Прегря TDI-то ми - Сменен двигател и газз...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Пет 04 юли 2008 22:47


Dorian написа:
pRo_4_LiFe написа:Купих цяла кола ударена със 1Z двигател, който по табло показва 158660км вкарана блъсната от Германия и най-якото че е с климатик :lol:

Яко, хем запазен двигател,хем и клима :D
Този път я пази повече колата колега и внимавай с чипосването, успех с прехвърлянето на двигатлите :wink:


Аз от 2 дена вече я карам. Вчера си дойдох с нея от село. Горд съм със себе си, защото абсолютно целия ремонт на колата сам си го направих. Не беше лесно, мнооооооого пот изтека, много нерви, ядове но всичко е наред вече. Надявам се скоро да я събера със събратимите й другата седмица на сбирките




Потребителски аватар
mr_bush
Мнения: 3523
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:59
Автомобил: Vw Transporter T6
Двигател: 2016
Местоположение: Bg

Мнениеот mr_bush » Съб 05 юли 2008 1:27


Колега аз съм със същия двигател и искам да те питам защо и от къде е това масло по турбото :?: При мене е също с масло да не кажа, че го беше изхвърлило половината от двигателя :!:


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Съб 05 юли 2008 8:31


mr_bush написа:Колега аз съм със същия двигател и искам да те питам защо и от къде е това масло по турбото :?: При мене е също с масло да не кажа, че го беше изхвърлило половината от двигателя :!:


Значи ето как става всичко!
С 160 км/ч се движа като оборотите на коляновия вал са някъде към 3600 об/мин. 3 бутала чупят сегменти и маслото започва да постъпва с горивната камера където в съотношение с нафтата правят хипер голяма детонация, която на свой ред при тези високи обороти започва много бързо да покачва температурата (даже мигновенно стана). Понеже турбото работи с изгорелите газове, който излизат много горещи топят семерингите на оста на турбото (оста му нали се маже с масло) и можеш вече сам да си направиш извода откъде това масло в интерколера


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 05 юли 2008 9:03


pRo_4_LiFe написа:
mr_bush написа:Колега аз съм със същия двигател и искам да те питам защо и от къде е това масло по турбото :?: При мене е също с масло да не кажа, че го беше изхвърлило половината от двигателя :!:


Значи ето как става всичко!
С 160 км/ч се движа като оборотите на коляновия вал са някъде към 3600 об/мин. 3 бутала чупят сегменти и маслото започва да постъпва с горивната камера където в съотношение с нафтата правят хипер голяма детонация, която на свой ред при тези високи обороти започва много бързо да покачва температурата (даже мигновенно стана). Понеже турбото работи с изгорелите газове, който излизат много горещи топят семерингите на оста на турбото (оста му нали се маже с масло) и можеш вече сам да си направиш извода откъде това масло в интерколера

недеи писа глупости(не е така процеса)
по горе писах 4е вси4ко е от турбината,а когато гори масло се полу4ава тоя ефект(по то4но когато няма масло да маже)


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Сря 09 юли 2008 1:07


На мен едно не ми стана ясно, тъй като някои споменаха, че не е добре да гасиш колата, когато почне да прегрява.
Когато мотора прегрява, или има вода или няма. Ако има вода и прегрява, тя е доста градуси и ако оставиме колата да работи на скорост без газ, трудно ще я охлади, щом до сега не е могала да охлади при голяма скорост. Съответно, защо да я оставяме да работи, като така ще прегрее със сигурност. А пък каво остава да работи на място...
Другия вариант е да е избила охладителната течност и да прегрява мотора. Тогава пък защо да оставиме колата да работи за да върти водната помпа, като няма течност или е толкова малко и супер гореща?
Според мен е най-добре да се изгаси мотора. Ако не съм прав, нека някой ме поправи и да обясни какво трябва да се направи при екстремна ситуация с прегряване.


Потребителски аватар
VwCorradoVRT
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 24 май 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково-Washington

Мнениеот VwCorradoVRT » Сря 09 юли 2008 9:13


Много може да се обяснява по този въпрос! Когато температурата на водата в моторът ти достигне над определените градуси започва първо да я изхвърля през капачката където наливаш водата,тя е термична!Водната системата в Ф-ве работи под определено налягане и ако вземи да ти надува от някъде също започва да изхвърля вода през капачката(например-пукната глава или издухана гарнитура,ми започва да надува въздух от мотора в охл.система)Има случаи когато започва да изтърва вода през капачката,все и едно че надува а се оказва само капачката за смяна!Съвет-купувайте си само оригинални капачки на разширителното казанче,няма голяма разлика в цената!Една охладителна система поема различно количество вода,в завсимост от модела на автомобила и мотора!От 8-12 литра е обикновенно!Резевоарчето от което започва да изхвърля е най-висока точка а помпата ти е свирзана с ремъкът на мотора на по-ниска,така че обикновенно винаги има вода до нея за да я върти!Е ако си изхвирлил над 50% от водата в моторът ти няма спасение,наистина по-добре е веднага до го изгасиш!Обаче това става само ако спукаш маркуч или спиш като караш и не гледаш кво става и ти е хванала водната криза!Обикновенно при превишаване на температурата на водата над 105-110 нагоре се пука главата(алумин бе братче) и ако не предотратиш процеса се включват в купона и буталата които задират щото много са се разширили и така нататък и т.н да не дава Господ на никой :bishop !Ако решиш пробвай да подкараш автомобил с водно охлаждане без да има вода и да видиш кво става със стрелката на температура!!!Можеш да си направиш от там някои изводи!Има още много други вариянти по въпросната тема за коментиране,както писах!С една дума гледай с едното око често на стрелката на тем. и ако нещо усетиш спирай веднага и гаси мотора! :ahoy рапорт даден!:)


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Сря 09 юли 2008 14:46


Но когато всичко това стане за 10 секунди просто е нямало начин да видиш стрелката на таблото да видиш как се е изстреляла на 120 градуса като обортомер... случва се, но не го пожелавам на никой! Колата ми излезе не просто златна, направо платинена, но какво да се прави - любов и желание!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 09 юли 2008 15:13


Прочетох цялата тема, защо ли ми намирисва на изтекла вода от нейде....


Потребителски аватар
VwCorradoVRT
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 24 май 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково-Washington

Мнениеот VwCorradoVRT » Сря 09 юли 2008 16:49


Всяко зло за добро!Гледай само напред да вървят нещата! :006: :006: :006:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Сря 09 юли 2008 18:34


Брат ми предишната кола я прегрява над 10 пъти без проблем за мотора, защото имаше първо проблем с датчик, второ при 90 градуса в задръстване избиваше маркуча при радиатора и изхвърляше цялата вода за секунди.
Преди месеци ми се наложи да я карам из София, въпреки че уж беше оправена и в едно задръстване влезнах в уникален филм. Този път не изхвърляше вода, но като постоя няколко минути на място и стреката бързичко влизаше към червеното. Перката въртеше, но не охлаждаше. Съответно се предвижвах с гасене за 20 секунди, докато тръгне колоната и пак палене. Стрелката беше много малко преди червеното но си мисля, че имаше 105, 110 градуса. Абе може да се каже че е била на як тормоз. Скоро я гледа един майстор и каза че всичко било перфектно за тези 320 хил км и 80к връщани :)
Вярно, че не стигна до червеното, но явно ГОООЛЯЯЯМ късмет е било.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 09 юли 2008 19:57


Прегрята глава , пълна с вода - няма проблем :idea: . Обаче прегрята глава при липса на вода(отчасти изтекла да речем) е = гаранция на спукана глава :cry: ......



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта