Проблем с климатроник и елдв. на радиатора за охлаждане

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Проблем с климатроник и елдв. на радиатора за охлаждане

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 13:29


Здравейте,
Внимателно търсих отговор на проблема ,който имам с търсачката ,но не открих отговор. Колата е VW Пасат 2.0 2Е двигател, 92 г. производство.
Проблема е следния : Запалвам двигателя, работи известно време, спирам го и веднага се включват елдвигателя на охлаждането и мотора на климатроника. И така си работят до падане на акумулатора. Принуждавам се да извадя предпазителя от таблото и тогава спират, слагам го и всичко отначало, паля изгасям пак тръгват и така. Ако някой е имал подобен проблем и го е отстранил , моля нека да сподели. Иначе всичко си работи нормално и отоплението и климатроника. проблема идва след изключване на двигателя. Предварително благодаря :beer




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 25 юли 2008 13:40


В тази връзка, дизеловите пасати от тази година имат едно закъснително реле включено във веригата на вентилаторите , което е направено ако вентилаторите са вклю1ени и изгасиш двигателя още някое време ( 2 - 3 ) мин да ти работят..... не знам на бензинките дали го има , ама вероятно е така ....каква е вероятноста там да имаш нещо леко забъркано или залепнало ? просто давам някаква насока .... :idea:


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Пет 25 юли 2008 13:56


Ако има така наречения "after run" т.е. да работи вентилатора след като угасиш двигателя, ако температурата под капака е над някакви градуси, проблема може да е в датчика дето следи тази температура. Незнам дали перките при твоя мотор са с два независими електодвигателя на вентилаторите, или двата са зацепени с ремък.


Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 14:48


Колеги , там е работата че моторите си работят колкото си искат , след като извадя предпазител 19 и го сложа тогава спират. Моторите са независими. И още нещо няма значение дали двигателя е работил или студен все едно и също.


Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 14:53


И още нещо, трябва ми линк за елсхема но на Пасат 2.0 и двигател 2Е, там може би ще има нещо за което да се хвана. Не знам дали вътре ще има и елсхемата и на климатроника за да се ориентирам за възможните релета и датчици.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 25 юли 2008 15:07


Общо взето две неща регулират работата на перките :
-едното е датчика за охладителната течност,който е на радиатора (в повечето случаи двустепенен).Другото,което управлява перките това е електрониката на климатроника посредством едни релета (ама не ги знам кои точно).Доколкото съм запознат като пуснеш климатроника тръгват перките на високата си скорост за да осигурят въздушен поток през радиатора за фреона отпред.Общо взето щом поведението е такова търси проблема някъде в релетата на климатроника понеже охладителната система си е един вид отделна (само дето перките са общи).
Виж какво се случва с реле номер 106 на таблото с предпазителите (доколкото знам то командва веднъж вентилатора в купето и отделно перките отпред ама не съм съвсем сигурен).Иначе вероятно има някакъв проблем по релетата на климатроника или той ги управлява лошо и ги пуска когато не трябва.
Климатроника тръгва ли като завъртят перките или само перките си тръгват?


Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 15:28


Само перките си въртят без да тръгва климатроника.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 25 юли 2008 15:39


Само перките си въртят без да тръгва климатроника.

Еми то би било перпетум мобиле , ако при спрян двигател вземе , че тръгне и климатроника ..... де факто само едно кратко леко чукване се чува в шайбата на компресора ,ако много му се е щяло да тръгне ....;) сега ...независимите перки без ремък донякъде развалят теорията за релето - забавител , макар че ако тази системка е прецакана , логично би било да включи реле и като не изключи при отпадане на напрежението ( вадиш бушона) да отпада самоподдръжката и да си спира .... обаче колегата zfa159 дава доста по правдоподобно обяснение за вентилатора и неговото управление от климатичната система ....мисля че наистина някъде там се корени проблема ....... както винаги климатика оцапва всичко ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 25 юли 2008 16:43


juve написа:
Само перките си въртят без да тръгва климатроника.

Еми то би било перпетум мобиле , ако при спрян двигател вземе , че тръгне и климатроника ..... де факто само едно кратко леко чукване се чува в шайбата на компресора ,ако много му се е щяло да тръгне ....;) сега ...независимите перки без ремък донякъде развалят теорията за релето - забавител , макар че ако тази системка е прецакана , логично би било да включи реле и като не изключи при отпадане на напрежението ( вадиш бушона) да отпада самоподдръжката и да си спира .... обаче колегата zfa159 дава доста по правдоподобно обяснение за вентилатора и неговото управление от климатичната система ....мисля че наистина някъде там се корени проблема ....... както винаги климатика оцапва всичко ;)

При мен поне перките са две ама вързани с ремък и едната си е стандартна двускоростна перка.Първа и втора скорост играят от охладителната система а отделно климатроника има едно реле (ама не знам кое точно),което се явява паралелно на датчика за охлаждане и когато работи климатроника той пуска 2-ра степен на перките.
Разликата дали е от датчика или от релето е само една - като загасиш колата ако перката е работела от релето спира веднага.А ако е работела от датчика остава да работи докато свали температурата.По принцип В3 поне бензиновите не са на принципа на забавящо реле за перката а датчика на радиатора е постоянно захранен и докато е вряла водата перката вее дори да не работи колата.
Според мен проблема е в релето,което управлява перката (климатиковото).Не се зачетох много добре в мнението на колегата ама доколкото разбрах пусне ли веднъж климатика перките си тръгват и повече не спират...правилно ли съм разбрал?


Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 18:28


Да колега парвилно си разбрал, даваш контакт , гасиш контакта перките тръгват и няма спиране


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 25 юли 2008 20:11


да беше 155 да ти кажа отде е проблема ама тука :dontknow:
Там е в 1 реле на радиатора/ най- голямото - вътре в него има платка с SMD монтаж./ Тука схема помага гледай в Аутодатата.
Може да имаш и постопени кабели и да прехвърля напрежение от допирането. по принцип при контакта след 3-5 сек се включва вентилаторът на радиаторът на на ниски обороти. Климатика фабричен ли е или насаждан допълнително?
Може да ти помогне някой читав алармаджия , който не се занимава само с аларми но и с ел.


Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 20:15


Климото си е фабрично, имам Аутодата но в нея не намирам схема за климатроника. Утре смятам да разглобя таблото на климатроника в купето, искам да видя там как стоят нещата.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 25 юли 2008 21:12


Един приятел (Neokom) имаше същия проблем + това че му се включваше и бензиновата помпа в резервоара.Оказа се че при запушване на отводняващите отвори на сектора на чистачките или там каквото е водата прелива в купето и капе точно върху таблото с бушоните.След почистване на въпросното табло и отпушване на отворите в калниците всичко се оправи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 25 юли 2008 21:18


Хъм.Забелязал ли си следното - климатика по принцип от време на време има навика да се пуска сам като дадеш на контакт.Забелязал ли си дали го прави само когато се включва климата или винаги,когато дадеш на контакт и после го изгасиш?
Там недей пипа - има само една платка ама едва ли проблема ти е на нея.....най-много да разбуташ нещо друго ;)
Прегледай реле с номер 106 на таблото с предпазителите и това реле,което е отпред до акумулатора като за начало.
Ако си от София може да се разберем някой ден да и хвърля едно око с едно уредче и да мерим по мойта - все ще открием какво я боли :)


Потребителски аватар
Smislov
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 14 май 2005 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Мнениеот Smislov » Пет 25 юли 2008 22:29


Благодаря ви много за мненията :D , не съм от София , а на 350 км източно гр Котел. Утре ще пробвам за това което ме съветвате и веднага отговор.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта