Температурните датчици на охладителната система

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Температурните датчици на охладителната система

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 16 дек 2005 11:59


Здравейте,

откакто стана по-хладно колата ми започна да държи по-висока температура (според уреда на таблото). Няма значение дали съм в града или настъпвам по магистралата, т.е. охлаждане има.
Антифриза е винаги "на ниво" :-)

... та се чудех влияе ли по някакъв начин външната температура на датчиците (или термостата), та ми показва по-висока температура.
Сега държи нормално в диапазона 90-100, по-често 100, но не съм чувал да се включва перката...

апропо, някой може ли да каже точно за какво са 3-те датчика на трипътника на блока - 2 отгоре и един отдолу?

10х на всички!




Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Температурните датчици на охладителната система

Мнениеот Lisho » Пет 16 дек 2005 18:20


Смени си "черния" датчик (този отдолу) някой ден ще ти изкара акъла.При мен на дълъг път през ноща на 200 км от дома показа 110 градуса и започна да свири зумера.Само що не припаднах.Оказа се, че датчика е сдал багажа.Охлаждащата течност е в температ.норми не се вкл. перката (а тя е изправна), а вътре на таблото показваше нереални стойности.Играеха градусите 110-90-100-..... в рамките на 1-2 мин. и накрая се оказа датчик.Смених го и сега си показва реална температура.Провери с термодвойка каква е темперетурата в разширителното казанчето на охлаж. течност и виж дали и с колко се разминават с показанията на таблото.
Успех

МОЛЯ ПОПЪЛНИ СИ ПОЛЕТО МЕСТОЖИВЕЕНЕ В ПРОФИЛА!


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Пет 16 дек 2005 19:24


Аз имах същия проблем. Стрелката отива до 100 и после спада до 80. Оказа се датчика, който включва вентилатора. Той е двустепенен (с три извода) и включва на около 90 първа степен, а на 100-и-нещо втора степен. При мен беше изгоряла първата степен. След смяната всичко си е като на нова кола 80-90 в задръстване. :wink:


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 19 дек 2005 12:36


Благодаря,
точно т'ва си мисля че е и моята диагноза... черния датчик (щом казвате, че той е за таблото). Трермоампулата за вентилатора също не работи, но смяната ще бъде по-късно, защото 1-ва работи, а за 2-ра имам един голям червен коп и си я цъкам сам за сега.

...и все пак, само от любопитство, за какво са другите два датчика (миля, че са червен и черен)?


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пон 19 дек 2005 19:26


По принцип твоя автомобил трвябва да има само 2 датчика на изходната тръба, но има и различия според оборудването и т.н.

До колкото си спомням единия е за самия инжекцион. Другия е за уреда на таблото. Третия (щом имаш такъв) мисля, че беше за климатика/климатроника.
За по-сигурно трябва пак да проверя в голямата книга "Passat" дали не пише нещо повече.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Чет 22 дек 2005 14:33


Най лесно е да провериш като го откачиш защото може да късо м-ду двата проводника, към маса или в таблото - например някои кондензатор. Мисля също, че датчика трябва да е отгоре. При мен се прецака няколко часа след измиване на двигателя, купих нов за 30-40 лева. След няколко дена реших да го пръсна да видя как се е прецакал но добре, че го мернах беше като нов. И досега съм с него а новият седи за резерв.
пп При мен са интегрирани двата, за инжекциона и за таблото, в един корпус но принципно е същото.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 05 апр 2007 11:37


Изрових тази тема за да не пускам нова, изкам да попитам има ли разлика в електрическите параметри на двата температурни датчика - синия за ECU-то и черния за таблото, защото оставам с впечатление че са едни и същи, но все пак защо единият е син а другият чер?Смисъл взаимозаменяеми ли са ?
(1,8 РП, мономотроник)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 05 апр 2007 11:46


mafiota написа: има ли разлика в електрическите параметри на двата температурни датчика

Да, има. Различна е стръмността на характеристиката им.
За съжаление, не са взаимозаменяеми.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 05 апр 2007 11:55


и на мен нещо подобно ми се въртеше из главата, но все пак да попитам, защото съпротивленията които им предписват при различните температури са едни и същи


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 05 апр 2007 13:52


mafiota написа:...защото съпротивленията които им предписват при различните температури са едни и същи

не са едни и същи колега



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта