да се замери омическото съпротивление, така се установява само ПРЕКЪСВАНЕ, защото ако има навивки на "късо" тоя метод може да подведе.Истината е да се мери размах на импулс с осцилоскоп, съжалявам че не мога да спомена точни стойности в момента. Има един "нечовек" от форума , който е проявил завидни търпение и нерв да си пренавие датчика - р ъ ч н о :shock ,както е споделил в една тема


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стойности за ABS

Мнениеот greda » Пет 09 май 2008 12:17


stefande написа:Знам че има много изписано по темата,но на мен ми трябва конкретно за Голф 3 1.6АБУ преден десен дадчик какво напрежение да имам на кабела (при мен като дам на контакт е 5V),и какво да измервам на самия дадчик.Мисля че ставаше въпрос за съпротивление.Надявам се някои да помогне.

Съпротивлението на датчика - от 1,0 до 1,3 kОhm
Изходното напрежение от датчика трябва да е 75 mV при един оборот на колелото в секунда,но emo-gar е прав за осцилограмата....
Успех


stefande
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 28 май 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Твърдица

Мнениеот stefande » Съб 10 май 2008 16:52


На диагностиката ми казаха датчик,но аз искам да си измеря кабела да не хвърлям пари на вятъра.Защото на предната диагностика излезе и задния датчик смених го а се оказа прекъснат кабел.И ако някой какви са инициалите на преден десен датчик защото били различни ляв и десен.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 10 май 2008 22:45


Колега, най-добре е да включиш уреда към буксата на датчика и да тръгнеш бавничко, с около 10-15км/ч макс. Гледай дали въобще идва нещо на уреда (нато напрежение) и дали няма да има голям отскок. Отскока е признак на допиращи се и отделящи се нишки на кабела.
Ето какво имам предвид:
radotom написа:
megalodon написа:Айде да ми оправиш и моя АБС mhihi

Далече си ми! Иначе, ако се касае за датчици, с удоволствие бих помогнал.
По този повод:
Самия датчик изключително невъзможно ми изглежда да изгори просто така!
Може да се повреди чисто механично. При опит за вадене, от удар или нещо подобно.
Много по-често дефектира кабела, който свързва датчика с куплунга, намиращ се или в двигателния отсек (ако говорим за предни датчици) или под задната седалка (за заден мост). Това става заради постоянното му огъване при работата на окачването - свиването и отпускането на пружините.
Странно защо, на моя преден десен датчик беше прекъснало не вътрешното жило, а оплетката. (кабела ми е екраниран) Това много трудно се хваща къде точно е скъсаното, защото ако е вътрешното жило, то кабела се срязва на най-вероятното място (там, дето прави корем нагоре, покрай ботуша на амортисйора) и с клещи се хваща вътрешното жило, дръпва се и си излиза от там, от където се е било скъсало. Режи се това парче, снажда се кабела (запояване, термосвиваем шлаух за изолация и т.н) и сте готови. Оплетката, за съжаление, не може да се издърпа. За това се реже кабела близо до датчика, проверява се, че има връзка (как->след малко) и се запоява нов такъв кабел. След това сваляте гумените ъъъ... да го кажем, удебеления, с които оригиналния кабел е бил прикрепен към купето, надявате ги на новия и се прехвърляте към куплунга на датчика, намиращ се, примерно, в двг. отсек. Отново режете кабела, уверявате се, че има връзка (останалото парче кабел не е скъсано) и запоявате новия кабел за там!
И сте вие!
А сега как се проверява датчика:
Най-общо това става с омметър. Вадите куплунга и мерите. Трябва да ви покаже съпротивление от порядъка на 1350 ома.Тука съм пообъркал! Стойността е 1 100-1 200 ома, но не е от кой-знае какво значение, явно.

! Това са стойности на съпротивлението на В3 и Г3!!! Предполагам, че и на В4 ще е същото, но преди да съм проверил, не мога да го твърдя!

В моя случай, обаче, когато прекъсването е по оплетката, редовен номер е тя ту да даде контакт, ту да не даде!
За това- вземате 2 волтметъра (желателно еднакви) разкачате датчиците от куплунзите примерно на предния мост, удължавате ги с проводници, така, че да стигнат до купето, до пасажерската седалка, качвате се и тръгвате бавничко.
На включените към удължените датчици волтметри ще се индицира постъпване на напрежение. При мен, при скорост под 20км/ч напрежението беше около 0.5V (не помня вече) Важното е да се движите бавничко. Ако някой от датчиците прекъсва за момент, то волтметъра ще покаже странни отскоци на напрежението. При постоянна скорост напрежението не трябва да се мени, или да не се мени с повече от 4-5 mV. Ако се движите по-бързичко, то импулсите от проблемния датчик може да се замажат и да не се разбере за какво става въпрос.

Още едно-две доуточнения:
Датчиците на В3 са същите, като датчиците на Г3 (или поне на по-ранните модели). Разликата е в куплунзите (които лесно се сменят) и в това, че на Г3 кабела не беше с оплетка, а обикновен, двоен кабел. Това обаче няма практическо значение.
Според това, което съм научил тук, във форума, датчиците на В4 имат в/у себе си букса, а не кабел. Така, че, ако проблемен е кабела, той се сменя много по-лесно. Едно, защото би трябвало да е по-евтин, друго, че ако се 'отремонтирва' кабела, просто си го взимаш в къщи, на удобно и чистичко, режеш си, запояваш си... кеф!!!! :lol:
А не, като мен, да се навирам с поялника под калника :cry:
Буксата на датчика, обаче, е потенциален източник на неприятности, тъй като е пряко изложена до най-прашното и навлажняващо се място. Първо проверете, че не е тя виновника, няма зелен налеп или прахоляк вътре.
Та това е, де! Ако до тук всичко е ОК, но ABS-а продължава да не бачка, остават 2 възможности за ремонта му: Юнитрейд (или производните му) или ... ейиии онуй, гоУемото момче, дето все си точи балтийката...
Чувам, че успял да се разбере с 2-3 такива, по твърдоглави екземпляра! :twisted:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ton4o7601@abv.bg и 74 госта