Здравейте,
От известно време имам проблем със стартера.
Завъртам ключа и не се случва нищо.
Преди месец ми го направи за първи път.След тва запали без проблем но преди 2 дни край - завърташ ключа и няма никой.
Стартера го свалих за да видя дали не е от него.
На самия стартер има 2 слаботокови извода.
Единия има напрежение при даване на контакт , другия само когато завъртиш ключа.
За да пробвам стартера извън колата трябва ли да съм пуснал напрежение и на двата?
Все си мислех че извода е само един и се озадачих защо има 2 ???
Каква функция изпълнява ?
п.с.Не виждам как да сваля капака на стартера за да видя дали са износени четките - моля за съвет и в тази насока.
Проблем със стартер голф 2 1.3-свален е- слаботокови изводи?
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
най вероятно четки няма.отзад има капаче върху оста с две болчета за кръстата отверка.като го махнеш има зарязана шайба на оста ,която е като зегерка.сваляш я за да освободи оста ,след което развиваш двата болта с ключенце 8 ,които минават през целия статор и са завити чак в алуминиевата част.развиваш с ключе 13 гайката ,която държи кабела(медна оплетка )към включвателя.така махаш металното капаче като се стремиш тоя кабел да си остане към стартера,пониже той е към четкодържателя.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
След като свалих сатртера сутринта с пробна лампа проверих кабелите и лампата свети така че едва ли е от контакния ключ.(лампата беше закачена на управляващия кабел- като завъртя ключа за запалване и лампата си свети).
Но все още не мога да разбера защо са 2 кабела - единия ясно че е за задействане на шалтера ама втория за какво е да му се невиди ???
(когато закача лампата на втория кабел - светва още при даване на контакт)
Изнамерих схема ама нъцки :
Виждам тука тоя кабел отива на бобината ама ква му е идеята ?
Но все още не мога да разбера защо са 2 кабела - единия ясно че е за задействане на шалтера ама втория за какво е да му се невиди ???
(когато закача лампата на втория кабел - светва още при даване на контакт)
Изнамерих схема ама нъцки :

Виждам тука тоя кабел отива на бобината ама ква му е идеята ?
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Колега разгледай внимателно схемата. Бубината за включване на стартера е двойна / и на схемата е така / . От клема 50 двете части на бубината получават + . Тази част която другия и край е на маса е слаба и тя не може да включи стартера. Другата част е мощна и тя включва стартера като преодолява пружината и главния контат се затваря. За да сработи силната бобина трябва да получава маса през електромотора. В момента в който контакта се затвори на тази бубина и на двата и края има + ток през нея не тече. Остава помощната бубина да придържа контакта във включено положение докъто ключа е в положение СТАРТ. Ако мощната бубина не е прекъсната, проблема е в четките на електромотора.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
andonov написа:При стартиране имаш пад на напрежение, който се отразява на искрата от бобината, тъй като тя е постоянно захранена през вариатор (жълтото съпротивление на схемата)
С този кабел се подава 12В само при стартиране,без да минава през вариатора и от там по-добра искра.
Точно.
Ама сега на колегата му трябва онова цялото , по-малкото , кръглото



Колега потърси направо стартер, предполагам до 50 пари
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Ако имаш лош контакт в колекторните четки едната бобина (там са две) не работи и бендикса няма пълен ход, съответно шалтера може да не зацепи.Тая бобина при ремонт някои майстори умишлено я дават на "маса" директно, а не през колектора да си прави "-".Недостатъка е 15-20 ампера по-голяма консумация при въртене на стартер, което може да се окаже критично в определени условия (зимни най-вече).Предполагам , че при тебе почистения колектор е дал резултат
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта