кабели на свещите бяло зелен прах-(меден окис)-решено!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

кабели на свещите бяло зелен прах-(меден окис)-решено!

Мнениеот pe_aps » Пон 02 юни 2008 21:39


привет колеги
установих че кабелът на свещите на 3 свещ от ляво на дясно ми е хлабав в сравнение с останалите и като издърпах чашката която покрива свеща гледката беше следната(това е след почистване на чашката от вътре)

свещ 3 от ляво на дясно
Изображение
Изображение

сърцевината на чашката беше пълна с светло зелен и бял прах и нямаше хубав контакт със свеща,останалите свещи си бяха с мн добра връзка само тази,при мен вътрешната част на чашката на кабела е направена от зелен материал,а иначе палеше добре и при махане на кабела от свеща на всеки от цилиндрите двигателя тресеше малко повече от обичайно но стрелката на оборотите беше устойчива,като позачистих тази чашка и включих кабела към свеща колата си работеше добре,въпросът ми е само дали е някакъв вид повреда по кабелите това или свеща и дали имам нужда да сменям нещо и какво,нямах инструменти,незнам дали свещите са здраво затегнати в гнездата им
ще се радвам на коментари от всеки
поздрави

Последна промяна от pe_aps на Сря 04 юни 2008 10:01, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Вто 03 юни 2008 17:12


ени :idea:


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Мнениеот groznika » Вто 03 юни 2008 17:26


Това ми прилича на меден окис :shock
Става със зачистване. Ако продължат проблемите ще сменяш... :roll:


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Вто 03 юни 2008 17:49


"меден окис" съгласен,но от какво се получава това?
,само на тази свещ е другите са доста чисти и контакта им е пълен


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 03 юни 2008 17:57


Получава се от лош контакт и искрене. Пак като не си съсипал бобината трябва да си щастлив! Интересното е че за да се получи трябва доста време - как не си го усетил не знам, шом ти е прекъсвал двг.? Иначе в самия окис няма никаква тръпка за нова тема, затова и колегите не се включват.


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Вто 03 юни 2008 19:24


там е въпросът че двигателят не е прекъсвал с изключение когато работеше с повече трептене при махнат кабел последователно на всяка от свещите,а аз иначе това окисляване го открих случайно и ми направи впечатление че кабела на ?ната свещ е по хлабав и като го откачих изпадна тази зелена прах,а иначе може и отдавна да е колата е моя от 3 седмици и там не бях пипал досега щото задоволително работи като цяло,се пак е сериозно щом може да доведе до изгаряне на бобината,
дали неправилна работа на да речем бобината и алтернатора могат да доведат до тоя окис или просто разхлабена връзка м/у кабела и свеща?,
ще проверя дали и свещите са затегнати добре в гнездата им


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Мнениеот groznika » Сря 04 юни 2008 8:41


pe_aps написа:там е въпросът че двигателят не е прекъсвал с изключение когато работеше с повече трептене при махнат кабел последователно на всяка от свещите,а аз иначе това окисляване го открих случайно и ми направи впечатление че кабела на ?ната свещ е по хлабав и като го откачих изпадна тази зелена прах,а иначе може и отдавна да е колата е моя от 3 седмици и там не бях пипал досега щото задоволително работи като цяло,се пак е сериозно щом може да доведе до изгаряне на бобината,
дали неправилна работа на да речем бобината и алтернатора могат да доведат до тоя окис или просто разхлабена връзка м/у кабела и свеща?,
ще проверя дали и свещите са затегнати добре в гнездата им


Значи не съм много добър по химия (даже хич), но нека се опитаме да разнищим тази дилема :)
Какво представлява медният окис и как се получава?
Под действие на влага и въглероден диоксид, медта се покрива със зелен слой от основен меден карбонат. Това често се наблюдава при не добри електрически връзки където температурата играе ролята на катализатор (ускорител) на процеса на окисляване.

Изводът е, че въпросната връзка не е читава. Казваш, че е била хлабава и това допълнително ме навежда на тази мисъл.
Можеш временно да решиш проблема като зачистиш добре местата на контакта, но моят съвет е да смениш въпросното кабелче (а защо не и свещта).
Въпреки почистването огледай хубаво за влага или някакъв теч (на антифриз примерно) в посока гнездото на свещта.

ПП
Ако искаш мога да ти подаря едно кабелче за свещ. Имах доста ядове с моята колица и смених кабели които практически са почти нови. Сега се търкалят като дълбока резерва и бих се разделил с една жица в името на клуба и феновете на VW ;)


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Сря 04 юни 2008 9:36


groznika написа:
pe_aps написа:там е въпросът че двигателят не е прекъсвал с изключение когато работеше с повече трептене при махнат кабел последователно на всяка от свещите,а аз иначе това окисляване го открих случайно и ми направи впечатление че кабела на ?ната свещ е по хлабав и като го откачих изпадна тази зелена прах,а иначе може и отдавна да е колата е моя от 3 седмици и там не бях пипал досега щото задоволително работи като цяло,се пак е сериозно щом може да доведе до изгаряне на бобината,
дали неправилна работа на да речем бобината и алтернатора могат да доведат до тоя окис или просто разхлабена връзка м/у кабела и свеща?,
ще проверя дали и свещите са затегнати добре в гнездата им


Значи не съм много добър по химия (даже хич), но нека се опитаме да разнищим тази дилема :)
Какво представлява медният окис и как се получава?
Под действие на влага и въглероден диоксид, медта се покрива със зелен слой от основен меден карбонат. Това често се наблюдава при не добри електрически връзки където температурата играе ролята на катализатор (ускорител) на процеса на окисляване.

Изводът е, че въпросната връзка не е читава. Казваш, че е била хлабава и това допълнително ме навежда на тази мисъл.
Можеш временно да решиш проблема като зачистиш добре местата на контакта, но моят съвет е да смениш въпросното кабелче (а защо не и свещта).
Въпреки почистването огледай хубаво за влага или някакъв теч (на антифриз примерно) в посока гнездото на свещта.

ПП
Ако искаш мога да ти подаря едно кабелче за свещ. Имах доста ядове с моята колица и смених кабели които практически са почти нови. Сега се търкалят като дълбока резерва и бих се разделил с една жица в името на клуба и феновете на VW ;)

много добро обяснение колега,много мерси за което,все пак е ситуация с колата и си заслужава темата по мое мнение,
като начало мисля да зачистя мн добре окиса пък да видим дали ще се появи и за напред,чак по-късно мисля да сменям свещи защото май добре работи с тези в момента,виж за кабелчето се замислям и може и да се допитам до теб в близко бъдеще,
мерси много пак за мненията и съветите и мсля че вече е съвсем ясно! :D


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 04 юни 2008 9:37


смени кабелите!
стига филосифии-налага се да ги смениш за да не плачеш повече!
точка.


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Сря 04 юни 2008 9:59


vaskoto1 написа:смени кабелите!
стига филосифии-налага се да ги смениш за да не плачеш повече!
точка.


много мерси за включването батка,като че съм чел някъде из темите че се сменя само целият комплект препоръчително когато е за смяна а не само 1 кабел,то като със свещите не върви само 1та да смениш дали е така,да ме поправи някой ако греша,.. и явно ще сменям,тр да ида да видя колко ли пара са тея кабели,и тама ще ме друсат май
поздрави


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 04 юни 2008 11:32


spam
groznika написа:
pe_aps написа:там е въпросът че двигателят не е прекъсвал с изключение когато работеше с повече трептене при махнат кабел последователно на всяка от свещите,а аз иначе това окисляване го открих случайно и ми направи впечатление че кабела на ?ната свещ е по хлабав и като го откачих изпадна тази зелена прах,а иначе може и отдавна да е колата е моя от 3 седмици и там не бях пипал досега щото задоволително работи като цяло,се пак е сериозно щом може да доведе до изгаряне на бобината,
дали неправилна работа на да речем бобината и алтернатора могат да доведат до тоя окис или просто разхлабена връзка м/у кабела и свеща?,
ще проверя дали и свещите са затегнати добре в гнездата им


Значи не съм много добър по химия (даже хич), но нека се опитаме да разнищим тази дилема :)
Какво представлява медният окис и как се получава?
Под действие на влага и въглероден диоксид, медта се покрива със зелен слой от основен меден карбонат. Това често се наблюдава при не добри електрически връзки където температурата играе ролята на катализатор (ускорител) на процеса на окисляване.

Изводът е, че въпросната връзка не е читава. Казваш, че е била хлабава и това допълнително ме навежда на тази мисъл.
Можеш временно да решиш проблема като зачистиш добре местата на контакта, но моят съвет е да смениш въпросното кабелче (а защо не и свещта).
Въпреки почистването огледай хубаво за влага или някакъв теч (на антифриз примерно) в посока гнездото на свещта.

ПП
Ако искаш мога да ти подаря едно кабелче за свещ. Имах доста ядове с моята колица и смених кабели които практически са почти нови. Сега се търкалят като дълбока резерва и бих се разделил с една жица в името на клуба и феновете на VW ;)


Чичи поразяващата ръка химика mhihi
Не бил добър по химия :lol:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта