принципно съм доволен от 3М, но най-малкия им номер 3, че даже и 4 май имаха не консервира кой знае колко
полиращи пасти и вакси , малко инфо
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
да се надяваме, че е останал все още-все пак съм минавал само 2 пъти за 4 години и то ръчно с 3М 2-ри номер/пастата е една бяла/абразивна и после с 3-ти тя е зеленикава с много як аромат за гланц
ultralamer страхотен ефект си постигнал, можеш ли да дадеш повече инфо за тази вакса-цена, от къде се купува и лесно ли се обработва с нея, мерси
ultralamer страхотен ефект си постигнал, можеш ли да дадеш повече инфо за тази вакса-цена, от къде се купува и лесно ли се обработва с нея, мерси
Работил сьм с доста пасти и вакси.Не препорьчвам излишни пастирания.Ваксата е супер,хем защитава ,хем колата става по-льскава.Продуктите на Тьртол (или иначе казано костенурка) са супер.Имат и абразивни пасти и вакси и всичко,само не мьчете черните металици с абразивна паста да не си изядете главата после.Само машинно полиране.
А до сьсдателя на темата-и аз бях маняк като тебе.Миналото лято колата се миеше 6 дни в седмицата, ваксираше се поне ведньж(отделно след всяко миене се третираше с течна вакса) ,както и в началото на лятото я пастирах.Всичко ок,обаче след 2,3 пастирания боята изтьнява прекалено много и трябва да се внимава
Повече от 1 пьт на два месеца е излишно да се ваксира колата, освен ако не се мие през ден или не вали постоянно дьжд.Всичко е вьпрос на мания ,свободно време и финанси 
А до сьсдателя на темата-и аз бях маняк като тебе.Миналото лято колата се миеше 6 дни в седмицата, ваксираше се поне ведньж(отделно след всяко миене се третираше с течна вакса) ,както и в началото на лятото я пастирах.Всичко ок,обаче след 2,3 пастирания боята изтьнява прекалено много и трябва да се внимава
- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
Bumer написа:да се надяваме, че е останал все още-все пак съм минавал само 2 пъти за 4 години и то ръчно с 3М 2-ри номер/пастата е една бяла/абразивна и после с 3-ти тя е зеленикава с много як аромат за гланц
ultralamer страхотен ефект си постигнал, можеш ли да дадеш повече инфо за тази вакса-цена, от къде се купува и лесно ли се обработва с нея, мерси
Здравей,
извинявай за закъснението, обаче имах много работа последните дни. Това по принцип не се води вакса, a sealing. Нещо като запечатване трябва да се преведе на български. За разлика от ваксите това издържа повече време, може да се нанася на слоеве. Разбира се и ефектът е малко по-различен. Със ваксите се постига по-дълбок гланц и т.нар. мокър ефект. Със sealing ефектът също се постига хубав гланц, но не толкова дълбок. Също както се забелязва и от снимките повърхността става огледална и наистина е много ефектно.
Има различни фирми, които предлагат този вид продукти. Аз ползвам Liquid Glass, което може би е най-доброто, което може да вземеш. Евентуално алтернатива може да бъде Zaino. Честно казано, не знам дали се предлагат в България.
Ето линк към LG: http://www.devilgloss.com/oxid.php/sid/ ... siegelung/
По принцип, за да се задържи върху боята, тя трябва да е много чиста. Затова преди това трябва цялата кола да се почисти със Pre Cleaner, например този:
http://www.devilgloss.com/oxid.php/sid/ ... rreiniger/
Аз също минавам цялата кола преди това със clay bar и Quick detailer на Meguiars. Това маха всякакви наслоявания във боята, които по принцип не могат да се махнат с миене и не можеш да ги видиш. Ефектът е страхотен.
http://www.devilgloss.com/oxid.php/sid/ ... gs-System/
Нанася се с две гъби, които са включени в комплекта. Изчакваш да изсъхне и да се получи бял слой и след това изстриваш със много мека кърпа. Аз ползвам кърпа от микрофазер и по точно тази:
http://www.devilgloss.com/oxid.php/sid/ ... fasertuch/
Като я измия следващият път ще сложа още един слой и може да направя още някоя снимка. Също така може да се използва и за джантите. Моите имат вече 4 слоя. После се мият много лесно и пракът от спирачките пада дори само с вода.
А,да забравих да кажа. LG и clay bar-ът не са абразивни. Pre Cleaner-ът е абразивен, но не като полиране. Може да отсраниш някой много дребни драскотинки.
Ако имаш някакви други въпроси, кажи.
-
georgi penev
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 19 юли 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: полиращи пасти и вакси , малко инфо
За първи път пиша във форум и моля ако обърквам мещо да ми проститеfreestyler911 написа:Реших да обособя темата за пастите и ваксите , тъй като смятам това ще е полезно за козметиката на всяка кола , която е толкова важна колкото и двигателя на колата , все пак ако не радва окото ..... не е густо
ТАКА
Първо , съществуват два вида пасти , едните са абразивни , а другите са вакси .
После , кога коя паста използваме:
1. имаме надраскана боя (около дръжките на вратите и т.н.) , някаква мръсотия от да речем асфалт , или нещо което не се разтваря с вода , просто искаме да отстраним наи повърхностния слой на боята за да си стане пак лъскава като нова.
Има различни номера , както и различни видове абразивни пасти.
Най разпространени са кварцовите пасти , като съществуват и пасти с друг вид абразивни частици , като силиций например или разни силикати.
Различните номера, определят различната големина на абразивните частички, като колкото по голям е номера , толкова по ситни са частичките , и съответната паста се използва за по финни драскотини , като крайната цел всички я знаем .....
Друго за абразивните пасти което е много важно, има абразивни пасти , както за бои металици и алкидни , така има пасти и за бронз , сребро , алуминий и т.н. , като пастите се различават не по абразивните частички , а по химикалите които се използват като пълнеж .
Абразивните пасти отнемат слой от боята и по този начин я освежават!
Така , долу горе поизчерпах абразивните пасти , няма да засягам марки и т.н. , не мисля че е коректно.
Относно ваксите , ваксите са предимно на основата на петролни продукти , основно газ (нафта) , различни парафини , като най скъпите вакси съдържат пчелен восък .
Така , ваксите (костенурка или каквато си щете , почти са идентични)
се нанасят и се оставят да изсъхнат хубаво , след което със ВЪЛНЕН парцал це излъсква боята .
Какъв е ефекта и как се получава ???
Когато намажете боята , и изсъхне препарата, и се излъска , остава парафина и восъка по боята , което действа като сепаратор , между боята , водата , и мръсотията , водата се стича и мръсотията се измива лесно . С вакса , може да си минавате колите ако искате и всеки ден , аз мойта я минавам веднаж седмично , няма лошо , ама абразивните използвайте само за драскотините !!!!!
-
georgi penev
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 19 юли 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: полиращи пасти и вакси , малко инфо
аз имам ново поло и много му се кефя. толкова че като някоя птичка направи беля върху колата веднага й измивам късметчето. Но оня ден чистих едно засъхнало изпражнение на предния капак. За беля взех гъбичка за чинии и хубаво го разтърках. на предния капак останаха драскотини по лака много леки. на пипане не се усещет, но под определен ъгъл се виждат. много ме е я яд да ги гледам. с какво да ги махна . един рапон на автомивка ми поиска 40 лв за пастиране( само на капака) и не гарантирал. ходих в бриколажала а там мноого препарати някои знае ли как да го оправа., че направо ме е яд как сам си се прецакахgeorgi penev написа:За първи път пиша във форум и моля ако обърквам мещо да ми проститеfreestyler911 написа:Реших да обособя темата за пастите и ваксите , тъй като смятам това ще е полезно за козметиката на всяка кола , която е толкова важна колкото и двигателя на колата , все пак ако не радва окото ..... не е густо
ТАКА
Първо , съществуват два вида пасти , едните са абразивни , а другите са вакси .
После , кога коя паста използваме:
1. имаме надраскана боя (около дръжките на вратите и т.н.) , някаква мръсотия от да речем асфалт , или нещо което не се разтваря с вода , просто искаме да отстраним наи повърхностния слой на боята за да си стане пак лъскава като нова.
Има различни номера , както и различни видове абразивни пасти.
Най разпространени са кварцовите пасти , като съществуват и пасти с друг вид абразивни частици , като силиций например или разни силикати.
Различните номера, определят различната големина на абразивните частички, като колкото по голям е номера , толкова по ситни са частичките , и съответната паста се използва за по финни драскотини , като крайната цел всички я знаем .....
Друго за абразивните пасти което е много важно, има абразивни пасти , както за бои металици и алкидни , така има пасти и за бронз , сребро , алуминий и т.н. , като пастите се различават не по абразивните частички , а по химикалите които се използват като пълнеж .
Абразивните пасти отнемат слой от боята и по този начин я освежават!
Така , долу горе поизчерпах абразивните пасти , няма да засягам марки и т.н. , не мисля че е коректно.
Относно ваксите , ваксите са предимно на основата на петролни продукти , основно газ (нафта) , различни парафини , като най скъпите вакси съдържат пчелен восък .
Така , ваксите (костенурка или каквато си щете , почти са идентични)
се нанасят и се оставят да изсъхнат хубаво , след което със ВЪЛНЕН парцал це излъсква боята .
Какъв е ефекта и как се получава ???
Когато намажете боята , и изсъхне препарата, и се излъска , остава парафина и восъка по боята , което действа като сепаратор , между боята , водата , и мръсотията , водата се стича и мръсотията се измива лесно . С вакса , може да си минавате колите ако искате и всеки ден , аз мойта я минавам веднаж седмично , няма лошо , ама абразивните използвайте само за драскотините !!!!!
