
Защо не се говори за системата 'цип' при задръстванията.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Нека да поясня малко от моя опит с "движението в чужбина", защото много колеги го споменават като пример:
Не е вярно, че колите от улица с предимство пускат тези от улицата без такова, още по-малко пък може да се говори, че "една кола пуска всички" в подобна ситуация. Може да пуснеш един, но това е. Малко на принципа "Аз моя дето мога да го пусна го пуснах". Следващия (от моята колона) ще пусне следващия от колоната/улицата без предимство.
Изключения се правят обикновено при еднолентово движение във всяка посока, някой от насрещното прави ляв завои и чака , блокирайки всички зад него. Тогава винаги пускам и съм забелязал че не съм единствен.
Друг подобен случай е когато ТИР прави обратен завой на кръстовище - на тези хора (обикновено чужденци, защото немските си имат навигации) никак не им е лесно, трябва да търсят някъв адрес в държава, където дори езика не знаят. По тази причина често подминават мястото, където трябва да завият, и продължават, въпреки че обикновено пише, че камиони не могат да минат заради мост или нещо подобно. Та такива маневри се толерират и цялото движение спира, за да може човека да обърне.
И още нещо, което за съжаление дори в Германия не всички го знаят: При системата цип на магистрала, където от 2 ленти става 1 винаги се кара до края на лентата, която свършва.Редовно някой решава да се престрои веднага щом види че лентата свършва. Обикновено има поне още 200м до престрояването. Другия е длъжен да те пусне.
Същото важи и за случая, когато се качваш на магистрала, на която има задръстване. Лената за ускорение обикновено е към 200м, и там също трябва да се кара до края на лентата и тогава да се престроиш в задръстването. Това не е пререждане, нито е изпреварване "от дясно". Просто спазване на правилата.
Не е вярно, че колите от улица с предимство пускат тези от улицата без такова, още по-малко пък може да се говори, че "една кола пуска всички" в подобна ситуация. Може да пуснеш един, но това е. Малко на принципа "Аз моя дето мога да го пусна го пуснах". Следващия (от моята колона) ще пусне следващия от колоната/улицата без предимство.
Изключения се правят обикновено при еднолентово движение във всяка посока, някой от насрещното прави ляв завои и чака , блокирайки всички зад него. Тогава винаги пускам и съм забелязал че не съм единствен.
Друг подобен случай е когато ТИР прави обратен завой на кръстовище - на тези хора (обикновено чужденци, защото немските си имат навигации) никак не им е лесно, трябва да търсят някъв адрес в държава, където дори езика не знаят. По тази причина често подминават мястото, където трябва да завият, и продължават, въпреки че обикновено пише, че камиони не могат да минат заради мост или нещо подобно. Та такива маневри се толерират и цялото движение спира, за да може човека да обърне.
И още нещо, което за съжаление дори в Германия не всички го знаят: При системата цип на магистрала, където от 2 ленти става 1 винаги се кара до края на лентата, която свършва.Редовно някой решава да се престрои веднага щом види че лентата свършва. Обикновено има поне още 200м до престрояването. Другия е длъжен да те пусне.
Същото важи и за случая, когато се качваш на магистрала, на която има задръстване. Лената за ускорение обикновено е към 200м, и там също трябва да се кара до края на лентата и тогава да се престроиш в задръстването. Това не е пререждане, нито е изпреварване "от дясно". Просто спазване на правилата.
- schmidt
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 2:04
- Автомобил: vw mk3 tdi-gti
- Двигател: 1z 90hp
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Защо не се говори за системата 'цип' при задръстванията.
abcd написа:При задръствания в повечето срани св използва много ефективно така наречената система 'цип' залегнала и в правилниците. Например: при включване в движението от второстепенна улица колите от улицата с предимство пропускат една кола от второстепенната улица, следва кола от улицата с предимсво, после пак кола от второстепенната и т.н. и всички са щастливи. При нас, ако колата е една няма проблем защото винаги се намира толерантен човек от другата посока да я пусне. Но когато са се наредили много коли, или не ги пускат, или ако някой се смили над тях те почват да се точат всичките и този който ги е пуснал обира благословийте.
Системата 'цип' масово се използва и при излизане от второстепенен път на натоварена магистрала. Простото и железно правило е: който е по-напред дава газ, а другия леко я връща и пак като ципа на якето-един от тук един от там.
Тази система е в основата и на модерното кръгово движение, а не като нашето, претоварено с идиотски пътни знаци на всяко разклонение.
Именно по този начин стоят нещата в Америка и наистина има голям ефект, аз миналото лято шофирах всеки ден там и тогава разбрах какво е истинско задръстване

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта