Миналата седмица сменях свещи и се останови че целите свещи са в черна течност. Майсторите казаха че това е масло и трябвало да се сменя гарнитура на главата, но отникъде другаде не тече масло и показателите за изгорелите газове са в нормата. Върпоса ми е дали наистина това е масло и дали решението е смяна на гарнитурата на главата. Ако някои има подебен опит или друга идея ще съм благодарен.
mod edit: vasstop



пасат Б5 - целите свещи са в черна течност
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
BoboRace написа:преди да сменя свещите колата не беше карана, а поработи 4-5 мин . Но след смяната не съм ги гледал. Какво общо ще има турбината с маслото в свещите?
Ами тогава това, което "показват" свещите едва ли е меродавно.
Турбината има общо с това, че вкарва въздух под налягане в цилиндрите (горивната камера, където са и свещите); оста на турбината се върти с доста висока скорост - около 100 000 (сто хиляди) об/мин. При това положение е необходимо сериозно смазване, а и охлаждане ("горещия" охлюв - този, който има досег с изгорелите газове, се нагрява до червено, а студения, който е на 1-2 пръста от него, е с температурата на околния въздух). Та понякога с годините (неправилната експлоатация помага много) маслото, което смазва и охлажда турбината, започва да преминава с въздуха към двигателя. Затова турбиниран двигател трябва да не се "ръчка" докато е студен, а след като е поработил (особено на високи обороти - не знам как е при бензиновите, но при дизеловите е над 2000 об/мин) е добре да се остави турбината да се охлади - като поработи на празен ход, или обороти под "критичните" (тези 2000 които споменах за дизеловите). За подробности виж ТАЗИ тема.
- BoboRace
- Мнения: 55
- Регистриран на: Пет 28 яну 2005 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
gr_kanev благодаря ти много за изчерпателния отговор и разясненията. Значи ще я поюркам малко и пак ще ги проверя.
А иначе тези правила за експлоатация на турбинирания двигател ги спазвам стриктно още откакто сам я взел, Само мога да се надявам и предишния собственик да е бил така добросъвестен към двигателя.
А иначе тези правила за експлоатация на турбинирания двигател ги спазвам стриктно още откакто сам я взел, Само мога да се надявам и предишния собственик да е бил така добросъвестен към двигателя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта