http://picbg.net/u/13833/15677/161712.jpg
Това е при мен в двигателния отсек,имам ли го този вентил



нерешим проблем климатроник
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Добре де , аз сега така и не можах да зацепя на тебе де факто какъв ти е проблема ? ту излиза , че имаш проблем в клапите , ту в компресорната част .... освен това не е задължително да имаш ТРВ , ако системата ти е по опростена , тогава се използва друг вид дроселиращ орган - капилярна тръба .... тая снимка дето я даваш ми изглежда като фланеца за свръзка между вътрешната и външната тръбна част на климата , т.е НЕ е ТРВ то ( впрочем голяма мода е да се вика на всичко ТРВ вече , защото изглежда скъпо на име ( а и не само ) и затова цените за смяна са ....по приятни ......за майстора
)
Да обобщим : Трябват някакви данни :
ако има запушване - наляганията са едни , ако няма фреон - други , ако не помпи компресора - трети ...така става малко като ..... търсене по телефона на ЕЙ такива пирони от магазина

Да обобщим : Трябват някакви данни :
ако има запушване - наляганията са едни , ако няма фреон - други , ако не помпи компресора - трети ...така става малко като ..... търсене по телефона на ЕЙ такива пирони от магазина

- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колегата june явно не е чел внимателно,никога не съм казвал,че имам проблем в клапите за управление топло/студено,проблема е ,че копресора се включва,но и двете тръби за ниско и високо налягане са топли,няма загуба на фреон и двете налягания са равни,тая снимка я постнах за да видите,че този вентил при мен го няма.Повтарям пак при изпразване на системата и зареждане отново всичко тръгва ОК,но работи ден-два.Дано съм бил по-ясен.
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Здрасти колега, при тебе този елемент е изпълнен по друг начин и е вграден в единия от маркучите, не се регулира, преценили са че ако всичко е наред и системата работи коректно при определените параметри системата ще постига необходимата температура.
Затова повече клоня на варианта че има запушване по системата.
Затова повече клоня на варианта че има запушване по системата.
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Колега,
има ли вероятност да си толкова голям късметлия че да попаднеш на друг компресор със същия проблем като твоя компресор?
Ако твърдиш че наляганията са еднакви то тогава има 2 причини:
1.Компресора да не надува
2.Въпросната капилярка ,която твърдиш че нямаш ( не може да я нямаш) е повредена и не затапва компресора както трябва.
Втората причина я изключвам поради факта че работи поде 2 дни.
има ли вероятност да си толкова голям късметлия че да попаднеш на друг компресор със същия проблем като твоя компресор?
Ако твърдиш че наляганията са еднакви то тогава има 2 причини:
1.Компресора да не надува
2.Въпросната капилярка ,която твърдиш че нямаш ( не може да я нямаш) е повредена и не затапва компресора както трябва.
Втората причина я изключвам поради факта че работи поде 2 дни.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Мдаа прав си за недочетеното
Обаче сега чета и нека кажа : ако има запушване наляганията не са еднакви , а напротив ....компресора събира фреона към "високата страна" и тогава ниското налягане пада и климата изключва от защитния пресостат ..... по скоро ми прилича на прецакан клапан на компресора - не помпи в реално време ...... пък не ми се вярва да имаш компресор с "променлива геометрия "
от тези , които си променят дебите според натоварването ...... демек работата не е на добре поне на кника .....
едит: асега разбрах от къде ми дойде :



едит: асега разбрах от къде ми дойде :
ако става студена,то проблема ще го търся в клапите за управление-топло,студено.

- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мисля,че компресора е с променлива геометрия все пак не съм специалист,но такова нещо чух от ходенето по майстори-денсо с променлива геометрия,възможно най-скъпия. Благодаря на всички писали по темата ми,точно това исках да събера мнения и идей,като отида тези дни при моя маистор да имаме върху какво да поразсъждаваме,а не да сменяме безразборно работещи неща.С това не затварям темата,щтото проблема не е решен,аз ще споделя с вас,когато всичко е ОК,дотогава ще се радвам на нови мнения и съвети от знаещи и препатили.
колеги, за да не отварям нова тема започвам от там: колата е пасат Б4, 94 г., 1.8 АБС мотор проблема с климатроника е следният.
След като купих колата през май ходих на майстор-И и казаха компресор (наляганията бяха равни), добре замених го с втора употреба напълниха го и всичко заработи, нямаше проблеми до един слънчев ден когато пускам климатроника и духна малко хладно и след това започна само топлоо. Отивам при майстора и ми обесних ситуацията, закачи апарата и каза: клапани на компресор, а може и след това филтър-дехидратор и ремонта около 160 лв. Казвам аз М... му пак компресор и решавам: старият е още в мен и го разглобих на всички възможни части оказа се, че на старият не на новият (т.е. втората ръка) единият от аксиалните лагери вътре му е разбит сепаратора (беше се разпилял из целият компресор) и навсякъде имаше метални стружки от него. Незнам някой от вас занимава ли се с компресори ама на този компресор въпросните клапани, който според майстора били скапани представляваха симетрични отвори за пълнене и нагнетяване с по една нищо и никаква ламаринка отгоре, която играе ролята на клапан (огъвайки се пропуска и съответно затваря отвора) та питам аз какво според майстора може да се прецака на тези "клапани"? ? ?
И като се замисля тези стружки който бяха в компресора най-вероятно са по цялата система могат да запушат нещо, а ако влезнат в компресора могат ли да го прецакат (буталата и цилиндрите)? не трябва ли цялата система да се изчисти и тогава да се прави смяната?? (така си мисля аз) докато майстора казва смяна на клапани на компресора ами утре ако стане пак така гаранция дава ли? защото според мен май не са тези "клапани" ама незнам за това питам вас
ако някой има идея или майстор който е наистина добър нека сподели предварително благодаря 
След като купих колата през май ходих на майстор-И и казаха компресор (наляганията бяха равни), добре замених го с втора употреба напълниха го и всичко заработи, нямаше проблеми до един слънчев ден когато пускам климатроника и духна малко хладно и след това започна само топлоо. Отивам при майстора и ми обесних ситуацията, закачи апарата и каза: клапани на компресор, а може и след това филтър-дехидратор и ремонта около 160 лв. Казвам аз М... му пак компресор и решавам: старият е още в мен и го разглобих на всички възможни части оказа се, че на старият не на новият (т.е. втората ръка) единият от аксиалните лагери вътре му е разбит сепаратора (беше се разпилял из целият компресор) и навсякъде имаше метални стружки от него. Незнам някой от вас занимава ли се с компресори ама на този компресор въпросните клапани, който според майстора били скапани представляваха симетрични отвори за пълнене и нагнетяване с по една нищо и никаква ламаринка отгоре, която играе ролята на клапан (огъвайки се пропуска и съответно затваря отвора) та питам аз какво според майстора може да се прецака на тези "клапани"? ? ?
И като се замисля тези стружки който бяха в компресора най-вероятно са по цялата система могат да запушат нещо, а ако влезнат в компресора могат ли да го прецакат (буталата и цилиндрите)? не трябва ли цялата система да се изчисти и тогава да се прави смяната?? (така си мисля аз) докато майстора казва смяна на клапани на компресора ами утре ако стане пак така гаранция дава ли? защото според мен май не са тези "клапани" ама незнам за това питам вас


- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
симетрични отвори за пълнене и нагнетяване с по една нищо и никаква ламаринка отгоре, която играе ролята на клапан (огъвайки се пропуска и съответно затваря отвора) та питам аз какво според майстора може да се прецака на тези "клапани"? ? ?
Хахх , колега , много ми хареса : какво може да се прецака .....


Относно стружките и т.н - ако знаеш какви строги изисквания имат фирмите производители относно чистотата на системата , наличието на влага и свойства на маслата ..... ако се спазваха напълно , направо би станало страшно ..... Защо не се чисти ли - ами защото детайлното изчистване е трудно и с големи разходи , а колко хора искат да платят този труд ......2 ма от 100

Та така ..... Успех
здравейте колеги.
vw20v какво ще рече същият проблем при мен рабоше с "новият" компресор, а после и той отказа? и гаранция ли е това че след като отпуши капиляра от тези стружки пак няма да спре? ?
juve кажи тогава според теб каде е изхода от проблема(не вярвам да няма)? скъпо скъпо ама маи ще трябва да се чисти аз обичам всичко да ми е готтт
А колкото до клапаните едните наистина бяха лилави
Меже би решението е една по една частите се свалят (ама с какво д аги продухам и как) и се чистят и каквото има да се сменя да се сменя малко е хамалогия ама ..... 35 грсуса а и с малко дете не се живеее, та чакам съвети и предложения
vw20v какво ще рече същият проблем при мен рабоше с "новият" компресор, а после и той отказа? и гаранция ли е това че след като отпуши капиляра от тези стружки пак няма да спре? ?
juve кажи тогава според теб каде е изхода от проблема(не вярвам да няма)? скъпо скъпо ама маи ще трябва да се чисти аз обичам всичко да ми е готтт

А колкото до клапаните едните наистина бяха лилави

Меже би решението е една по една частите се свалят (ама с какво д аги продухам и как) и се чистят и каквото има да се сменя да се сменя малко е хамалогия ама ..... 35 грсуса а и с малко дете не се живеее, та чакам съвети и предложения

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
виж сега , колега ....при компресорите работата е малко като при ДВГ -могат да карат вечно , а могат и да се трошат безобразно -въпрос на експлоатация и късмет
Компресорите , които се намират втора ръка не са там случайно - може да е взет от кола на 3 месеца отнесла дърво , а може ( както е в повечето случаи ) да е от моргата свален от кола служила вярно Н на брой години с подходящо навъртян ресурс на агрегата.... ти не знаеш ТВОЯ какъв ще е или ти се е паднал ..... после , често тези неща се захвърлят в някаъв склад , гараж , мазе БЕЗ да бъдат надлежно съхранени - запушени поне , не говоря да са заредени със сух азот - кой да го прави ..... често маслото , което е в компресора я го сменят , я го проверят - въпрос на майстор и накрая идва при тебе - каква гаранция може да дадеш на това нещо ? Та ..в твоя случай какво бих препоръчал ( щом имаш желание : )
1 смяна на маслото на компресора с съответното продухване със сух азот
2 поетапно продухване на отделните компоненти на системата със сух азот
- кондензатор , изпарител , тръбопроводи .....
3 смяна на дехидратора- ресивер с нов
4 дълбоко вакуумиране на сглобената система с последващо запълване със сух азот и пак вакуумиране
5 зареждане на системата по кантар с предписното количество газ
6 плащане на сметката и гаааааааз колкото може
п.с Има още начини за промиване на системата с подходяща външна инсталация , ама това даже и на професионалните машини с огромни ( на фона на климатика ) мощности НЕ го правим , камо ли за климатик..... та описаното от мене е ....нещо като варианта на ИГМ ( избрани глави от математиката блях ) та ..избрано от хладилната техника - ремонт и подръжка ....
Успех
п.п.с : Добре , че нямат електрическа част тези компресори - там грижата може да стане още по сериозна .....
п.п.п.с
капилярната тръба или съответния дроселиращ орган - ТРВ следва да бъдат проверени , но безразборното им сменяне не дава нужният резултат ако не е било необходимо ... специално запушената капилярна тръба се диагностицира лесно - просто климатика не работи
относно ТРВ - там бирата е друга и са възможни интересни моменти и изживявания
офф ама че се разбрисах .....

1 смяна на маслото на компресора с съответното продухване със сух азот
2 поетапно продухване на отделните компоненти на системата със сух азот
- кондензатор , изпарител , тръбопроводи .....
3 смяна на дехидратора- ресивер с нов
4 дълбоко вакуумиране на сглобената система с последващо запълване със сух азот и пак вакуумиране
5 зареждане на системата по кантар с предписното количество газ
6 плащане на сметката и гаааааааз колкото може

п.с Има още начини за промиване на системата с подходяща външна инсталация , ама това даже и на професионалните машини с огромни ( на фона на климатика ) мощности НЕ го правим , камо ли за климатик..... та описаното от мене е ....нещо като варианта на ИГМ ( избрани глави от математиката блях ) та ..избрано от хладилната техника - ремонт и подръжка ....
Успех

п.п.с : Добре , че нямат електрическа част тези компресори - там грижата може да стане още по сериозна .....

п.п.п.с



офф ама че се разбрисах .....

- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи да кажа до къде го добутах с моя климатик-преди да тръгна на почивка/началото на август/ ми направиха промивка с азот,не точно както колегата juve подробно и професионално е описал-компонент по компонент и вакуума не беше дълбок-около 5мин..Резултат видимо има 1400 км. извън градско климата работи перфектно,но откакто се върнах в София на няколко пъти в градско движение го усещам,че спира и по някое си време си тръгва пак-значи при това каране -пъва,втора,тръгни,спри нещо му става.Може би трябва да отида за още една промивка с азот и по-дълбок вакуум?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Само да вметна - с азот не се промива а се продухва
.... малко е порно тоя термин ама ...... той азота има такова налягане на втечняване , че се съхранява на 200 бара в газообразно състояние .... като разтворител той е гола вода , обаче се ползва основно , защото изсушава системите и едновременно с това отвява някои чисто механични компоненти и стари масла ( тук там ) а и цената му е смешна като цяло ....
относно колегата с 1400 километра - тук азота няма пръст .... неговото влияни е е доста по разпределено във времето .... суха система - качествено масло - добро смазване - дълъг живот ....

относно колегата с 1400 километра - тук азота няма пръст .... неговото влияни е е доста по разпределено във времето .... суха система - качествено масло - добро смазване - дълъг живот ....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта