Вентилатор на радиатора и датчик !!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Вентилатор на радиатора и датчик !!!

Мнениеот HEAD » Чет 05 юни 2008 21:19


Здравейте колеги!!Правя анализ понеже в задръстване като влезна ми качва температурата над 100 гр .Значи таблото е перфектно и не е от него ,а също термостата отваря перфектно!Остават датчика на перката и самата тя!Понеже днес четох много из форума и искам да помоля да ме коригирате ако грреша!!
За да разбера в кое от 2 -те е проблема трябва: :banghead:
1.Да дам на "късо" и да проверя дали включват 1-ва и 2-ра степен перката!Ако не вкл. - Нова перка
2.Ако всичко с перката е ок значи е датчика,който подава инфо не на 95 градуса да се вкл.първа степен,а по-късно!!! love.vw
mod edit: dobrinb




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 06 юни 2008 12:47


Тъй като съвсем скоро покрай това охлажднае го ядох много голям, веднага се включвам към темата ти.
Значи, първо да те попитам от къде си сигурен че таблото и термостата са ти добре, уточни се как си разбрал?Второ - перката включва ли въобще - трябва да ти включи на 92-95 градуса, а ако има втора степен - на 102-105?
За да разбереш дали ти работи перката, трябва да направиш това което по принцип трябва да прави терморелето - да затвориш веригата.Вземаш един кламер, изправяш го, след това го огъваш посредата.Вадиш куплунга който е към терморелето и пъхаш кламерчето - средната дупка е масата, а лява и дясна са за 1-ва и 2-ра степен на перката.
Ако всичко с перката е ок, все още не означава че датчика ти е за смяна. Аз така си направих колекция от 5-6 датчика и всичките впоследствие разбрах че работят. За да се убедиш че наистина е датчика, най-добре направи следните неща:
1. намери си подходящ термометър ( който отчита високи температури )
2. Пробна лампа - всеки електричар има такава
3. извади датчика и виж какви темепратури са изписани на него - обикновено оригиналния датчик е 92 и 102-105
3. Вземаш някакъв съд, слагаш го на котлона, поставяш датчика вътре, пълниш с вода до такова ниво че да се покрие челото му, поставяш термометъра в съда и почваш да нагряваш. Като загрее водата и стане към 80 градуса, започваш да проверяваш с пробната лампа кога релето ще затвори веригата ( ще ти светне пробната лампа ). Хубаво е да провериш с лампата и двете температури на релето

Ако преди няколко седмици имаше някой който да ми обясни по горе описаната проверка на релето, щеше да ми спести най-малко 100 лв.
Чао и успех и пиши какво е станало

П.П. Забравих да уточня следното - когато слагаш релето в съда, гледай челото му да няма пряк допир с дъното на съдчето, защото температурата там може да е по различна от тази на водата!!!Сложи първо нещо друго , а терморелето върху него.


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Пет 06 юни 2008 17:22


Благодаря Докторе :bowdown !!!Не съм се впускал в подробности да не дразня хората от форума,тъй като има много сходни теми които съм изчел!!Преди 2 години таблото е презапоявано,а и горивото ми показва точно /и на газ и бензин/ таблото не бърка в това съм убеден стрелката не стои като "нарисувана" а след като качи температура тя си пада!Перката включва,но по късно и за това ме съмнява ,че е проблема ,който описах по-горе!!!Сега вали ,но утре ще проверя перкаата както ми каза и после датчика и ще пиша!!Термостат имам купен още Октомври месец Wahler пусках го в тенджерата и бачка,но за сега няма да го сменям!
Да се похваля понеже "Сребърното тигърче" ми наближава 180 000 км и средата на седмицата смених съединителя!Значи оригиналният ми беше Закс /имаше още малко живот в него/ със щампите на VW/AUDI даже го проверих и в нета като произведен номер!!!Сега избрах ЛЮК и съм адски доволен педала все едно влиза в масълце.За цени няма да пиша да не дразня колегите!!! love.vw


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Пет 06 юни 2008 20:43


Докторе не издържах и сега бях при колата да тествам перката!!Първа и втора степен въртят като лами особенно втора!!!Утре отивам да купя 1 датчик Берр,че в Юнитрейд ходих в петък и за оригиналния с 3 те крачета ми искат почти 3-цифрена сума .....там явно много ни мразят :D :077: Малко ми се вижда на кофти място за достигане и утре очаквам да ми е трудно да го сменя .......Ще пиша какво се е получило!!! love.vw


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пон 09 юни 2008 9:17


Написах ти подробно как се тества терморелето, за да си сигурен че в него е причината, вместо да се хваърляш директно да купуваш ново, след като установиш че перката работи. Но гледам че ти си преценил директно да ходиш за ново реле - твое си решение.
И при мен всички други уреди на таблото отчитаха и то точно, отчиташе и уреда за температурата, не стоеше стрелката като закована, но отчиташе с около 15-20 градуса повече. По тази причина аз си мислех че колата прегрява и се чудех защо перката не включва.
И още нещо - ако искаш да дадеш 30-50 лв за реле и след това да разбереш че не е от него, а от нещо друго, после да дадеш и за другото нещо пак пари - давай. Изрично бях ти написал, че перката може да е в ред и пак да не е причина терморелето!!!


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Пон 09 юни 2008 18:36


Благодаря Докторе!Вече съм решил да го сменя - табло ,перка ,датчик за темп. ,термостат,радиатор са наред , остана този датчик на радиатора сменям го и ще пиша резултата!Ако случйно след смяната няма промяна ще търся друго решение!Втора степен не чувам да се вкл.,а реално на перката работят и 2-те!!Или датчика не пуска 2-ра степен или не достига 102 градуса ,а при мен показва ,че е м/у 102 и 110!Ако не се справя ще отида при "Чичкото с точилото"да я закачиме на компа :D


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 10 юни 2008 7:46


Парите са си твои, ти си решаваш какво да правиш. Перката и датчика за температурата могат да се проверят лесно дали са в ред, но не разбрах от къде си сигурен за таблото. Това че преди 2 години си го презапоявал - не е никаква гаранция.
Ще чакаме да напишеш резултата след като смениш терморелето за вентилатора.Дай боже да е от него и да спреш по ходенето по мъките, защото никак не е приятно.

Последна промяна от doktora на Вто 10 юни 2008 10:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 10 юни 2008 9:42


я кажи като караш извънградско или дълго време по наклон надолу каква температура държи. Аз сменях един термостат дето държеше 100 градуса, ама перфектно ги държеше :lol: . Ако на даълго твърдо държи 100 градуса да знаеш към какво да се насочиш :)


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Вто 10 юни 2008 12:27


На дълго и на прави участъци си държи перфектно 88-90Гр. :D


koziozariben
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

малко проблемче с темпепатурата

Мнениеот koziozariben » Чет 12 юни 2008 3:46


момчета карам пасатиньо от отдавна 90г ниамам проблеми с температурата но до сега като сам чел вав форома се споменава че даржат едни градоси пр.85/90 при мено обаче градско вкючва перката на 90и нешто градуса и стрелката пада което е нормално но изван градско като карам стелката показва малко слет първата стелкичка а пак си харчи малко 7.5 вазможно ли е да е от термостата или просто си е така :dontknow:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: малко проблемче с темпепатурата

Мнениеот doktora » Чет 12 юни 2008 8:11


koziozariben написа:момчета карам пасатиньо от отдавна 90г ниамам проблеми с температурата но до сега като сам чел вав форома се споменава че даржат едни градоси пр.85/90 при мено обаче градско вкючва перката на 90и нешто градуса и стрелката пада което е нормално но изван градско като карам стелката показва малко слет първата стелкичка а пак си харчи малко 7.5 вазможно ли е да е от термостата или просто си е така :dontknow:

Извинявай колега, но нищо не можах да ти разбера. Ако се опиташ да напишеш въпроса си още по неграмотно и с още по малко препинателни знаци, направо ще ме откажеш от форОма :roll: . Значи викаш, "само" 90 години го караш пасатиньо :shock :roll: .
Моля, да си редактираш въпроса и особено накрая, защото не става ясно за каква първа стрелкичка говориш.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: малко проблемче с темпепатурата

Мнениеот madmen » Чет 12 юни 2008 8:20


koziozariben написа:момчета карам пасатиньо от отдавна 90г ниамам проблеми с температурата но до сега като сам чел вав форома се споменава че даржат едни градоси пр.85/90 при мено обаче градско вкючва перката на 90и нешто градуса и стрелката пада което е нормално но изван градско като карам стелката показва малко слет първата стелкичка а пак си харчи малко 7.5 вазможно ли е да е от термостата или просто си е така :dontknow:

първо: относно проблема -> да термостата ти стои отворен. Проблем е дотолкова , че не работи в нормалния си режим двигателя. Все пак е по-добре отколкота да е затворен постоянно и да прегрява :lol:
второ: обърни внимание на правописа щото трудно разбрах какво точно питаш.
трето: обърни внимание и на търсачката и на четенето, щото всички въпроси дето зададе в темите тук са коментирани, дискутирани и т.н.


koziozariben
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Мнениеот koziozariben » Чет 12 юни 2008 8:57


много се извям за правописа но клавиатурата ми е много зле ништо се не види даже липсват копчета едвам налучквам буквите и на мен не ми е лесно маи трябва трябва да зимам нова извинете ме пак :042:


Потребителски аватар
kupos
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kupos » Пет 13 юни 2008 9:33


Колеги извинете за тъпия въпрос но може ли някой да ми каже къде се намира датчика за вентилатора на охладителната с-ма на Пасат 5 1,9 TDI. Искам да го тествам защота от от два месеца не съм чувал вентилатора да се включва.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: малко проблемче с темпепатурата

Мнениеот dj_tuhla » Пет 13 юни 2008 10:29


madmen написа:
koziozariben написа:..

първо: относно проблема -> да термостата ти стои отворен. Проблем е дотолкова , че не работи в нормалния си режим двигателя. Все пак е по-добре отколкота да е затворен постоянно и да прегрява ...


Проблема с недостатъчното загряване далеч не е за пренебрегване, защото освен двигателя не загрява съответно и маслото и бензина, който влиза вътре при студен старт не може да се изпари, съответно маслото се разрежда. Изводите нататък си ги правете сами, ама за 15лв да не си смениш термостата не мога да го разбера това... :dontknow:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта