Заводските обороти на този двигател на ПХ при Голф 3 са 650 на загрял двигател.И при мен след смяна на дроселовата клапа(върви комплект с ТПС и стъпково моторче) с нова са точно толкова.Проблема е, че при пускането на климатика(допълнително слаган Diavia) оборотите на ПХ падат за 1,2сек. до 350-400 преди да се усети компа и да ги вдигне до 900.При този спад колата понякога угасва.Проблема е описан тук:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Решението на проблема е вдигане на оборотите на ПХ от 650 на 700-750.
Затова колеги очаквам вашите мнения и предложения как могат да се вдигнат оборотите на пълната инжекция.Варианти:
1.Аванс,предверение,центровка(каквото и да значат);
2.Софтуерна промяна на ъгъла на отваряне на дросела(дали има и други възможни настройки освен заводската);
Пускам темата тук,защото този двигател е по-разпространен при Поло.
Вдигане на обороти на ПХ на Г3 (АЕЕ)заради климатик-РЕШЕНО
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Вдигане на обороти на ПХ на Г3 (АЕЕ)заради климатик-РЕШЕНО
Последна промяна от Каспър на Пет 13 юни 2008 16:27, променено общо 2 пъти.
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Прави ли го това "подскачане" на оборотите когато не е включен климатикът? При АЕЕ мотор, а и при повечето мотори на VW, след като се откачи акумулаторът и дроселовата клапа се връща в базово положение, след което трябва да се закачи на диагностичен уред да се върне предверението то 5-7 градуса. Почти съм убеден, че от това ти е грижата.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
The Red Guy написа:Прави ли го това "подскачане" на оборотите когато не е включен климатикът? При АЕЕ мотор, а и при повечето мотори на VW, след като се откачи акумулаторът и дроселовата клапа се връща в базово положение, след което трябва да се закачи на диагностичен уред да се върне предверението то 5-7 градуса. Почти съм убеден, че от това ти е грижата.
Когато смених дросела с нов, ходих да го адаптират на КТС тестер.Зададоха му заводските настройки и оборотите заспаха на 650.Няма никакво колебание.Проблем има само при включването на климатика и то не винаги,а само когато е много горещо.Тогава падат под 400 и колата угасва.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Това 650, предполагам е на загрял двг. Когато е студен той по начало си поддържа повече. При мен тези спадове се оказа, че ги прави след 75гр. на таблото. Решението беше да излъжем компа с 15градуса=262 ома съпротивление на темп. датчик- крачето, което подава инфо на компа. Сега загряла ми държи 840 об./мин., което е 100 повече от нормалното, като е възможно малко да паднат като се адаптира напълно клапата, но не под 800. Успех!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Каспър написа:maslinkov написа:...
Идеята е интересна.Но това да излъжеш компа,че колата достига температура само 75 градуса дали няма да има други отрицателни последствия
Засега не са наблюдавани. Мисля, че много отдавна четох нещо подобно в един от съседните форуми /Голф или Пасат/. Датчикът на перката е на самата нея и няма опасност да ти прегрее, ако не включи, освен това ти имаш реална представа на таблото за температурата на охл. течност/ Малко по - голям разход не може да не се получи, но засега не съм наблюдавал подобно нещо - сега я засичам от "Лампа до лампа", което при мене може да стане с доста голяма точност, поради това че колата има лампа. Дори заредих 95 октана, а не 98, или 100, за да направя разхода съпоставим с книжката. Повече подробности ти отговорих в личното съобщение.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Uneek написа:Колега къде пише че заводските показатели са 650![]()
Звучат ми адски малко за бензинов двигател...
Доколкото знам колегата е с прясно сменена дроселклапа заради игра на оборотите на ПХ. Сега, или преди това , като е сложил и климатик най - вероятно трябва да си смени динамото с по - мощно /ако е сигурен че зарядния му ток спада критично - под 13,7В, при тези обороти и при изправно реле - регулатор/четки/
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Каспър написа:Ще проверя тоците и ще пиша.Възможно ли е гасненето да е от това,че акумулатора е само 44Аh и не може да захрани и климатика?Преди да загасне колата присветква лампата на алтернатора.
