Колега, когато колата е запалена, но стои на място,при първоначалния тест компа на ABS-a отчита само съпротивлението на четирите датчика. При условие че имаш връзка с датчиците, ако всичко останало е наред, би трябвало лампата да угасне след няколко секунди ако колата не се движи.
Тоя номер съм го пробвал с 2 съпротивления по 1 килоом закачени на мястото на предните два датчика (лъжа го един вид, че има свързани предни датчици). Когато дадеш на контакт, ABS системата отчита по съпротивлението че присъстват всички датчици и лампата гасне. При потегляне когато вдигнеш 20км/ч пак светва, понеже от задните колела започват да пристигат импулси, а от предните няма.
Лампата на АБС-а може да свети и ако налягането в спирачната с-ма е по-ниско - има датчик на 180 бара. Обаче ако това налягане е по-ниско, свети и лампата на ръчната спирачка освен тази на АБС-а. Това също може да се пробва - махаш контакта и натискаш спирачката около 20 пъти до долу. След това при подаване на контакт лампата на таблото и на АБС-а светва и моторчето започва да нагнетява. Двете лампи светят до достигане на необходимото налягане. Поне при Б3 е така.
Б4 връзка между ABS система и нивото на сп. течност - решено
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Ozzy, това при първоначалното тестване е така и го знам. Когато системата работеше, при даване на контакт лампата светваше и ако не запаля, след едно чукане на реле изгасваше. След това при завъртане на стартера пак светваше и след запалване загасваше и ABS си работеше.
Лошото в случая сега е това, че при запалена кола на място и при нормални съпротивления на датчиците лампата не угасва и това ми навява много лоши мисли.
Иначе си свалих книга с описани проверки на електрическите вериги на ABS и мисля да си поиграя малко. Проверката, за която говориш, също е описана там и ще пробвам.
Без компютърна диагностика явно няма да мина, но от сервиз Порше - Изток ми казаха, че систестемата ми е от старите и трябвало да се тества около час - час и половина. Само с разпитване на компютъра нямало да стане. Така че се очертава ходене по мъките май.
Лошото в случая сега е това, че при запалена кола на място и при нормални съпротивления на датчиците лампата не угасва и това ми навява много лоши мисли.
Иначе си свалих книга с описани проверки на електрическите вериги на ABS и мисля да си поиграя малко. Проверката, за която говориш, също е описана там и ще пробвам.
Без компютърна диагностика явно няма да мина, но от сервиз Порше - Изток ми казаха, че систестемата ми е от старите и трябвало да се тества около час - час и половина. Само с разпитване на компютъра нямало да стане. Така че се очертава ходене по мъките май.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Искам да те попитам следното: сега след като дадеш на контакт лампата на ABS угасва ли?А след запалване на мотора угасва ли?А имало ли е случай, след запалзване да угасне и по време на движение да светне?
Ще ти подскажа и друга много вероятна причина - релетата за АБС. 2 са на брой, не мога да ти кажа обаче кои номера са.Ако някое от тях е дало фира, лампата на АБС също няма да угасва.
Не се паникьосвай чак толкова - аз залагам на някой датчик ( най-често преден десен ) или реле на АБС
Ще ти подскажа и друга много вероятна причина - релетата за АБС. 2 са на брой, не мога да ти кажа обаче кои номера са.Ако някое от тях е дало фира, лампата на АБС също няма да угасва.
Не се паникьосвай чак толкова - аз залагам на някой датчик ( най-често преден десен ) или реле на АБС

-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Ами аз го бях написал по-горе. При нормални условия, при даване на контакт лампата светваше и изгасваше след малко, като изгасването беше придружено с чукване на реле. Сега при контакт лампата светва и не гасне повече. След запалване не гасне също.
А миналата седмица, след контакт и запалване си изгасваше и по някое време светваше по пътя.
А миналата седмица, след контакт и запалване си изгасваше и по някое време светваше по пътя.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
А може ли някой да ми каже кои номера са тези релета. В схемата, която свалих вчера, релетата са означени с номера 15 - за включване на помпата и 16 - реле на ABS. Аз обаче релета с такива номера нямам. Всъщност гледах на таблото с предпазителите. Дали тези релета не са някъде другаде?
Схемата е на ABS Teves.
Схемата е на ABS Teves.
- OzzY
- Мнения: 113
- Регистриран на: Чет 27 яну 2005 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково Passat GT 16V 136hp (KR)
На таблото си стоят по принцип, при мен релето за помпата беше някъде в горната дясна част на таблото. Доколкото си спомням беше прирепено към таблото чрез стойка. Не помня обаче кой номер беше
Напомпи спирачката 15-20 пъти при изключен контакт и като подадеш контакт ще го чуеш как изключва след няколко секунди - при достигане на налягането. Според мен това реле ти е наред, в противен случай ще ти свети лампата на таблото която е за ръчната спирачка.

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
GVG написа: Дали тези релета не са някъде другаде?
Схемата е на ABS Teves.
Тцц, там трябва да са.Преди 4 год в Порше - В.Търново ми сменяха едното и ясно си спомням че е под таблото с уредите, т.е. на таблото с предпазителите. Кои номера са обаче - не съм си записал и не си спомням. А тези 15-ти 16-ти номер които ти търсиш, това може да са предпазителите.
Порових се из документацията която имам, аджаба да видя някаква схема на която да са изобразени релетата, но уви - не намерих

-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Така, разконспирирах релетата. Това 15 и 16 от схемата са позициите на таблото, на които се монтират. На основното табло с предпазителите позициите са от 1 до 12. Позиции от 13 до 24 са на друго табло, което е разположено отзад, над основното, на мама си......... Всъщност не е задължително да са до 24, това е по схема. При мен са само пет - шест. Достъп до него има след като се свали пластмасата под волана и пак е шибано. На 15 и 16 позиции при мен има релета - на 15 позиция е без номер, а на 16 позиция на капака му пише 179. Това с номер 179 се клатеше доста и си викам - открих проблема - като се надявах на лош контакт. Набутах го едно хубаво, но резултат нямаше. Точно под тези релета има и предпазители - едни големи, прозрачно-жълти. Тях не съм ги проверявал, защото на обяд нямах време, пък и възможност - все пак съм паркирал до БАН, срещу Народното събрание.
Това е за сега. Довечера съм на диагностика и ще видим.......
Ozzy, това с помпането го пробвах още снощи. Напомпах 20 пъти и дадох контакт. Лампата на ABS светна невъзмутимо и това беше. Лампата на спирачката не светна, не чух и звук от реле. Не знам....
Това е за сега. Довечера съм на диагностика и ще видим.......
Ozzy, това с помпането го пробвах още снощи. Напомпах 20 пъти и дадох контакт. Лампата на ABS светна невъзмутимо и това беше. Лампата на спирачката не светна, не чух и звук от реле. Не знам....
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
За съжаление диагностиката вчера не се осъществи, защото устройството не можа да се свърже с компютъра на ABS.
Въпросът с релетата стои така: при мен релетата, свързани с ABS, са разположени зад основното табло с предпазителите, горе в дъното, заврени на мама си ......... Достъпът до тях е възможен след като таблото с предпазителите се свали надолу, след като се извади от стойката си.
Едното реле е това на ABS - каталожен номер 191 927 841 и монтажен номер върху капачката 79.
Второто е за включване помпата на ABS - каталожен номер 357 927 843 А и монтажен номер върху капачката 179.
Там има и едно трето, което не го знам за какво е, няма и монтажен номер върху капачката.
Та замерих ги аз тези релета от тук-от там и докато съпротивленията на намотките на останалите релета е около 75 Ом, това на реле 79 е 560 Ом. Това малко ме съмнява и ще опитам да проверя колко е това съпротивление на ново реле. Я си представете че е от него - кеф!
Въпросът с релетата стои така: при мен релетата, свързани с ABS, са разположени зад основното табло с предпазителите, горе в дъното, заврени на мама си ......... Достъпът до тях е възможен след като таблото с предпазителите се свали надолу, след като се извади от стойката си.
Едното реле е това на ABS - каталожен номер 191 927 841 и монтажен номер върху капачката 79.
Второто е за включване помпата на ABS - каталожен номер 357 927 843 А и монтажен номер върху капачката 179.
Там има и едно трето, което не го знам за какво е, няма и монтажен номер върху капачката.
Та замерих ги аз тези релета от тук-от там и докато съпротивленията на намотките на останалите релета е около 75 Ом, това на реле 79 е 560 Ом. Това малко ме съмнява и ще опитам да проверя колко е това съпротивление на ново реле. Я си представете че е от него - кеф!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gigov и 63 госта