пасат Б5 - целите свещи са в черна течност

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
BoboRace
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 28 яну 2005 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

пасат Б5 - целите свещи са в черна течност

Мнениеот BoboRace » Вто 22 юли 2008 11:47


Миналата седмица сменях свещи и се останови че целите свещи са в черна течност. Майсторите казаха че това е масло и трябвало да се сменя гарнитура на главата, но отникъде другаде не тече масло и показателите за изгорелите газове са в нормата. Върпоса ми е дали наистина това е масло и дали решението е смяна на гарнитурата на главата. Ако някои има подебен опит или друга идея ще съм благодарен.
mod edit: vasstop




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 22 юли 2008 12:32


Може да не е гарнитурата на главата (дори мисля че е най-малко вероятно да е от нея). Гумички на клапани, турбина. Предполагам че свещите си ги гледал след като двигателят е бил добре загрят, т.е. карал си колата няколко километра, включително и на по-високи обороти ?


Потребителски аватар
drakano
Мнения: 225
Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
Автомобил: S6 2.2TQ ABT
Двигател: AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drakano » Вто 22 юли 2008 13:40


Аз имах същият проблем - смених гарнитура на главата и няма ядове.


Потребителски аватар
BoboRace
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 28 яну 2005 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BoboRace » Вто 22 юли 2008 14:16


преди да сменя свещите колата не беше карана, а поработи 4-5 мин . Но след смяната не съм ги гледал. Какво общо ще има турбината с маслото в свещите?

Аз имах същият проблем - смених гарнитура на главата и няма ядове.


В кой сервиз я смени и колко пари излезе операцията?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 22 юли 2008 15:28


BoboRace написа:преди да сменя свещите колата не беше карана, а поработи 4-5 мин . Но след смяната не съм ги гледал. Какво общо ще има турбината с маслото в свещите?

Ами тогава това, което "показват" свещите едва ли е меродавно.
Турбината има общо с това, че вкарва въздух под налягане в цилиндрите (горивната камера, където са и свещите); оста на турбината се върти с доста висока скорост - около 100 000 (сто хиляди) об/мин. При това положение е необходимо сериозно смазване, а и охлаждане ("горещия" охлюв - този, който има досег с изгорелите газове, се нагрява до червено, а студения, който е на 1-2 пръста от него, е с температурата на околния въздух). Та понякога с годините (неправилната експлоатация помага много) маслото, което смазва и охлажда турбината, започва да преминава с въздуха към двигателя. Затова турбиниран двигател трябва да не се "ръчка" докато е студен, а след като е поработил (особено на високи обороти - не знам как е при бензиновите, но при дизеловите е над 2000 об/мин) е добре да се остави турбината да се охлади - като поработи на празен ход, или обороти под "критичните" (тези 2000 които споменах за дизеловите). За подробности виж ТАЗИ тема.


Потребителски аватар
BoboRace
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 28 яну 2005 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BoboRace » Вто 22 юли 2008 15:42


gr_kanev благодаря ти много за изчерпателния отговор и разясненията. Значи ще я поюркам малко и пак ще ги проверя.
А иначе тези правила за експлоатация на турбинирания двигател ги спазвам стриктно още откакто сам я взел, Само мога да се надявам и предишния собственик да е бил така добросъвестен към двигателя.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Вто 22 юли 2008 19:47


Пуши ли нещо синьо от ауспуха като дадеш газ?

Доливаш ли масло на двигателя?


Потребителски аватар
BoboRace
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 28 яну 2005 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BoboRace » Сря 23 юли 2008 12:21


Преди 6000 км го смених и не съм доливал защото си е в нормални граници. Няма нищо синьо в пушека, правих анализ на изгорелите газове и са много добре.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 23 юли 2008 16:52


В такъв случай следвай съвета на gr_kanev и я покарай със новите свещи и след това провери отново.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта