L&R написа:Maks написа:Бе то за вървене е ясно ама как филтрира?
Това е идеята на темата
това е от официалната страница на Импас
Въздушните филтри K&N са били разработени преди около тридесет години, за да изпълнят високите изисквания по настройките на състезателните автомобили по пресечена местност, които всяка година участват в изтощително състезание в пустинята Баха (Мексико). Това състезание в продължение на 1000 мили е изключително изпитание за всеки тип двигател. За машините, на практика изчезващи в буря от прах и намиращи се постоянно в пясъка, обичайните филтри са се сменяли на всеки 59 мили! Днес над 90 процента от състезателите използват въздушни филтри K&N, за да защитят двигателя от абразивното действие на пясъка в пустинята, като използват през цялото състезание един и същ филтър. “Off-road” приложението на филтрите е станало легендарно за всяка кола, при която праха и мръсотията са проблем. От Париж-Дакар до рали пилотите от Световния шампионат, Световния шампионат по мотокрос, K&N е избор номер едно измежду всички състезатели и “off-road” пилоти. На всякакво ниво на автомобилния спорт въздушните филтри K&N са най-добри, и в доказателство за това са резултатите в световните серии “Формула2”, “Формула3000”, европейските и световни шампионати по рали, състезания с камиони, мотоциклети, туристически автомобили, картинг,името на K&N е станало синоним на качество, отлично представяне и победа. Филтри K&N се произвеждат практически за всички водещи марки на автомобилния пазар, осигурявайки до 40% допълнителна пропускливост на въздух към двигателя с гарантирана защита! Първичната функция на въздушния филтър е да снабди двигателя с чист въздух. Без достатъчно очистване на всмуквания въздух от въздушния филтър, в двигателя постъпва пепел, мръсотия и различни частици, които попадайки в клапаните снижават компресионното налягане в горивната камера и в критични случаи довеждат до повреда в клапаните и буталата, предизвикват загуба на мощност и отказ на двигателя. Независимо от това все още е възможно да се срещнат състезателни автомобили без въздушни филтри, с погрешната представа, че филтрите ограничават потребяемия въздушен обем и предизвикват намаляване на мощността. K&N разрушава мита, че въздушните филтри са причина за загуба на мощност, когато става сравнение с автомобили с открито потребление... Статичните и изпитанията на писта, проведени от водещите тимове от Формула1- WilliamsBMW, Honda, Benetton, Jaguar, Toyota,Jordan, BAR and Cosworth доказаха, че с филтрите K&N няма никаква загуба на мощност в сравнение с откритото потребление на въздух. Към настоящия момент K&N е един от най-големите световни лидери в разработката и производството на филтри с индустриално и битово приложение. Кое прави филтъра K&N толкова специален? При външен оглед на K&N филтър моментално се вижда колко големи са дупките в материала на филтъра- това е главната причина за високата пропускливост на въздушния поток. Филтъра е конструиран от слоеве нишки от омаслена хирургическа памучна марля, затворена между фина алуминиева мрежа. Специалния маслен състав, намиращ се в памучната марля не позволява ограничаването на пропускателната способност и в същото време осигурява качествено филтриране на въздушният поток. Това е основата на уникалната система на филтрация! Частиците мръсотия във въздушния поток привлечени в филтъра, имат отрицателен заряд и минавайки през филтриращия елемент(подобно на действието на магнита) се привличат и стават част от пропитата памучна марля, имаща положителен заряд! При голямо натрупване на задържани частици по външната страна на филтъра отверстията в марлената тъкан остават открити. Това външно ниво от прах и песъчинки се явява вторичен елемент на филтрация на входящите частици, като при това осигурява висока пропускателна способност. Този прост, но ефективен вторичен филтър способства за осигуряването на дългия живот на филтъра, повече от десет пъти от обикновения филтър. След което въздушният филтър K&N просто се сваля и почиства, за да стане отново пригоден да издържи екстремалното натоварване, на което ще го подложите! 100000 мили филтъра е необслужваем, като това е “норма”. Почистване се извършва в зависимост от пробега или когато натрупания слой замърсяване стане 2-3мм.