Като се замисля това което пишеш е възможно /що се отнася до климатика де/,. И аз съм с 44ач, но лампите ми са нормални и не би следвало да го прави по мнението на електричаря. А и премигването на лампата ти за акумулатора при ниски обороти е съвсем нормално. Вземи от някъде за проба и ще се разбере. Много вероятно е да се окажеш прав, но ако сложиш 55 ач, това динамо може би няма да може да го дохранва, но поне в началото според мен трябва да се разбере. Пиши за резултата.
ПП Аз за себе си няма да правя засега нищо, но като изляза в отпуска смятам да отваря таблото хем да си оправя осветлението му, хем да изключа утечка от кабел /щото ми го прави тази игра на оборотите в момента само при вкл. фарове - другите големи консуматори като перката на радиатора и вентилацията на купето го правят, но допустимо - еднократно./
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Днес бях при електричар.Всичко по тоците е нормално.Според него проблема е в това,че перката не се върти непрекъснато когато е пуснат климатика,а тръгва когато компресора се включи и спира с него.На първа степен от таблото компресора включва за 1мин.след което спира за 1мин. и после пак така.Може би трябва да се направи перката да върти постоянно.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Каспър написа:Днес бях при електричар.Всичко по тоците е нормално.Според него проблема е в това,че перката не се върти непрекъснато когато е пуснат климатика,а тръгва когато компресора се включи и спира с него.На първа степен от таблото компресора включва за 1мин.след което спира за 1мин. и после пак така.Може би трябва да се направи перката да върти постоянно.
Не знам дали това е решението, или ще почне да ти гасне. Те и за моите токове казаха, че са ОК, ама поне фаровете ми не се включват през 1 мин. като ги пусна, така че за мен не е решение.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Сетих се още някои неща, които могат да ти свършат работа:
1. Можеш да си изведеш мързеливка в купето и да си включваш перката когато искаш - независимо от термодатчика й, или компресора
2. Да си вдигнеш оборотите с 262 ома съпр., както вече писах.
3. Вместо 1. - Да сложиш кондензатор с достатъчен капацитет, който да поеме реактивния товар от включването на компресора на климатика. /тук мисля, че обикновен елтехник ще ти свърши по - добра работа, тъй като в момента на пазара се продават точно такива устройства, които икономисват 10-30% ел. енергия, точно от реактивния товар на климатици и хладилници - така че при тебе тая идея може би ще ти реши проблема наполовина. Другата половина са оборотите на празен ход./
Успех, мисля че си реши проблема.
1. Можеш да си изведеш мързеливка в купето и да си включваш перката когато искаш - независимо от термодатчика й, или компресора
2. Да си вдигнеш оборотите с 262 ома съпр., както вече писах.
3. Вместо 1. - Да сложиш кондензатор с достатъчен капацитет, който да поеме реактивния товар от включването на компресора на климатика. /тук мисля, че обикновен елтехник ще ти свърши по - добра работа, тъй като в момента на пазара се продават точно такива устройства, които икономисват 10-30% ел. енергия, точно от реактивния товар на климатици и хладилници - така че при тебе тая идея може би ще ти реши проблема наполовина. Другата половина са оборотите на празен ход./
Успех, мисля че си реши проблема.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Каспър написа:Проблема не е нито в тоците,нито в перката,нито в акумулатора.В понеделник съм на диагностика да видим дали ще измислим нещо ново.Ако и там не стане нищо ще пробвам с кондензатора.
ОК, ама сори за спама - какво стана с вдигането на оборотите? Или това е поредната история с неочакван край и после колеги ще пишат, че търсачката е калпава?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта