Как се прави центр. на делкото?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Как се прави центр. на делкото?

Мнениеот aradovanov » Съб 12 юли 2008 14:06


След посещението при поредния "майстор", ми въртяха делкото. От тогава от мирише много на неизгорял бензин. Дайте линк или подробна информация как да си направя центровката.
Колата от гаража.




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 12 юли 2008 14:21


Много трудно се прави на ръка...
По белезите, би трябвало да е на 6°
Най добре иди при диагностик.....

ПС Съмнява ме да е от центровката това с неизгорелия бензин.... По скоро богата смес...


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aradovanov » Съб 12 юли 2008 14:51


Последния диагностик при който ходих го нагласи "на ухо" :evil:
Значи да се откажа да я правя сам тази операция и да търся по-качествена диагностика?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 12 юли 2008 14:57


aradovanov написа:Последния диагностик при който ходих го нагласи "на ухо" :evil:
Значи да се откажа да я правя сам тази операция и да търся по-качествена диагностика?


Как на ухо бре това е отживелица иди при диагностик със стробоскоп да си сигурен в градуса.... Все пак това е КР не е 1.8 Карбуратор...

При топъл двигател, как върти стартера трудно ли?


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aradovanov » Съб 12 юли 2008 15:01


:shock

Е тука ме уби?! Как го позна това? Сега, ако кажеш и от какво е идвам със студените бири?!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 12 юли 2008 15:23


От прекалено голямо предварение, или заварение.....

Да кажем 30-50°


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aradovanov » Съб 12 юли 2008 15:27


Чак сега ми светна! Утре мислех да свалям стартера, ама ще мина първо делкото да центроват.

Мерси много колега!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 12 юли 2008 16:02


aradovanov написа:Чак сега ми светна! Утре мислех да свалям стартера, ама ще мина първо делкото да центроват.

Мерси много колега!


Хахаха колега кав тоз твоя майстор..... Баси един стробоскоп е 250лв....

Днес можеш да зацепиш делкото по белезите на маховика, и шайбате, предимно тази на разпределителния вал. На скоростите имаш едно като капачка, обикновенно зелена. Махаш я буташ колата на 5-та докато не се покаже белега. Горе вала трябва да ти е с белега към капака, не знам точно при КР как седи може и да има белег на самия капак и да е в горно положение. Когато си на белег, палеца на делкото тртябва да ти сочи и той на белег. Ако не сочи одвиваш, болта който го държи, за да можеш да го завъртиш цялото делко и го центроваш точно на белег. Някой колега дето е наясно с КР как са му белезите точно, ако може да помогне, или да ме поправи ако съм збъркал.

Също ползвай търсачката, ще ти помогне много! :wink:

ПС.
Пиши какво е станало и не барай стартера... :lol: :D


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 12 юли 2008 23:13


Съвсем нормално е ако няма аванс да мирише на неизгорял бензин защото искрата се подава след като буталото е било в ГМТ - сместа не се пали и при следващия такт на мотора излиза неизгоряла в изпускателните колектори.
От друга страна затягането на стартера е белег за много голям аванс - подаване на искрата доста преди ГМТ на буталото - имаш някакъв зор ама що не отидеш да го види някой дето знае какво прави.
Познавам хора дето правят центровка на УХО много по-сполучливо от такива със стробоскопи и т.н.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 13 юли 2008 15:15


Направи си изпреварването на 6.5 - 6.7,доколкото е възможно да нагласиш десетите,требе дигитален строб.

Естествено белезите да са налице,.
След като решиш ,че всичко е коректно, паркираи, и махни тока, да се резетне компа.Ако не го направиш,нищо не правиш!!!!! А само за инфо, "въртене" на делкото с 1 мм, мести с 6 градуса, та не се увличай :)Успех :)


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aradovanov » Нед 13 юли 2008 17:22


Добре де нещо ме човърка отвътре... трябва първо да се опитам сам да я направя тази центровка. Та някой може ли да даде повече инфо къде са белезите на делкото и степ бай степ инструкции как се прави. От това което изчетох --
1. палеца не трябва ли да сочи към кабела на първи цилиндър когато е в ГМТ? (-6 градуса)
2. Кой компютър се рестартира при КР този който управлява аванса ли?
3. Като застана с/у делкото палеца се движи по часовниковата стрелка сега делкото е максимално завъртяно обратно на часовниковата стрелка (колкото позволяват "ушите" които го държат. Това означава ли голямо предварение?
4. Белега на маховика когато съвпадне с този на мотора това ГМТ на първи цилиндър ли е?
5. Центровката задължително ли се прави на загрял мотор?
6. Компютъра за аванса трябва ли да се изключи докато се прави центровка?

Изчетох Хайнес там нямаше подробна информация за центровката при КР, само за оборотите на празен ход. Който разбира нека ми отговори на тези въпроси, аз утре ще се опитам да подобря нещата и ще пиша!?

Дано не ставам много нахален :oops:


Потребителски аватар
reactiven
Мнения: 240
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот reactiven » Нед 13 юли 2008 20:38


Tinko написа:
aradovanov написа:Чак сега ми светна! Утре мислех да свалям стартера, ама ще мина първо делкото да центроват.

Мерси много колега!


Хахаха колега кав тоз твоя майстор..... Баси един стробоскоп е 250лв....
Само да добавя , че стробоскопи има и по 40-50 лв....


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aradovanov » Нед 13 юли 2008 20:41


Някой колега от Бургас или някой на море тук да удари едно рамо няма ли?

П.П. В багажа за морето който има да добави и един стробоскоп :lol:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 14 юли 2008 15:56


Колега прежали малко парици и иди да ти я направят....


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aradovanov » Вто 15 юли 2008 8:47


Въпросът не е в парите...

Вчера направих цвнтровката по белега на маховика. Миризмата на бензин изчезна, топла пали перфектно, няма го това затормозяване на стартера. Вече имам уговорка при майстор за донастройване със стробоскоп. Моя грешка в "Хайнес" има доволно информация как се прави центровката, само трябва да се потърси.

Доста си поиграх и със сместа. Като и пусна по-богата смес върви като "разведена жена" :lol: , но празния ход умира. Накрая стигнах до компромисен вариант- празен ход около 1000 оборота и приличен вървеж. Най-доволен съм от това, че вече го няма лаг-а при рязко подаване на газ.

За колегите които искат сами да се справят с подобни проблеми: може и сам, но "козата си сака пръч" :D респ. газанализатор, манометър, стробоскоп.

Със здраве!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa, IvanMan и 51 госта