Вдигане на обороти на ПХ на Г3 (АЕЕ)заради климатик-РЕШЕНО
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Каспър написа:Ако единственото спасение е да се вдигнат оборотите и има начин това да стане без да влияе на други неща,ще го направя и ще пиша как и дали съм разрешил проблема:lol:
Мерси от името на форума, че го приемаш като морално задължение на гост, поставил тема. Все пак Голф си имат форум, а проблемите ни са едни и същи и караме едни и същи двг.
Извинявам се,че ползвам темата.При мен е обратното - при включен климатик на пх задържа високи обороти и бавно и трудно ги успокоява до нормалните около 850.Например ако изфорсирам или освободя от скорост на около 2000 оборота стрелката на оборотомера си остава там 7-8 секунди и тогава тръгва надолу,но бавно до 850.При изключен климатик няма и помен от това,стрелката си е бърза?
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
maslinkov написа:Каспър написа:Ако единственото спасение е да се вдигнат оборотите и има начин това да стане без да влияе на други неща,ще го направя и ще пиша как и дали съм разрешил проблема:lol:
Мерси от името на форума, че го приемаш като морално задължение на гост, поставил тема. Все пак Голф си имат форум, а проблемите ни са едни и същи и караме едни и същи двг.
За мен форума е един и това е форума на VW.

- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Вчера ходих в ''Импас 56''(официален представител на Диавиа).Сгреших като си мислих,че там хората разбират от този двигател.Около 15 мин.трябваше да убеждавам четирима майстори,че има такъв двигател на VW със заводски 650 оборота.Според един от тях проблема е в компресора.Когато загрее "затяга" и тормози двигателя,а оттам и гасненето.Следва сваляне,преглед и ремонт на компресора,но не при тях.Тъй като ремонта няма да е евтин до следващото лято ще ползвам климата само когато карам извънградско.И така за финал на темата-не е нужно вдигане на обороти.Проблемът е механичен.
Мисля че твърде напосоки търсите причините без да се стремите да търсите логическа връзка между проблема и изменението на показателите на двигателя. Не се доверявайте на мнението на който и да е майстор ако то не съвпада с мнението на поне още няколко човека защото ще се вкарате в излишни раходи и може да доведе да още повече проблеми.СЪмнява ме че климатика може да е проблема (той е един компресор и ако не работи не работи през цялото време)но не знам точно как ти е вързан към двигателя ако е с ремък то може да го откачиш( но проввери какво друго откачаш с тоя ремък освен генератора) и да прбваш без него да видиш дали е там причината.
По скоро ако е с компютърно управление би трябвало компютъра сам да си рапознае натоварването и да дигне оборотите.Причините може да са доста в зависимост от двигателя ти от датчиците, по които се ръководи компютъра, достатъчно един да не е в ред. По добре потърси повече инфо за двигателя ти преди да пристъпиш към някакъв сериозен ремонт.
По скоро ако е с компютърно управление би трябвало компютъра сам да си рапознае натоварването и да дигне оборотите.Причините може да са доста в зависимост от двигателя ти от датчиците, по които се ръководи компютъра, достатъчно един да не е в ред. По добре потърси повече инфо за двигателя ти преди да пристъпиш към някакъв сериозен ремонт.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
След последната диагностика се оказа,че проблема не е в компресора на климатика,а комбинация от мръсен дросел и прекалено силна първа степен на перката.След почистване на дросела,адаптация,смяна на товарното съпротивление на перката (онази пружина отгоре,която определя степените на перката) всичко се оправи.Ако някой иска да вдига оборотите на този двг. на ПХ:пуска се постоянен плюс към 33 и 35 пин на компа и оборотите на ПХ заковават на 900.
Последна промяна от Каспър на Съб 18 апр 2009 13:55, променено общо 2 пъти.
- nikolay
- Мнения: 176
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
- Автомобил: VW Touran 2.0
- Двигател: BMM 2007
- Местоположение: Veliko Turnovo
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq13#13.11.5
ЭТАП 3.
Установка электрики.
Для управления кондиционером нужен блок. Этот блок висит под расширительным бачком. Бывает 2 основных типа блоков (зависит от года выпуска). Блок с 8-ми контактной фишкой управления (как в моём случае) и с 10-ти контактной фишкой. Силовые 4-х контактные фишки у обоих блоков одинаковы.
В чём различия межу блоками? Я долго пытался разобраться, и вот что у меня получилось. Поправьте меня, если я ошибаюсь (т.к. не имею доступа к машине с кондеем после 95 г.в.)
Для работы 8-ми контактного блока необходимо реле кондиционера в блоке предохранителей. Это реле наключает первую скорость вентилятора при включённом кондиционере и слаботочную цепь датчиков кондиционера.
10-ти контактный блок имеет свои внутренние реле, заменяющие реле кондиционера в блоке предохранителей.
Схемы включения кондиционера можно найти на volkswagen.msk.ru в разделе электросхемы.
Стоит заметить что при включении кондиционера на блок управления двигателем должен поступать сигнал, поднимающий обороты на 50.
Как найти этот провод?
Как это делал я: Открываем ЕТКА и в разделе электрика смотрим на кабель между блоком управления двигателем и блоком предохранителей. От основного кабеля там есть ответвления в виде 1-2-х контактных фишек. Смотрим какая из них обслуживает кондиционер, а потом опытным путём, сопоставив данные с электрической схемой, вычисляем ту самую фишку. Я нашёл её сразу. При попадании на неё 12 вольт обороты двигателя увеличиваются на 50.
ЭТАП 3.
Установка электрики.
Для управления кондиционером нужен блок. Этот блок висит под расширительным бачком. Бывает 2 основных типа блоков (зависит от года выпуска). Блок с 8-ми контактной фишкой управления (как в моём случае) и с 10-ти контактной фишкой. Силовые 4-х контактные фишки у обоих блоков одинаковы.
В чём различия межу блоками? Я долго пытался разобраться, и вот что у меня получилось. Поправьте меня, если я ошибаюсь (т.к. не имею доступа к машине с кондеем после 95 г.в.)
Для работы 8-ми контактного блока необходимо реле кондиционера в блоке предохранителей. Это реле наключает первую скорость вентилятора при включённом кондиционере и слаботочную цепь датчиков кондиционера.
10-ти контактный блок имеет свои внутренние реле, заменяющие реле кондиционера в блоке предохранителей.
Схемы включения кондиционера можно найти на volkswagen.msk.ru в разделе электросхемы.
Стоит заметить что при включении кондиционера на блок управления двигателем должен поступать сигнал, поднимающий обороты на 50.
Как найти этот провод?
Как это делал я: Открываем ЕТКА и в разделе электрика смотрим на кабель между блоком управления двигателем и блоком предохранителей. От основного кабеля там есть ответвления в виде 1-2-х контактных фишек. Смотрим какая из них обслуживает кондиционер, а потом опытным путём, сопоставив данные с электрической схемой, вычисляем ту самую фишку. Я нашёл её сразу. При попадании на неё 12 вольт обороты двигателя увеличиваются на 50.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта