тампон на двигател - замяна?

Техническа и сервизна информация за Passat
tonididi
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тампон на двигател - замяна?

Мнениеот tonididi » Сря 18 юни 2008 19:39


Здравейте, притежател съм на пасат б3 1.8 пълна инжекция. Та на темата - за смяна ми е предния тампон на двигателя (откъм охладителния радиатор). В сервиза твърдят, че е маслен (около 100 лева). Предлагат ми металогумен(около 30 лева). В смисъл, че единствения проблем е по - големите вибрации, които се предават. Какво ще кажете - по отношение на сигурността, няма проблем да се сложи металогумения? Уточнявам, че вторият тампон (откъм скоростите) го смених с металогумен преди време и досега няма никакви проблеми. :roll:




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 18 юни 2008 19:46


По принцип може от тампона да ти се увеличат доста вибрациите но не е сигурно че и този от 100лв не е менте. А иначе обикновен гумен може да вземеш и за 20-тина лева :idea: Моя например съм го взел за 16лв и нямам оплаквания от вибрации :wink:


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 18 юни 2008 21:46


Преди няколко месеца смених този тампон с гумен, като този който махнах беше същия и на него дори пишеше VW. Проблем нямам. Тези тампони се сменят дето се веки веднъж в живота на колата.
100 лева са грехота си мисля.


Потребителски аватар
Фанатик
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 19:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Фанатик » Сря 18 юни 2008 21:55


аз съм с [топран] забравих цената доволен съм.


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Чет 19 юни 2008 7:13


Тампона можеш да си го смениш и сам. Лемфьордер струваше преди около 2 години 50лв.-маслен. Сменял съм такъв преден - заводския беше също маслен.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 19 юни 2008 8:19


За В3 100 лева за тампон?!?
Това да не е цената в Юнитрейд?
Лемфьордера е около 50 лева, малко по-евтин ще дойде Феби-то. Сменя се за около 8 минути, но да има канал или поне повдигач! :(


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 19 юни 2008 11:03


radotom написа:............... но да има канал или поне повдигач! :(


и гадният стандарт - ключ или лула 15 :twisted:


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Чет 19 юни 2008 15:57


Сменях въпросния тампон преди нова година, тогава цената за Феби беше 38 лв. ако не ме лъже паметта...


Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот takezo » Сря 02 юли 2008 9:53


Колеги , смених преди около година и половина предния тампон на мотора и задния (масления ) на скоростите .Сега мотора скача като луд ...и се чува дно причукване .Особенно ако колата се кара на 1-ва скорост и подаеш газ отнемеш , пак подадеш пак отнемеш.
Какво е причината и колко тампона има мотора .
Писна ми от "световно неизвестни маистори" които не може да ми направят точна диагностика на проблема .
Според тях трябва да сменя тампоните отново ...но на мен това ме ми се вижда нормално.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 02 юли 2008 11:20


takezo написа:Според тях трябва да сменя тампоните отново ...но на мен това ме ми се вижда нормално.

И на мен! :(
За съжаление- много често именно тези ненормални неща ни се налага да правим за втори, трети... n-ти път...
Такива са ни резервните части...
Ако тампоните са били някакви много измислени- нищо чудно пак да са се скъсали. Година е много време ;)
п.п. Честито ти първо мнение! :lol:


Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот takezo » Сря 02 юли 2008 12:22


Благодаря , тампоните бяха закупени от "Евро 07" ..лош избор съм направил .

Първо мнение , хехе ами много Ви чета но не пиша ...
Форума е страхотен но е претъпкан с теми и въпроси много от които май се дублират или са близки.И ако нямаш много време да четеш , ....постваш нова тема което е тъпо но...
много потребители го правят.



"Разполагам" с един "пасатор" 1.8 PB , 91 год. с всички екстри и HEAVY DUTY (уж усилено окачване)...ама ей на и той трябва да се прави .


Потребителски аватар
OzzY
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 27 яну 2005 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково Passat GT 16V 136hp (KR)

Мнениеот OzzY » Сря 02 юли 2008 12:28


Мен веднъж ми продадоха някакво турско менте. По-точно продадоха го на майстора, при който бях оставил колата. Оригинално колата си беше с маслен тампон, а този беше някаква измишльотина - още на пръв поглед си личеше, че е ментюга. Резбата на тампона се скъса още при слагането, дори преди да го затегне както трябва. Оказа се, че има някаква шупла в материала. Дадоха друг. Същото менте. Майстора го постави този път без проблеми, но тампона издържа около 1 седмица и пак - в сервиза. От магазина казаха, че не бил дефекта в тампона, ами понеже колата била много мощна, ала-бала...
Накрая сложих маслен и ми се реши проблема. Повече от година не е мръднал. Не помня марката каква беше...


Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот takezo » Сря 02 юли 2008 12:45


Интересното в случая е че , стария (оригинален ) тампон беше гумен.
Но се скъса след като метнах на колата 600 кг. пясък
Видях какво е скъсан тампон.
Новия тампон е , перфектен и е гумен ...видимо нищо му няма. Предполагм че може да е от задния - маслен тампон на скоростите.
Но няма кой а потвърди ...един "тесен специалист" казва да ги сменя и 3-те . Колко са на мотора и колко на скоростите?


Потребителски аватар
OzzY
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 27 яну 2005 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково Passat GT 16V 136hp (KR)

Мнениеот OzzY » Сря 02 юли 2008 13:08


Масления тампон също си е гумен на външен вид. Онези ментета преставляваха нещо като 2 метални панички заварени една за друга и шприцована гума в тях.
Тампоните общо са 3 - отпред е един пред двигателя, на скоростите са 2


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 02 юли 2008 13:24


малко офф от темата, но сигурни ли сте, че тампона на скоростите е маслен , щото навсякъде си пише гумен по каталозите.
За този отпред до радиатора, както и задния ляв(гледано срещу мотора отпред) има версия гумен и маслен в зависимост от двигателя и това си го пише в каталога



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта