Проблем със стартер голф 2 1.3-свален е- слаботокови изводи?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем със стартер голф 2 1.3-свален е- слаботокови изводи?

Мнениеот metalhammer » Сря 23 юли 2008 6:50


Здравейте,

От известно време имам проблем със стартера.

Завъртам ключа и не се случва нищо.
Преди месец ми го направи за първи път.След тва запали без проблем но преди 2 дни край - завърташ ключа и няма никой.

Стартера го свалих за да видя дали не е от него.

На самия стартер има 2 слаботокови извода.
Единия има напрежение при даване на контакт , другия само когато завъртиш ключа.

За да пробвам стартера извън колата трябва ли да съм пуснал напрежение и на двата?

Все си мислех че извода е само един и се озадачих защо има 2 ???
Каква функция изпълнява ?

п.с.Не виждам как да сваля капака на стартера за да видя дали са износени четките - моля за съвет и в тази насока.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Сря 23 юли 2008 7:00


най вероятно четки няма.отзад има капаче върху оста с две болчета за кръстата отверка.като го махнеш има зарязана шайба на оста ,която е като зегерка.сваляш я за да освободи оста ,след което развиваш двата болта с ключенце 8 ,които минават през целия статор и са завити чак в алуминиевата част.развиваш с ключе 13 гайката ,която държи кабела(медна оплетка )към включвателя.така махаш металното капаче като се стремиш тоя кабел да си остане към стартера,пониже той е към четкодържателя.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 23 юли 2008 8:41


Така и така си го свалил,ако има нужда му смени четките.В какво състояние ти е клемореда под контактният ключ?Ако ти е нагорял на положение "стартер" също няма да върти стартера!


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Сря 23 юли 2008 9:46


След като свалих сатртера сутринта с пробна лампа проверих кабелите и лампата свети така че едва ли е от контакния ключ.(лампата беше закачена на управляващия кабел- като завъртя ключа за запалване и лампата си свети).

Но все още не мога да разбера защо са 2 кабела - единия ясно че е за задействане на шалтера ама втория за какво е да му се невиди ???

(когато закача лампата на втория кабел - светва още при даване на контакт)

Изнамерих схема ама нъцки :
Изображение

Виждам тука тоя кабел отива на бобината ама ква му е идеята ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 23 юли 2008 10:21


При стартиране имаш пад на напрежение, който се отразява на искрата от бобината, тъй като тя е постоянно захранена през вариатор (жълтото съпротивление на схемата)
С този кабел се подава 12В само при стартиране,без да минава през вариатора и от там по-добра искра.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 24 юли 2008 11:06


Колега разгледай внимателно схемата. Бубината за включване на стартера е двойна / и на схемата е така / . От клема 50 двете части на бубината получават + . Тази част която другия и край е на маса е слаба и тя не може да включи стартера. Другата част е мощна и тя включва стартера като преодолява пружината и главния контат се затваря. За да сработи силната бобина трябва да получава маса през електромотора. В момента в който контакта се затвори на тази бубина и на двата и края има + ток през нея не тече. Остава помощната бубина да придържа контакта във включено положение докъто ключа е в положение СТАРТ. Ако мощната бубина не е прекъсната, проблема е в четките на електромотора.


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Нед 27 юли 2008 18:29


Пичове.

Бендикса изхвърля , самия ел двигател като го включа самостоятелно върти.
Обаче когато го включа през управляващия кабел - само изхвърля бендикса а не завърта - следователно шалтера е преебан.

Казвайте къде продават шалтери и колко струват ?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Нед 27 юли 2008 20:03


andonov написа:При стартиране имаш пад на напрежение, който се отразява на искрата от бобината, тъй като тя е постоянно захранена през вариатор (жълтото съпротивление на схемата)
С този кабел се подава 12В само при стартиране,без да минава през вариатора и от там по-добра искра.

Точно.
Ама сега на колегата му трябва онова цялото , по-малкото , кръглото :D :D .До колкото си спомням ел.магнета и шалтера са капсуловани, което не ми попречи навремето да ги разглобя, да сменя медните болтове на шалтера.Операцията е възможна само еднократно, бях смел защото колата беше комшийска, а сиромашията основна движеща сила :oops:
Колега потърси направо стартер, предполагам до 50 пари


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Нед 27 юли 2008 20:08


Слобих го и о чудо - тръгна !

Така и не разбрах къде е проблема да му се невиди - дано не ме остави на път :(


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Нед 27 юли 2008 20:28


Ако имаш лош контакт в колекторните четки едната бобина (там са две) не работи и бендикса няма пълен ход, съответно шалтера може да не зацепи.Тая бобина при ремонт някои майстори умишлено я дават на "маса" директно, а не през колектора да си прави "-".Недостатъка е 15-20 ампера по-голяма консумация при въртене на стартер, което може да се окаже критично в определени условия (зимни най-вече).Предполагам , че при тебе почистения колектор е дал резултат


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Пон 04 авг 2008 8:50


Абе да му се невиди лош контакт на клемата която е на управляващия кабел - на 30 сантиметра след стартера ....

Човек се учи докато е жив - аз целия стартер разглобих - а то клеми...

Клемата уж е с пластмасов корпус отгоре а вътре клеясала ужасно.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Мнениеот kristianatanasov » Чет 07 авг 2008 20:32


А преди да свалиш стартера и да го проверяваш...провери ли си масата????



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта