Обикновен или спортен филтър-кой пази повече мотора?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Съб 31 дек 2005 16:51


L&R написа:
Maks написа:Бе то за вървене е ясно ама как филтрира?

Това е идеята на темата :wink:

това е от официалната страница на Импас

Въздушните филтри K&N са били разработени преди около тридесет години, за да изпълнят високите изисквания по настройките на състезателните автомобили по пресечена местност, които всяка година участват в изтощително състезание в пустинята Баха (Мексико). Това състезание в продължение на 1000 мили е изключително изпитание за всеки тип двигател. За машините, на практика изчезващи в буря от прах и намиращи се постоянно в пясъка, обичайните филтри са се сменяли на всеки 59 мили! Днес над 90 процента от състезателите използват въздушни филтри K&N, за да защитят двигателя от абразивното действие на пясъка в пустинята, като използват през цялото състезание един и същ филтър. “Off-road” приложението на филтрите е станало легендарно за всяка кола, при която праха и мръсотията са проблем. От Париж-Дакар до рали пилотите от Световния шампионат, Световния шампионат по мотокрос, K&N е избор номер едно измежду всички състезатели и “off-road” пилоти. На всякакво ниво на автомобилния спорт въздушните филтри K&N са най-добри, и в доказателство за това са резултатите в световните серии “Формула2”, “Формула3000”, европейските и световни шампионати по рали, състезания с камиони, мотоциклети, туристически автомобили, картинг,името на K&N е станало синоним на качество, отлично представяне и победа. Филтри K&N се произвеждат практически за всички водещи марки на автомобилния пазар, осигурявайки до 40% допълнителна пропускливост на въздух към двигателя с гарантирана защита! Първичната функция на въздушния филтър е да снабди двигателя с чист въздух. Без достатъчно очистване на всмуквания въздух от въздушния филтър, в двигателя постъпва пепел, мръсотия и различни частици, които попадайки в клапаните снижават компресионното налягане в горивната камера и в критични случаи довеждат до повреда в клапаните и буталата, предизвикват загуба на мощност и отказ на двигателя. Независимо от това все още е възможно да се срещнат състезателни автомобили без въздушни филтри, с погрешната представа, че филтрите ограничават потребяемия въздушен обем и предизвикват намаляване на мощността. K&N разрушава мита, че въздушните филтри са причина за загуба на мощност, когато става сравнение с автомобили с открито потребление... Статичните и изпитанията на писта, проведени от водещите тимове от Формула1- WilliamsBMW, Honda, Benetton, Jaguar, Toyota,Jordan, BAR and Cosworth доказаха, че с филтрите K&N няма никаква загуба на мощност в сравнение с откритото потребление на въздух. Към настоящия момент K&N е един от най-големите световни лидери в разработката и производството на филтри с индустриално и битово приложение. Кое прави филтъра K&N толкова специален? При външен оглед на K&N филтър моментално се вижда колко големи са дупките в материала на филтъра- това е главната причина за високата пропускливост на въздушния поток. Филтъра е конструиран от слоеве нишки от омаслена хирургическа памучна марля, затворена между фина алуминиева мрежа. Специалния маслен състав, намиращ се в памучната марля не позволява ограничаването на пропускателната способност и в същото време осигурява качествено филтриране на въздушният поток. Това е основата на уникалната система на филтрация! Частиците мръсотия във въздушния поток привлечени в филтъра, имат отрицателен заряд и минавайки през филтриращия елемент(подобно на действието на магнита) се привличат и стават част от пропитата памучна марля, имаща положителен заряд! При голямо натрупване на задържани частици по външната страна на филтъра отверстията в марлената тъкан остават открити. Това външно ниво от прах и песъчинки се явява вторичен елемент на филтрация на входящите частици, като при това осигурява висока пропускателна способност. Този прост, но ефективен вторичен филтър способства за осигуряването на дългия живот на филтъра, повече от десет пъти от обикновения филтър. След което въздушният филтър K&N просто се сваля и почиства, за да стане отново пригоден да издържи екстремалното натоварване, на което ще го подложите! 100000 мили филтъра е необслужваем, като това е “норма”. Почистване се извършва в зависимост от пробега или когато натрупания слой замърсяване стане 2-3мм.

Последна промяна от landwarrior на Съб 31 дек 2005 17:11, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: 11

Мнениеот L&R » Съб 31 дек 2005 17:00


landwarrior написа:...

Благодарско е това звучи доста добре в полза на "цедките".


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот nero » Съб 31 дек 2005 17:23


ами и аз да питам... може ли както съм с обикновенна газова уредба на инжекционен двигател да си сложа и аз филтир К&N (250 лева с тръбата и поставянето), и няма ли да му стане нещо ,при т.н. "кихване" :roll:


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 31 дек 2005 17:24


То това си е чиста реклама. Истината е една - две коли с еднакви двигатели - например голф 3 1.8 без филтър, и същия със спортен - на линията, газ до ламарината и ще си проличи кой бяга повече...


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Нед 01 яну 2006 13:57


http://www.bmcairfilters.com/ Аз съм с двуконусен филтър на та тази марка и мога да кажа че разлика има осезаема при това.Влез и разгледай тестовете ,много интересни показатели има. Освен това мисля че имаше и тест на Голф . :shock


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 01 яну 2006 18:12


POLO PAVLETI написа:...


тестовете са само с CARBON DYNAMIC AIRBOX, като за тях е отбелязан: "WARNING: This product is made for track usage only and is not intended by the manufacturer for use on public streets or highway."

Иначе, явно най-добър резултат се постига с този тип филтри.


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Нед 01 яну 2006 18:28


В Цунами Тунинг могат да направят такава карбонова кутия и в нея се слага обикновенния конус. Ефекта е същия но на мен ми се видя доста скъпо да дам 200 кинта за такава кутия. :D


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 01 яну 2006 21:39


:) то не е въпроса само за кутията :), а че тези филтри с които са правени дино-тестовете са racing only, а конусните които се слагат за масова употреба, дават по-лоши резултати от посочните на сайта им.


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Нед 01 яну 2006 22:04


Абе нещо ме съмнява тая работа
с филтрите K&N няма никаква загуба на мощност в сравнение с откритото потребление на въздух
доколкото си спомням от механиката на флуидите имаше едни понятия за ламинарно течение и турболентен граничен слой...та колкото е по гладка тръбата толкова е по малко съпротивлението на флуида,а тука пише че слагат препятствие на пътя на въздуха и то все едно че го няма.Или пишат пълни глупости или аз нещо не разбрах.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 01 яну 2006 22:07


предполагам, че препятствието се слага, за да се намали сечението на филтъра, при което се получава по-голяма скорост на потока флуиди, но все пак спомените от физиката са ми доста бледи :)


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Пон 02 яну 2006 14:30


musura написа:предполагам, че препятствието се слага, за да се намали сечението на филтъра, при което се получава по-голяма скорост на потока флуиди, :)


и аз така мисля :wink:


itso
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 08 окт 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот itso » Вто 03 яну 2006 14:15


абе вие луди ли сте :?:
който е трагнал да кара Париж-Дакар да слага къвто си иска филтър, но за наште 5-10-15 год. коли дето не си знаят километрите един Филтрон си върши чудесна работа ако го сменяш на 10 х. км.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 03 яну 2006 14:31


itso написа:абе вие луди ли сте :?:
който е трагнал да кара Париж-Дакар да слага къвто си иска филтър, но за наште 5-10-15 год. коли дето не си знаят километрите един Филтрон си върши чудесна работа ако го сменяш на 10 х. км.


te towa e prikazka :)


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Re: 11

Мнениеот Iavor » Вто 03 яну 2006 15:41


[quote="landwarrior"]
не съм казал че са боклуци - те са си сток ,поясних на Макс че че има филтри и филтри ( едните от 50лв за болчета и камани другите за по 200лв които ловят и микроби :lol: )
]
Освен за ловеца на микроби :uuoooh:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Вто 10 яну 2006 13:28


Точно за филтрите FILTRON имам един приятел работи в ЮНИТРЕЙД и е много напред с материала ми каза такъв ФИЛТЪР НИКОГА НЕ СИ СЛАГАЙ. По добре да си отрежа едно парче дунапрен или парче от китеника на задния джам и да ги използвам за филтър.
Аз колата много си я обичам и филтър филтрон и ефтино масло няма да види нищо, че е на 12години. 8)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 102 госта