Излиза масло от EGR Г4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 01 юни 2008 19:51


prpparo, в случая не си прав. Да, изолирането на ЕГР-а се прави така както казваш ти. При denis обаче проблема е И/ИЛИ друг. Пластината която затапва отработените газове , се слага в случай, че самият клапан се е прецакал и не затваря. ( не говоря за вакуумната мембрана, нито за електромагнитният който го командва, а за изпълнителният клапан). Стеблото на този клапан "пробожда" всмукателният колектрор през едната му стената , отивайки към вакуумната мембрана която го задвижва (тя е един вид пневмоусилвател, самото командване е от електромагнитният подобен на Н75). Та аз поне разбирам че при denis се е износила втулката между стеблото и всмукателният колектор. Тъй като той е под налягане, то въздуха от турбината омешан с малко масло минава покрай стеблото, и ако ги нямаше тия две дупчици отстрани щеше да натиска мембраната нагоре, което би довело до отваряне на работният клапан, без това да е предизвикано от електромагнитният. Именно за това са те, за да не пречи преминалият въздух на нормалната работа на мембраната. Тук обаче става въпрос за доста износена втулка/стебло, и съответно дебита който излиза навън е голям и маца навсякъде. Единственият шанс да спре това е нови стебло+втулка или просто да затапи дупките.
Сега вече си прав, защото решавайки този проблем, възниква нов за който вече споменах. Налягането от турбината натиска мембраната отдолу и отваря клапана на ЕГР и то точно когато турбото е под "пара" :(
Единственият начин е да се затапи входа на отработените газове, и сега вече може да се мандахерца на където си иска.
пс: заболяха ме пръстите ама, дано и двамата сте ме разбрали :D




Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот denis » Пон 02 юни 2008 17:03


Dobromirski написа: Тук обаче става въпрос за доста износена втулка/стебло, и съответно дебита който излиза навън е голям и маца навсякъде. Единственият шанс да спре това е нови стебло+втулка или просто да затапи дупките.
Сега вече си прав, защото решавайки този проблем, възниква нов за който вече споменах. Налягането от турбината натиска мембраната отдолу и отваря клапана на ЕГР и то точно когато турбото е под "пара" :(
Единственият начин е да се затапи входа на отработените газове, и сега вече може да се мандахерца на където си иска.
пс: заболяха ме пръстите ама, дано и двамата сте ме разбрали :D


Наистина при мен проблема явно е износена втулка/стебло и от там явно турбото като надуе изкарва масло през тези отвори.
Аз ги затворих тези двата отвора, изкарах маркучето за вакуума но се чудя дали наистина турбото успява да отвори клапана когато както казваш ти е под "пара", тъй като дупките са запушени и това би трябвало според мен да не позволява на мембраната да се движи. Така или иначе, най-важното според мен е че ми падна консумацията на гориво с близо литър на сто и отначало наистина мислех да сложа металната запушалка отдолу на клапана за да е 100% сигурно, че клапана не пуска изгорели газове към колекторните тръби но засега ще отложа тази операция. Може би по-късно като имам време някой ден ще си поиграя за да видя дали ще има разлика.


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Мнениеот junakov » Пон 02 юни 2008 19:20


andonov написа:Тапа и след това ограничаване през Вагкома и си 6.


Колега дай малко повече инфо за ограничаването с ваг ком аз го изолирах с метална гарнитура откачих картерните газове , но не съм сигурен дали е ограничен човека който го прави има ваг ком но не знам дали го е направил , как мога да разбера дали е изключен моля отговори на ЛС мерси предварително .


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 03 юни 2008 7:19


Jankov, ти чете ли въобще фермана отгоре ? :shock
с две думи : има ли смисъл да караш детето да пуска по-малко вода от чешмата в банята, при условие, че си затапил водомера :lol:
пс:на PD ЕГР-а не се затапва , щото го лови по дебитомера (когато ЕГР-а отвори има пик надолу в разхода на въздух). Като се усети ви намаля "тунджата" за да сте екологични и със счпеният ЕГР :)


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 03 юни 2008 8:01


Dobromirski написа:Jankov, ти чете ли въобще фермана отгоре ? :shock
с две думи : има ли смисъл да караш детето да пуска по-малко вода от чешмата в банята, при условие, че си затапил водомера :lol:
пс:на PD ЕГР-а не се затапва , щото го лови по дебитомера (когато ЕГР-а отвори има пик надолу в разхода на въздух). Като се усети ви намаля "тунджата" за да сте екологични и със счпеният ЕГР :)


Колегата не е с ПД.
А ЕГР-а се лови по МАФ-а дори на 13,афн и т.н.
Картерните газове също променят стойностите на МАФ-а. :wink:

п.с. за Junakov:логваш се с код 12233 и на 3 канал намаляш 5 цифреното число до минимум, т.е. докато ти даде да запишеш.
(мога да напиша защо се прави обратно на описанието по рос-теха) :wink:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 03 юни 2008 8:07


andonov написа:...
(мога да напиша защо се прави обратно на описанието по рос-теха) :wink:

Я напиши, че да разберем ...


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 03 юни 2008 8:16


Пусни си един тренд на вагкома единия път с максимална стойност и после с минимална на егр-а (а той самия да е затапен или с откачен вакуум ако не е зацапан) и виж какво става с баровете на турбото.
И после всеки да си прецени как да го остави, да не говорим че има и осезаема разлика като се кара автомобила (зависи от задволанното :lol: ).


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 03 юни 2008 8:47


По принцип, стандартната стойност там е 32768. Обяснението е, че на 3ти канал се калибрира подаването на количеството гориво във функция от постъпилия въздух (някъде го наричат калибриране на MAF въпреки, че не е точно така). Та повдигайки стойността (както е посочено в ross-tech, TDIclub и доста други места) компютъра се "лъже", че е постъпил повече въздух. В следствие той (компютъра) подава повече гориво защото се стреми да запази съотношението за смесообразуването и ... има подобрение на първормънса.
От това, което си написал и в контекста на написаното от мен започвам да си мисля, че ако се намали стойността на 3ти канал, компютърът ще си "мисли", че не му стига въздуха и ще включи турбото по-рано и на по-голяма мощност (която пък се управлява с N75)


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 03 юни 2008 9:22


:да: а има ли малко повече гориво - идва и повече въздух след това.
(процеса е цикличен)
Вижда се на тренда, че пълненето от турбото се променя (стръмността)
и след това подминава повече зададената (исканата) стойност.
Е ако това не промени ускоряването, а от там и намаляне на разхода - здраве му кажи. :wink:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 03 юни 2008 11:34


Rumen написа:По принцип, стандартната стойност там е 32768. Обяснението е, че на 3ти канал се калибрира подаването на количеството гориво във функция от постъпилия въздух (някъде го наричат калибриране на MAF въпреки, че не е точно така).

А дали ще е удобно да споделите до колко може да се намали тази стойност на 3'ти канал? Да не се опитам да напиша на ръка там 500 и после да не ми даде да запиша. С цел да спестя време.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 03 юни 2008 14:16


Adnan написа:
Rumen написа:По принцип, стандартната стойност там е 32768. Обяснението е, че на 3ти канал се калибрира подаването на количеството гориво във функция от постъпилия въздух (някъде го наричат калибриране на MAF въпреки, че не е точно така).

А дали ще е удобно да споделите до колко може да се намали тази стойност на 3'ти канал? Да не се опитам да напиша на ръка там 500 и после да не ми даде да запиша. С цел да спестя време.


Няма какво да се мъчиш.Написваш примерно 30000 и след като дадеш тест в дясно ти дава възможно най-малката стойност.Набиваш и записваш. :wink:


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Мнениеот junakov » Вто 03 юни 2008 17:25


andonov написа:
Dobromirski написа:Jankov, ти чете ли въобще фермана отгоре ? :shock
с две думи : има ли смисъл да караш детето да пуска по-малко вода от чешмата в банята, при условие, че си затапил водомера :lol:
пс:на PD ЕГР-а не се затапва , щото го лови по дебитомера (когато ЕГР-а отвори има пик надолу в разхода на въздух). Като се усети ви намаля "тунджата" за да сте екологични и със счпеният ЕГР :)


Колегата не е с ПД.
А ЕГР-а се лови по МАФ-а дори на 13,афн и т.н.
Картерните газове също променят стойностите на МАФ-а. :wink:

п.с. за Junakov:логваш се с код 12233 и на 3 канал намаляш 5 цифреното число до минимум, т.е. докато ти даде да запишеш.
(мога да напиша защо се прави обратно на описанието по рос-теха) :wink:


Благодаря за ценното инфо ще се направи мерси на всички


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 03 юни 2008 20:51


andonov написа::да: а има ли малко повече гориво - идва и повече въздух след това.
(процеса е цикличен)
Вижда се на тренда, че пълненето от турбото се променя (стръмността)
и след това подминава повече зададената (исканата) стойност.
Е ако това не промени ускоряването, а от там и намаляне на разхода - здраве му кажи. :wink:

niks76, приятелю, какво е твоето мнение по въпроса ...?
Как виждаш всичко това в контекста на претоварване/забиване в следствие на over boost pressure?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 03 юни 2008 22:30


Аз ще ти отговоря преди него и ако греша да ме поправи Никс.
Нито претоварване нито овър бууст ще има след всичкото което писах.
Просто се подобрява пълненето а надува е за кратко над 0.2-0.3 бара и няма как да мине в авариен, освен ако нямаш зацапана геометрия.
Поздрави :wink:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 04 юни 2008 2:09


andonov написа:Аз ще ти отговоря преди него и ако греша да ме поправи Никс.
Нито претоварване нито овър бууст ще има след всичкото което писах.
Просто се подобрява пълненето а надува е за кратко над 0.2-0.3 бара и няма как да мине в авариен, освен ако нямаш зацапана геометрия.
Поздрави :wink:

това е то4но така ,но имаш повишена димност;резки температурни колебания и понижена краина скорост(горивния процес във високите обороти не е ефективен-колата бу4и и дотам)с две думи пе4елиш в ниските и губиш след 3400оборота ,като и разхода малко се вдига;другия негативен недостатък е 4е при студен старт отвреме навреме се появяват сюрпризи(според износването на мотора )



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 55 госта