Колеги фенове на VW от скоро се радвам на половерчето '96 AEV на моята приятелка и неизбежно се стремя да отстранявам "възникналите" дефекти в следствие на поддръжката или поради липсата на такава както процедират повечето мацки (аз лично "не моем ги разбера" ама..) а и да не забравяме нашата "мила" републиканска пъна мрежа наричам пътищата ни така защото ние нямаме свестни такива но това е друга тема за друго време.
Пускам тази тема защото както всички сте забелязали че доста хора имат проблеми със половите скоростни кутии (ръчни, автоматите не съм разглеждал) и реших да отткрия "най-доброто" масло за нашите проблемни и чувствителни скорости защото май това е разковничето за проблемите им. По тази тема е писано много във форума (бая време отделих да ги прочета) но няма нищо систематизирано за това искам да споделя наученото и се надявам също така да намерим отговори на много проблемни за всички нас въпроси, защото почти всеки чете и накрая пак нее сигурен какво да парави/купи. Моята цел е да сведем избора до мимимум примерно едно две бюжетни и топ решения. Специално на мен не ми е безразлично какви масла ползвам като се има предвид къде живеем и как всеки се опитва да клати дявола във въздуха като внася и продава ментета и всичко това остава безнаказано и почти не контролирано а заловените в измама и нарушения се измъкват с рушветче "by default".
Искам да отбележа че проучването ми главно за ръчни скорости за който се използва 75w90 масло според VW а те са доста голям процент сигурно над 90%
I.Нека започна с това което знаем със сигурност:
1. Знаем че маслото е от жизнено важно значение за нашите скорости
2. Знаем че е най-добре да бъде пълна синтетика
3. Знаем че за нови скорости VW препоръчва масло G 052 726 A2 а това според мен е най удачния избор при това без съмнение за качесвата му. Казвам го като имам предвид перфектното състояние на новите скорости (луфтове, износване). За "ремонтирани" кутии ще пиша по надолу.
То май друго не знаем със сигурност
II.Следват нещата за които почти сме сигурни
1. Според производителя маслото не се сменява а само се долива ("Ааа дали е така кой ще ни каже" дали всички частички отронен/остърган метал се олавят от магнита на пробката или някои си циркулират?). Искам да отбележа че според VW за скоростите трябва да се ползва масло с VW номер G 052 726 A2 ОБАЧЕ
Забележете къде се намира оригиналното ни масло според вискозитета му! Направо съм очарован а и като се има предвид и цената му доста евтинко евала на VW Group
но все пак дали е удачно за стари скорости едва ли според мен.
В никакъв случай да не се разбира че според тази схема някое масло е по-добро от друго от посочените по долу данни. Маслата имат много най различни качества освен вискозитет, запазването или промяната му с времето, антикорозионни, анти пенливи и т.н. свойства които също са от съществено значение и с различен приоритед сред различните производители!
VI Vis@40C Vis@100C
..............16.7 = Motul MOTYLGEAR 75-90 GL-4/-5
..............15.6 = VW G50/G51 GL-4
185 90.0 15.6 = Redline MT-90 75-90 GL-4
..............15.2 = Mobil 1 Synthetic 75W-90 GL-5
..............15.2 = Motul Gear 300 75-90 GL-4/-5
..............15.0 = Elf Tranself Synthese FE 75-90 GL-4/-5
132 116.0 14.9 = AMSOIL AGL 80W-90 GL-5
177 84.5 14.7 = Amsoil MTG 75-90 GL-4
183 56.2 10.6 = Redline MTL 70-80 GL-4
194 47.1 9.6 = AMSOIL MTF Synchromesh Trans fluid (GM/Chrysler) None
208 41.6 9.08 = Penzoil Synchromesh trans fluid None
198 34.0 7.5 = Redline D4 ATF Dexron III / Mercon / API GL-4
..... 31.2 6.5 = VW G-052-171-A2 None (около 50 лв./л.)
..... 35.1 6.38 = VW G-055-726-A2 None (около 20 лв./л.)
..............6.3 = VW G52 (part numbers G052726A2 / G05272601) None
(Прави ли ви впечатление вискозитета на афтермаркет маслата (масовките на пазара) ? Дали не е умишлено ? В смисъл нарочно по високи нива при еднаква температура!
И че G 055 е с харектерискики на ATF!?
(Automatic Tranny Fluids - except for Redline D4 dual-use)
VI Vis@40C Vis@100C
.............8.3 = Honda CVT Fluid
.............7.6 = Mobil 1 Synthetic ATF
172 37.4 7.5 = AMSOIL Automatic transmission fluid ATF
198 34.0 7.5 = Redline D4 ATF Dexron III / Mercon / API GL-4
.............7.4 = Mobil 1 Synthetic Dexron/Mercon
197 32.5 7.2 = Redline Synthetic ATF Dexron II / Mercon
.............7.1 = Mobil 1 Synthetic Multi-vehicle ATF
138 40.5 7.1 = AMSOIL Ford type F auto trans fluid
..........5.5-6 = Ford Mercon SP
2. Относно добавките в най различните им форми и производители мисля че не са удачен вариянт а само временен (при накой хора той продължава доста дълго
) до намиране и решаване на проблема някой сега може да каже "да ама аз сипах еди какво си и скоростите се успаха вече не вият, включват супер лесно и т.н." да обаче това не решава проблема с износените стари зъбни колела и лагери добавките просто заглушават шумовете докато деградивния процес продължава. Няма добавка която да излекува разбит лагер или износено зъбно колело но има такива които могат да ги обезшумят, не мисля че това устройва някой. А и като се има в предвид какви средства се хвърлят за усъвършенстване на маслата и че всеки производител слага необходимите добавки мисля че е по-добре да се инвестира в по качествено масло което е оптимално за нашите нужди от колкото да се хвърлят пари на вятъра (това е и целта на темата да намерим оптималното масълце, пенкилера на капризните ни кутийки). Но това са мой разсъждения далеч съм от мисълта да водя ожесточени спорове на тая тема просто изказвам моята гледна точка.
III.Следват нещата които може би всички искаме да научим
1. Как би се държало G 055 на стари кутии с увеличени луфтове, износени зъбчатки и разбити лагери ?
а) Дали след подмяна на старите лагери с нови ползване на това масло е добра идея при все още останалите и не ремонтирани поизносени зъбчатки като се има в предвид че е доста тъничко (като масло не цена
2. Дали не е удачно да се ползват афтермаркет масла на други фирми като се има в предвид че те може би са помислили че щом се сменява това масло значи е минало доста време и кутията е поизносена и с доста по големи луфтове и са съобразили това с техните формули и точна по тази причина масовите масълца са с доста по различен вискозитет при различните топлинни граници.
3. Каква е нормалната/максималната работна температура която достига маслото в скоростнитени кутии ? (Дали да не сложа един датчик на мястото на пробката за източване на маслото и да проверя
ако никой не знае ?
Смятам че много ще помогне ако гласувате в анкетата какво масло ползвате и дадете коментар за него, доволни ли сте или не, подобрения, влошаване ,мойе да споменете дали сте имали проблеми/ремонтио по кутията и с какво масло сте били преди това.
Благодаря на всички който вземат участие, дано постигнем полезен за всички резултат. Ако някоя има интересни наблюдения ще се радвам да ги споделите.
В анкетата използвам някой от популярните в момента напълно синтечични масла съжалявам ако съм прупуснал някое.
Поздрави на всички.