Re: полиращи пасти и вакси , малко инфо
Само 3М ли имат номера на пастите или по принцип са така,колега?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: полиращи пасти и вакси , малко инфо
В тази тема има толкова много глупости, че няма накъде. (съжалявам, ако съм груб, но не искам някой да си причини беля на колата)
Моля не пишете и не давайте съвети на другите, ако не знаете разликата м/у боя и лак, и не сте чували за повече от един вид 'боя'.
В тази тема има само едно мнение, което ви съветвам да възприемете сериозно
И то е на колегата - @ultralamer
Това са едни много хубави съвети за домашно ползване
Всичко друго го забравете и изхвърлете
Само някои дребни щрихи ще направя, но не мога да изчерпам дори 1:100на от нещата с постове:
Препаратите са много, много видове:
Абразивните
Състава им не е интересен.
Важното е за какво се ползват.
Различават се според вида боя/лак за които се ползват. (но първо трябва да можем да прави разлика м/у тях)
Различават се по абразивност.
Различават се по метод на работа ('постоянен' и 'разграждащ' се абразив)
Различават се по предназначение.
и т.н., и т.н.
3М далеч, ама много далеч не е най-доброто и още по-малко единствените.
Има много по-модерни технологии и даже в БГ се започна раздвижване във вноса им.
3М имат някои много хубави неща, но за съжаление ги няма на европейския пазар.
'Запечатки' и 'лъскачки'
И тук са страшно много видове.
Силикони, парафини, натурални вакси (смоли), натурални вакси+синтетични подобрители, изцяло синтетични, които са с различни принципи на действие. Нано, мано, диамантени покрития и още какво ли не.
Силиконите и парафините са ... да кажем - отречени от специалистите в бранша. И все павече фирми спират използването им.
Та това са едни много, ама много общи рамки на продуктите.
Ще добавя, че много от продаваните за шир потреба, които 'заличават' драскотини са чисто и просто силикони и парафини, които работят на принципа на 'запълване' на драскотината (временно решение на проблема, но често по-доброто). Затова и след няколко мивки се казва 'изчезна' ефекта.
Опитвам се и в моята тема да вкарам някаква яснота по тези въпроси, но за съжаление изисква много усилия и умения (липсващи при мен) за да се систематизира всичко и опише. Все пак опитите ми ще продължават.
Но пак казвам - не давайте съвети без да сте наясно, защото има изказвания, които мога да сравня със съвет да се кара зимата с летни гуми
Лака/боята наистина са крайна величина и може да 'свърши'. Затова трябва да е наясно човек, какво точно прави. Но на ръка трудно ще го приключите
, но пак може с невежество да се направят щети! 
Моля не пишете и не давайте съвети на другите, ако не знаете разликата м/у боя и лак, и не сте чували за повече от един вид 'боя'.
В тази тема има само едно мнение, което ви съветвам да възприемете сериозно
И то е на колегата - @ultralamer
Това са едни много хубави съвети за домашно ползване
Всичко друго го забравете и изхвърлете
Само някои дребни щрихи ще направя, но не мога да изчерпам дори 1:100на от нещата с постове:
Препаратите са много, много видове:
Абразивните
Състава им не е интересен.
Важното е за какво се ползват.
Различават се според вида боя/лак за които се ползват. (но първо трябва да можем да прави разлика м/у тях)
Различават се по абразивност.
Различават се по метод на работа ('постоянен' и 'разграждащ' се абразив)
Различават се по предназначение.
и т.н., и т.н.
3М далеч, ама много далеч не е най-доброто и още по-малко единствените.
Има много по-модерни технологии и даже в БГ се започна раздвижване във вноса им.
3М имат някои много хубави неща, но за съжаление ги няма на европейския пазар.
'Запечатки' и 'лъскачки'
И тук са страшно много видове.
Силикони, парафини, натурални вакси (смоли), натурални вакси+синтетични подобрители, изцяло синтетични, които са с различни принципи на действие. Нано, мано, диамантени покрития и още какво ли не.
Силиконите и парафините са ... да кажем - отречени от специалистите в бранша. И все павече фирми спират използването им.
Та това са едни много, ама много общи рамки на продуктите.
Ще добавя, че много от продаваните за шир потреба, които 'заличават' драскотини са чисто и просто силикони и парафини, които работят на принципа на 'запълване' на драскотината (временно решение на проблема, но често по-доброто). Затова и след няколко мивки се казва 'изчезна' ефекта.
Опитвам се и в моята тема да вкарам някаква яснота по тези въпроси, но за съжаление изисква много усилия и умения (липсващи при мен) за да се систематизира всичко и опише. Все пак опитите ми ще продължават.
Но пак казвам - не давайте съвети без да сте наясно, защото има изказвания, които мога да сравня със съвет да се кара зимата с летни гуми
Лака/боята наистина са крайна величина и може да 'свърши'. Затова трябва да е наясно човек, какво точно прави. Но на ръка трудно ще го приключите
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mitko66 и 71 госта


