Нещо става под капака, но не мога да разбера какво е. Това е звука от колата когато не е загряла(стояла е повече от 10 часа).След като се запали и някаде около 3000-3150 оборота се чува някакво странно фиукане, което малко след това около 2-3 км. каране изчезва.Колата си върви много добре и турбото си работи, но все пак може и от там да се чува, знам че на тия обороти някаде включва. Слагам две демонстративни клипчета и ако някой знае за какво става въпрос моля да пише:
http://zazz.bg/play:284f068f
http://zazz.bg/play:6b6e5415
VW Passat 1.8T - какъв е тоя звук.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
От коя страна на двигателя се чува това ? Малка поправка имам - турбото ти се включва на около 1700-1800 оборота. Забелязал ли си да го има/няма шума при различна околна температура ? Т.е. дали като е топло времето навън е по-малък или не ?
Относно турбото четох из разни руски и американски форуми, че не се препоръчва докато е студена колата да се кара на високи обороти. Тогава маслото е доста гъсто и не смазвало добре турбината. Както и не се препоръчва след голямо натоварване да се гаси двигателя веднага. Било добре да се покара малко на ниски обороти или да поработи на място за минута-две за да се охлади турбината. В противен случай при гасене турбината се върти с висока скорост без мазане, което и скъсява живота.
Иначе и на мен ми се струва доста шумен мотора. Но може и от записа да се създава такова впечатление. С какво масло караш ?
Относно турбото четох из разни руски и американски форуми, че не се препоръчва докато е студена колата да се кара на високи обороти. Тогава маслото е доста гъсто и не смазвало добре турбината. Както и не се препоръчва след голямо натоварване да се гаси двигателя веднага. Било добре да се покара малко на ниски обороти или да поработи на място за минута-две за да се охлади турбината. В противен случай при гасене турбината се върти с висока скорост без мазане, което и скъсява живота.
Иначе и на мен ми се струва доста шумен мотора. Но може и от записа да се създава такова впечатление. С какво масло караш ?
- coolboy_
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 17 апр 2008 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ами записа е правен с телефон и даже аз като го гледах, се учудих на звуците който се чуват, но на живо не е така. Ремъците и ролките не съм ги сменял, щото ми казаха че са добре, но си имам едно наум да ги сменя скоро. Според мен това с високите обороти при студена кола оказва някакво влияяние, защото записа е направен след голям престой и колата е напълно студена. Някакви други предположения ... макар че като се замисля може би доста е вероятно да е от ролките. Обаче пък интересното е че звукът идва точно от турбото, като се наведеш точно до него се чува най-изразително. Данеби да има някоя клапичка или гумичка там и тя да е заминала.
Как мога да направя профилактика на турбото?
Как мога да направя профилактика на турбото?
Най-добре първо си смени ремъци и ролки ,които са задължителни консумативи за смяна при закупуване на какъвто и да е автомобил,независимо какво ти приказва продавача и тогава се вкарвай в други филми .Желателно е да се смени и маслената магистрала на турбото,или поне я прегледай дали не е запушена ,като част от профилактиката на турбото,която и сам може да направиш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 36 госта