двигателя 2Е и компютъра му

Техническа и сервизна информация за Passat
DIGIFANT 2E
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

двигателя 2Е и компютъра му

Мнениеот DIGIFANT 2E » Пон 13 сеп 2004 23:26


Та гледам по форумите,не само тук а и другаде,че като прекъснеш эахранването на колата демек като свалиш една от клемите на акумулатора и компютъра се нулирвал,колата почва да върви иэвесно време по добре и викам чакай да опитам,свалих плюсовата клема на акумулатора на вечерта и на сутринта е сложих и мога да кажа че ефект май има но повече психически върху мен отколкото на колата но все пак я потхванах и така на няколко пъти вечерта е правих таэи процедура и реших да прекъсна тока само на компа с едно реле а не да свалям клемата щот ми омраэна,вэимам едно реле 30А и един ключ с който да прекъсвам тока на релето гат ми е кеф и остана най лесното да видя с мултицета къде са эахранващите жици на компа ама останах иэненадан като видях че такива няма,ток при спряно положение в компа няма,което ме наведе на мисълта,че от свалянето на клемите на акумулатора е било беэпулеэно,эащото като эагася двигатела и ток няма никъде по буксата на компа което эначи че със всяко гасене той сам се чисти....някой ако е мерил нека сподели ще ми е много интересно какво е при него.......




Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот opipva4a » Вто 14 сеп 2004 8:47


правилно си забелязал
затова съм чувал, че се затваря веригата, като клемите се допират
а и еку-та (VW) си изчистват грешките сами (което е различно от натрупване на грешки)
при теб какъв е проблема


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 14 сеп 2004 9:04


При моите опити да направя нещо за триене на паметта на ECU-то, стигнах до извода, че при всеки вид мотор е различно.
Пример:
Из сайтовете на братушките намерих схема за зануляване на комп-а при К-жетроник чрез зануляване на една от клемите за диагностика - е СУПЕР, няма сваляне на акумулатора, няма чакане, всичко става за 5-10 сек. Е да ама добре че замерих първо какво има на тази букса при мен (Моно мотроник, съответно друг комп),а там са си чисти 12В и с ключ и без. Е познай колко е приятно като ги сожиш на маса ...
На БМВ пък имат батерия за поддръжка на стойностите в ECU-то и зануляването им става само през буксата за диагностика и ваденето на клема на акумълатора не играе никаква роля.
Така че освен някой от по-акълиите да ти каже как е при DIGIFANT 2E или рови при братушките (междувременно ако откриеш и вариант като за мен ще има Beer Drunk Guin в промишлени количества) :wink:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 14 сеп 2004 9:09


Сваляш плюсовата клейма на акумулатора (кабела +) и го допираш на маса някъде по двигателя. Това знам аз.


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Вто 14 сеп 2004 9:12


Така няя ли да стане късо? :roll: Извинявам се за ненавременния въпрос...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 14 сеп 2004 9:15


Nova написа:Така няя ли да стане късо? :roll: Извинявам се за ненавременния въпрос...
Няма как да стане късо като няма захранване, нали си го откачил от акумулатора :lol:


DIGIFANT 2E
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DIGIFANT 2E » Вто 14 сеп 2004 9:40


opipva4a написа:правилно си забелязал
затова съм чувал, че се затваря веригата, като клемите се допират
а и еку-та (VW) си изчистват грешките сами (което е различно от натрупване на грешки)
при теб какъв е проблема

Нямам проблем исках само да пробвам,эащото все хубави работи слушам,на кой му почнала да върви колата повече на друг му дала икономия.....


Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

...

Мнениеот opipva4a » Вто 14 сеп 2004 9:43


тц, няма начин само от едно нулиране


DIGIFANT 2E
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 юни 2004 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DIGIFANT 2E » Вто 14 сеп 2004 11:45


Абе и аэ така си мислех ама ако наистина ги прай теэи грешки и променя нещо по впръскването и оп повишен раэход,особено като се кара и на гаэ,абе на мен ми се вижда нещо нормално само си мисля че не открих никакво эахранване на компа и ми идва на акъла че може да върти нещо по маса обаче като съм откачил буксата как да го меря пущиното,трябва да му отварям кутията и тогава да меря вътре на включена букса...


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 14 сеп 2004 12:02


НЕ СИ ПРАВИ ЕКСПЕТРИМЕНТИ, освен ако не знаеш какво точно правиш

Хората са казали "не мирише ли ти - не бутай го"
За какво ти е да ръчкаш при положение, че нямаш проблеми?!? Или искаш да си създадеш?


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 14 сеп 2004 12:09


Само да те пооплаша малко. Най - малкото късо, което направиш и изпушва компютъра. Питай патило. Оттогава като се работи нещо по колата акумулатора е едва ли не в багажника. :x


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Вто 14 сеп 2004 12:30


DIGIFANT 2E написа:..защото все хубави работи слушам,на кой му почнала да върви колата повече на друг му дала икономия.....


... доколкото занам, има някакъв преиод на "самообучение" на компютъра като е чисто нов или нулиран. И ако наистина е така, поради времето и стареенето на наякой датчици, може и да има такъв момент, че компютъра да не реагира правилно.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 14 сеп 2004 12:36


Krasi написа:С 2 думи - самообучението на ECU се състои в това че то се самонастройва за оптимална работа спрямо показанията на датчиците /тъй като те стареят и е възможно да променят параметрите си в определени толеранси. Извън тези толеранси ECU не ги възприема за изправни и индикира някаква грешка/. Самонастройването/инициализацията/ се правят по определен алгоритъм след като е махан акумулатора за повече от 15-20 мин. Т.Е. в ECU имаш енергозависима памет


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Може би все пак има значение

Мнениеот spokomen » Вто 14 сеп 2004 17:58


След като си купих колата веднага и сложих газ - за икономия :D . Това за икономията - друг път, тук иде реч за компа. Та реших да я изпробвам колко може да вдигне. На магистралата от Пловдив докарах докъм 170 на газ и не искаше повече. Реших , че тъй като бензина е по калоричен мога да изтискам още някой и друг километър. Бях паднал някъде докъм 100 и превключих на бензин. Едвам стигна до 140. Мъчих я към десетина километра и в момента в който превключих на газ - пак стигна 170. Човека който ми слага уредбата каза , че това се дължи именно на компа който се е приспособил за работа на газ. Необходимо било или да го нулирам ( с изключване на клема от акомулатора) или да покарам 50 - 60 километра на бензин и тогава имало шанс да се регулира сам. После в един сервиз ми сложиха реле което прекъсвало захранването към компа след всяко вадене на ключа и по този начин го нулирало. Не мога да кажа за ефекта обаче тъй като не съм пробвал от тогава колко ще вдигне на бензин , а междувременно ми регулираха и газовата уредба така , че не мога да хвана ефекта и чрез промяна на разхода.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Вто 14 сеп 2004 18:54


Как ги обсаждате тия работи незнам ама маи сте на зат доста с инфото односмо компа
Васко засрами се бе човек
Опипвач това от тебе не го очзаквах
1 Компа има един постоянен минус
2 Има и + постоянен ама при тебе е прекаснат Мога да ти кажа веднага защо ама даи лично.....
3 Има и + ам при контакт
Ако не си сигурен в нещо не го тварди



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта