Разлика бензин/дизел

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dready
Мнения: 1844
Регистриран на: Сря 25 май 2005 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Разлика бензин/дизел

Мнениеот dready » Чет 15 дек 2005 7:22


Вчера си говорих с един приятел относно това колко ти е на сметка дизела.Сметнахме следното:
Купуваш си дизел ,който е с около 3000 лв по скъп.
Да сметнем ,че дизела харчи средно (градско/извънградско) 7литра
Да сметнем ,че бензина харчи средно (градско/извънградско) 9литра
цена дизел 1.71 х 7 литра =11.97
цена бензин 1.74 х 9 литра =15.66
Закргляваме че средно разхода на 100км е 3лв. (тъй като поддръжката на дизела е по скъпа) и за да приравниш цените на двата автомобила трябва да минеш 100 000км за да започнеш вече да имаш сметка от дизела.Еми ако е така аз лично дизел няма д аси взема.Освен ако е доста нова кола в която няма да имам съмнения.Или поне не толкова големи.Очаквам спецовете да си кажат мнението дали съм прав и ако греша да ме поправят :)




Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Чет 15 дек 2005 8:32


ЕЕЕЕЕ стига де...аз се гласа да си слагам дизелак в моя голф (двг.то от другия...) :roll:


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 15 дек 2005 8:48


аааааа много зависи от двигателите
следните два вариант 4.2ТДИ 12л/100 смесено
а "по-малкия" вариант 3.5и 25л/100 смесено
е нещо да кажеш :)
много зависи от двигателя
цената не е далавера (разликата между бензин и дизел) а по-малкия харч
а и има хора дето 100 000км за 1-2 години си ги правят


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика бензин/дизел

Мнениеот Toledo » Чет 15 дек 2005 8:51


dready написа:...

Искрено се забавлявам от такива "сметки". Хайде аз сега ще ти дам малко факти, пък ти посмятай още малко :wink:
Преди няколко месеца си продадох Толедо-то / 1,9ТД VW мотор AAZ / 1993г за 4000лв, в перфектно състояние. Дай някаква оферта за такова Толедо/Венто/Голф бензин, същите години за 1000лв :wink: Разхода ми в продължение на три години беше 5-5,3 извънградско и 5,5-6,5 градско, засичам винаги пълен резервоар до капачката. Минал съм повече от 70000км, ОСНОВНО градско. Дай да я видя тая бензинова кола, която няма да има разход над 10 градско, особено пък през зимата. :wink: Хайде пак посмятай малко :wink: И не забравяй остатъчната стойност на колата при продажба - колко ще вземеш на едната и на другата :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 15 дек 2005 9:43


Каквото и да смяташ бензиновите коли градско са смешни в сравнение с печката. Едно е 7max друго е 10-12. Да не говорим за някой тежък пасат комби, който само нафтата може да го движи с 6,7 литра разход.
От ТДИ по-убаво нема :lol:


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Чет 15 дек 2005 10:56


Градско 7 максимум в студе3ното зимно време, иначе 5.9. Извънградско 4.3.
На жена ми полото 1 литър двигател харчи 10 в града. Нема никакво сравне


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 15 дек 2005 10:59


Нещо са ти криви сметките.
Моята ми харчи средно точно 5.4 градско/извънградско (засичам всеки път!). Върви повече от 1.6 бензин, и повече от 1.8 на ГАЗ, които харчат точно 2х повече. Може да е струвала с не повече от 2000лв от бензиновата като съм я взимал, но като дойде време да я продавам, пак ще я продам за доста повече, отколкото бих продал бензиновата.
От колите, които съм карал, мога да споделя, че дизеловата създава доста по-малко проблеми от бензиновата. По-скъпата поддръжка се изразява в по-честата смяна на масло, но за сметка на това преди редовно имах проблеми с газ/бензин и т.н., докато дизела за 25к км не е мръднал и сам мога да си регулирам помпата (немислимо за карбуратор/инжекцион).
Така че смятай пак :wink:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 15 дек 2005 11:20


Далаверата при нафтата е ,че се намира и на по-народни цени :oops: ,инак при зареждане от бензиностанции-на газ е най-тънко може би! gruebel ,обаче БЕЗГРИЖИЕТО което ти дава дизела не може да се сравни с нищо-то в Техническите форуми се вижда коя е по-надеждната технология :gives: :dance: -на 8000 смяна масло и филтър ,на 12000 горивен и въздушен и на всеки 2500 добавка към горивото-не ми е пипана нито помпата нито разпръсквачите,
да чукам на дърво,само дето е по-шумно и вътре и вън-т,ва му е недостатъка!Старите дизели са така :lol: Инак веднага се меткам на едно Пасатче помпа дюза-140 коня :lol: mhihi :heavymetal: bowdown Drive


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Чет 15 дек 2005 11:21


За разликата между бензин и дизел може да се говори много, но мисля, че само хора карали и едното и другото могат да дадат точно мнение!
Преди сегашната кола имах Г3 1.8 90 коня. наистина перфектен двигател, ама градско не падаше под 10, а имаше моменти когато стигаше 15 (знам че сега ще наскачат колегите колко е бил строшен за да гори толкова и как на тях и гори 6-7 градски. Аз просто споделям). Навън наистина падаше под 6 (5.2-5.7). Обаче аз карам основно в София! Сега ТДИ-то (верно че е с почти 10 години по-нова, ама е дизел) ми гори 7 градско. При яка стъпка 7.5. Навън под 5 - с клима! За разликата във вървежа не ми се пише, щото ще предизвикам скандали и безмислени дебати. Само ще кажа, че досега по Драган Цанков след радиото нагоре ме е било едно БМВ и наравно с мен беше скоро една Алфа! Модели не си спомням и не ме интересуват. А колата е 100 коня. Как ли върви 131, 150 коне ТДИ само си представям! А за 2.0 140 коне имам поглед върху Туран :D .
Та това с дизела е като с голямата кола (или комбито), като веднъж се качиш на такава, забравяш за другите(аз не съм направил тази стъпка, ама така разправят). Значи като се качиш на ТДИ и забравяш за разни там бензини, ГТИ-та и други (моля не ме псуваите много :D )
А


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 15 дек 2005 11:29


Рено клио - 1.5 dci АБС и простотии ~ 20000 лв
Рено клио - 1.4 16V поне да усетиш динамика със същите екстри е около 18 000

Застраховка на година = разлика около 5% от 2 000 = 100 лв
Масло на бензина = 10 000
Масло на дизела = 15 000 тук разликата ти е от порядъка на 100 лв на 30 000 /та къде я видя по-малката смяна/

Ангр. ремък и на двата на 60 000

Свещи за бензина на 60 000 - 60 лв

Данък - по-висок за бензина но пренебрежително.
До тук разлика почти няма и сега да смятаме:)

Дизел 5.5,5.8 /100 градско нема зима лете - личен опит заводско дават 6
Бензин = дават му заводско 10 /но съм сигурен че зимата ще има склонност към повече/

и така:
за 100 км за дизела = 6х1.72 = 10.32
за 100 км за бензина= 10х1.75 = 17.5
Разлика = 7.18 /100 км
Ние гоним разлика от 2 000 лева нали?
2000/7.18 = 278.55 * 100 = 27 855км и почваш да удряш печалба, да не говорим че в този момент, на бензина ще му е 3 смяна а на дизела 2 на маслото и консум.

Къде ти е грешката: Смятал си цени на коли нови при разликата в цените им.
Разхода който си дал е умишлено завишен за дизела, и занижен за бензина.
Пък да не говорим че

15.66 - 11.97 = 3.69 което аз лични не се наемам да закръгля на 3 а на 4 лв т.е. според груби сметки на 55 000 километра си избил 2000 - ами това са точно 2 години :) при нормално каране... без да зазимяваш колата


Мога само да ти кажа, че единственият показател по който тези два мотора можеш да ги сравниш и дизела да отсъпи са: ускорение и то 0-100 и макс скорост.

Само да ти кажа, че основно това което е важно при ускорението е от 60 -100 и от 90 - 120..
Там с бензина си на закъсвасия ако не го вкараш в червеното..
Пък да не ти казвам какво е да удариш 5 и да включиш долна чак на морето :)

Но иначе сметката си си я правил за теб, и щом ти е кеф купи си бензин...

И още един хинт..
Същото дизелово рено зареждам 85 лв за 800 км и то алпин дизел щот ма кефи
Пък на половера 1.0 мотор зареждам за 80 лв за 60-65 лв за 400 км...
т.е. Едната кола я зареждам 1/месечно другата 2 пъти.. демек разликата ми идва около 40-45 лв на месец........ :evil:
Ми как да ти кажа......изводите сам си ги правиш.!

Последна промяна от wili98 на Чет 15 дек 2005 11:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 15 дек 2005 11:32


bowdown GTI-TDI bowdown , както казва швабата 2 брилянта на едно място bowdown. Все пак GTI е окачването и оборудването, а TDI e мотора.
Пак се размечтах :twisted:
Изображение

Последна промяна от L&R на Чет 15 дек 2005 11:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 15 дек 2005 11:44


wili98 написа:Пък да не ти казвам какво е да удариш 5 и да включиш долна чак на морето :)
...

:wink: Кеф ти на 5-а с 60, кеф ти със 160, няма баири, изпреварвания и т.н.
Само за смяната на маслото не съм много съгласен - на моя дизел и на ТДИ-тата им дават на 7500 смяна на масло, не знам на най-новите дизели как е, но предполагам че пак се сменя по-често, защото все пак има турбо, а и една от функциите на маслото при дизелите е да поема саждите :wink:
За сметка на това в сметката си изпуснал разликата в цената при препродажба, която пак ще е 2000 лв поне. Така че погледнато от тази гледна точка почваш да пестиш още от началото :wink:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 15 дек 2005 11:57


За маслото споко може да удължиш интервала-тогава -началото на 90-те стандарта на маслата-масовия е бил CC или CD :dontknow: сега карам със CF , а има и MoS2-добре си живее 1V-то на стари години! mhihi :heavymetal: Drive


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Чет 15 дек 2005 12:01


ACCELERATOR написа:
wili98 написа:Пък да не ти казвам какво е да удариш 5 и да включиш долна чак на морето :)
...

:wink: Кеф ти на 5-а с 60, кеф ти със 160, няма баири, изпреварвания и т.н.
Само за смяната на маслото не съм много съгласен - на моя дизел и на ТДИ-тата им дават на 7500 смяна на масло, не знам на най-новите дизели как е, но предполагам че пак се сменя по-често, защото все пак има турбо, а и една от функциите на маслото при дизелите е да поема саждите :wink:
За сметка на това в сметката си изпуснал разликата в цената при препродажба, която пак ще е 2000 лв поне. Така че погледнато от тази гледна точка почваш да пестиш още от началото :wink:


Ами................. на моето PD му дават на 30000km. с 0W30 масло. Сега съм с такув Кастрол!!!!!!!!!!!


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 15 дек 2005 13:18


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 15:42, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sarafov_03 и 27 госта