Може да има теми но не намерих...ако се дублира се извинявам.
Чувал съм че бензина си има един вид годност престой в резервоара в седмици но точно колко са това?
Не че става на пикоч ами се отлагали някакви гадости и било добре да се подмени...
Какви рискове крие това (ако изобщо има такива)?
Нещо съживяването му (примерно 20 литра 100 октана)?
Имам към 10-15 литра бензин може би....



Годност на бензина
Ето в тази тема имах същия въпрос, всъщост беше 2ри въпрос, но има отговор и на твоя
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... E%EC%EF%E0


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... E%EC%EF%E0

- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Re ...
Преди време имах един проблем, бензиновите маркучи към рейката на инжекциона се късаха на 7-9 месеца. Карам на газ, но инжекционната помпа не е изключена за да охлажда дюзите. Пробвах какви ли не маркучи и все същото.
Бях в серви Мотоман (много добри специалисти) казаха, че днешните бензини са пълни с "лайна" и след 3-4 седмици бензина си променя коренно свойствата и почва да разяжда гумените части. Казаха, че вадят от резервоарите уплатнения като дъвка!
Та сега не го задържам толкова много в резервоара и не се късат маркучите!
Бях в серви Мотоман (много добри специалисти) казаха, че днешните бензини са пълни с "лайна" и след 3-4 седмици бензина си променя коренно свойствата и почва да разяжда гумените части. Казаха, че вадят от резервоарите уплатнения като дъвка!
Та сега не го задържам толкова много в резервоара и не се късат маркучите!
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Крекинговият бензин (а голяма част от бензина през последните години е точно такъв), за разлика от дестилационния има свойството да се "осмолява" след време, т.е. леките въглеводороди да се свързват в по-тежки, от които са били получени чрез този крекинг. Това влошава качеството му, но чак да се променя така, че да почне да разяжда маркучи и уплътнения е прекалено. За това разяждане по-скоро бих винил некачествения материал, от който са изработени, а не бензина.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Точно! Сипи добавка.
Имах бензин в 2 10л. пластмасови шишета от минерална вода. След престоя им около 2 месеца бензините бяха видимо потъмнели, а 7 месеца след това на дъното на бидончетата имаше малки (около 2-3мм. диаметър) кафеви топчета, които като ги искарах бяха като дъвка и лепнеха!
Не ми се мисли какво ще се случи, ако това попадне в дюзите!
П.П. С много добавка и финна цедка бензина пак си го изгорих като стой, та гледай, де!
Имах бензин в 2 10л. пластмасови шишета от минерална вода. След престоя им около 2 месеца бензините бяха видимо потъмнели, а 7 месеца след това на дъното на бидончетата имаше малки (около 2-3мм. диаметър) кафеви топчета, които като ги искарах бяха като дъвка и лепнеха!
Не ми се мисли какво ще се случи, ако това попадне в дюзите!

П.П. С много добавка и финна цедка бензина пак си го изгорих като стой, та гледай, де!
Наскоро ходих до един сервиз и там монтьорите са ми познати и ми показаха как се разлагат гумените труби и уплътнения от престоял бензин...Казва Процеса протича бавно но е сигурен..Поради циркулирането на бензина и не изгарянето му той се разпадал на съставни въглеводороди който изцяло разлагали гумите по пътя си...Затова и колите на газ след няколко години(2-3) започват да имат проблем с тръби и бензонови помпи и клапани...Така ми обясниха на мен...Тъй че може би има нещо вярно...Иначе в стария трабант който беше седял две години на улицата имаше бензин и с едно завъртане си запали и си го изгори, но там няма гумени уплътнения...
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Защо всички си мислите че бензина който днес заредите от бензиностанцията е произведен да речем вчера ? Замисляте ли се колко е стоял и къде преди да стигне до резервоара ?
Относно видимите отложения - бих винил съдовете в които е стоял (резервоари, туби, ... ).
А спрямо идеята на колегата да сложи 100-октанов или добавка - ами парите са си негови, както и решението, но ефект ако има от упражнението ще е психологически, ако не отрицателен.
Относно видимите отложения - бих винил съдовете в които е стоял (резервоари, туби, ... ).
А спрямо идеята на колегата да сложи 100-октанов или добавка - ами парите са си негови, както и решението, но ефект ако има от упражнението ще е психологически, ако не отрицателен.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
аз 100 октанов принципно сипвам поради лични наблюдения над 95 и 100 от една верига бензиностанции.резервоара ми + половината маркучи + кутията на помпата и бла бла съм ги свалял за промивка преди има няма 6 месеца
та не вярвам ако бръкна след малко в него и има киша да е от това...
идеята на темата ми беше някакви наблюдения или слухове и т.н. кой каквото имал да пише....а и всичко има срок на годност
а колкото до добавката би ли обяснил защо да има отрецателен ефект?

идеята на темата ми беше някакви наблюдения или слухове и т.н. кой каквото имал да пише....а и всичко има срок на годност
а колкото до добавката би ли обяснил защо да има отрецателен ефект?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта