Делко,белези,центровка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Делко,белези,центровка

Мнениеот Жоро » Сря 28 май 2008 22:08


Има ли на делкото някакви белези,засечки като на маховика и като на шайбите на коляновия и разпределителния вал,по които се прави центровка?Ако има какви са и къде са,как да ги намеря и позная?Днес гледах как се прави центровка и ми се струва доста надеждна - нагласиха белезите на маховика и на шайбата на коляновия вал,извадиха кабела на бобината от делкото и го опряха на капака на двигателя и на контакт въртяха делкото на ръка докато кабела даде искра.Опитах да направя същото,но от моя кабел не излиза искра (само веднъж даде некакъв ток и ме разтресе целия).Четох теми за центровка по белези,в които се говори,че след като се нагласят другите белези се гледа някаква засечка на делкото,която трябва да съвпада със средата на палеца,но не виждам такова нещо.А така става ли точно,тъй като зависи от гледната точка. :roll:По стробоскопаджии повече не ми се ходи - тия,на които попаднах са далече от истината...
преместено според раздела :wink:
mod edit: LILO&STICH




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 28 май 2008 23:16


Жоро, далече са, защото не знаят 2 елементарни правила:
1. За центровка на Digifant (2E, PB, PF..) се разкача датчика за температура на инжекциона. Така контолера минава в 'авариен' режим и не влияе на момента на подаване на искрата.
2.Ако искаш колата да има динамика- даваш по-голямо предварение ;) Не стандартните 6*, а примерно 10 или дори 12*
Това води до повишена опастност от детонации, лека нестабилност на ниските обороти и много леко повишаване на разхода, но пък колата хвръква ;)
Абсолютен любител съм по автомобилите, стробоскопа ми е най-евтиния на пазара,но вече доста хора от Пловдив тийм могат да се похвалят с добри резултати след наместа на тоя стробоскоп ;)


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Чет 29 май 2008 5:44


Някои не знаят,други знаят,ама не го правят...Добре де,на маховика има два белега един до друг - на единия пише 0 ,а другият е като от удар със секач,като на 0-та ми съвпадат всички други белези - по кой от двата се центрова?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 29 май 2008 8:52


по другия, но на ръка няма да се справиш - иска си стробоскоп.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 29 май 2008 9:09


Точно така. '0' е ГМТ (горна мъртва точка). Центрова се по първия белег. Това е фабричната маркировка за 6* преди ГМТ


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Чет 29 май 2008 16:30


На делкото има ли някакви белези и засечки?


Asen_dp
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Asen_dp » Чет 29 май 2008 22:01


Жоро написа:На делкото има ли някакви белези и засечки?
Има ,белег на ръба на корпуса на делкото,който трябва да съвпада с палеца.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта