двигателя 2Е и компютъра му

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 14 сеп 2004 21:37


при мен като седи на късо 10мин и се оправя




Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Вто 14 сеп 2004 21:43


popeye написа:при мен като седи на късо 10мин и се оправя


Какво се оправя? И колко време държи? Кое даваш на късо ?


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 15 сеп 2004 1:12


Като чета и слушам какви приказки и легенди се носят за тоя комп и се хващам за главата !!!!!! :horror:
Вероятно това за натрупването на грешки :?: :?: е тръгнало от някоя бъгава версия на някоя още по-бъгава кола !!!!! Надявам се само,че пройзхода на това понятие няма нищо общо с лУбимите ни VW bowdown :!:
Ще кажа две три думи само за моята,че с нея съм запознат (K-jetronic na KR)!!! Там няма енергонезависима памет и откачането или окъсяването на квот и да било не дава никакъв резултат !!!!
Освен нулирането на часовника и нуждата от сверяването му после!!!
Който го мързи да натиска бутоните спокойно може да си откача акумулатора и така да си го сверява!!! :P
Там на компа има две три маси директно вързани и две плУсови вериги,който се активират при завъртане на ключа!!!!!
Филтровите кондензатори по захранващата верига са с относително малка стойност и мнООоооого бързо се разреждат след откачане на акумулатора!!! :!:
А компа обработва информацията от датчиците и в зависимост от нея управлява запалването !!!!! Ако някой от датчиците не работи той преминава към заложена програма с усреднени данни и там вече бебчето може да се държи неадекватно!!! Но това се разбира тъй като би трябвало да светне лампата 'chek engine' или нещо подобно!!!
Е вЕрно,че моя нЕма такава лампа и аз нЕма какда разбера,но колкото и да откачам и да окъсявам и да ..... се ще си е на резервна програма !!! :cry:
Така,че момци, проверете си датчиците и настройките :deal и не вярвайте в цяровете на Баба и си Drive с кеф !!!!!
А всички експерименти по компа могат да доведат до :banghead: :cry:


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 15 сеп 2004 1:19


Ако имам правописни неточности или някой съм обидил ,Моля да бъда извинен , но натрупах грешки от толкоз писане и нямаше кой да ми откачи акумулатора или барем да пием по една Beer :!: :P


Потребителски аватар
mrks423
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mrks423 » Сря 15 сеп 2004 14:43


Ще споделя моя личен опит, защото и аз си правих някои не дотам задълбочени експерименти, но все пак си бяха експерименти :) Гор. с-ма Мотроник 2.9, а дв-ля е от тия дето никой не ги уважава - 1.6/101 :( Тъй-като нямам лампа на таблото, която да ми казва, че някой датчик стачкува реших да проверя, какво ще стане ако на датчика му дръпна клемата. Бях чел, че при отказ на нещо от електрониката на дв-ля еку-то ползва данни от останалите датчици и усреднява стойностите. Хитро - така няма да останеш на пътя заради нещо дребно. Та при работещ дв-л почнах да откачам клеми. Повече от два датчика наведнъж не съм отсъединявал. В първия момент след откачането двигателя променяше обороти (всичко се правеше на работещ двигател), но после компа възстановяваше работата. Нито веднъж двигателя не загасна. Не бих казал, че откачането на датчик на компютър под напрежение е добра идея, но го направих и за късмет нищо лошо не се случи. Така поне разбрах, че датчиците работят (след като прекъсването им променя работата на двигателя). Втория експеримент беше с т.н. нулиране на компютъра. Доста се пише и по този въпрос в различни форуми и се твърдят какви ли не неща. Наложи ми се по съвсем друга причина да откача акумулатора за около 24ч. След свързването му обратно единствената разлика, която видях и почуствах беше показанието на часовника, който беше наистина нулиран. :lol:
Съгласен съм с WDW че всички тия легенди за натрупване на грешки и необходимостта от периодично нулиране на ECU-то се отнасят за някаква бъгава кола с бъгав софтуер. Говоря за работа на колата на бензин т.е. с горивото за което е проектирана горивната система и програмиран компютъра. Ако караш на пропан или природен газ, а и периодично минаваш и на бензин компа логично се шашка от противоречивата информацията на някои датчици и го лови шизофренията.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Сря 15 сеп 2004 21:39


[quote="popeye"]при мен като седи на късо 10мин и се оправя[/quоте

Не му вярваите :D
От толкова касо ще вземе да се запалиш пак....
Всеки пат ли трябва да се спори за една и съща тема не се ли сещаш ,че не е вярно това дето го пишеш бе Попаичо.
ха ела до нас да ми покажеш как се нолира та да се светна и ас как стават тия работи.. :D :D :D
А като се замисля защо ли си копих кодочетец то било лесно..


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Сря 15 сеп 2004 21:41


~None~ написа:
popeye написа:при мен като седи на късо 10мин и се оправя


Какво се оправя? И колко време държи? Кое даваш на късо ?



Антената на радиото
Ефекта е тарсиш барзо пожарогасителя..... :D :D :D :D :D :D :D

Нали Попаичо


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Сря 15 сеп 2004 22:03


Радо, "на място". ;)
Ама аз наистина исках да го питам да разясни..


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Чет 16 сеп 2004 21:26


клемите


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 17 сеп 2004 14:42


Клемите какво ? :?: :idea:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 30 сеп 2004 20:45


не бих казал че това с нулирането на компа е легенда ..............поне за мономотроник пръскалка каквато имам.............след като откача акумулатора и отново го закача при първото запалване и първите километри оборотите при палене и на празен ход са по-високи и общо взето мотора се държи по-необичайно ............след пръвото редене на предавки и около 4-5км всичко си отива на място............така че това за самообучаването си е съвсем вярно в конкретния случай..............ивъобще не мисля за удачно при изправна кола да се нулира всяка вечер и всяка сутрин да се обучава наново ...............дори си мисля че разхода би бил по-голям............


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 30 сеп 2004 23:34


За всеки модел борда е различен и аз продължавам да твърдя,че поне за повечето модели това са легенди !!!!!!
И какво ще му обучаваш след като в него си е заложена някаква програма и край !!!!


GolfSynchro
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 20 окт 2004 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Digifant само че на Голф 2

Мнениеот GolfSynchro » Сря 29 дек 2004 12:02


По руските сайтове намерих, че при Digifant-а(моя е с 25 пинов компютър) нулирането става като при работещ двигател извадиш за 5-10 секунди синия датчик за температурата.
Като ходих в Бош сервиза за настройки видях, че и те започнаха с това и после настройваха


Весело посрещане на Новата 2005

И тук пише за Digifant-а, но добавят, че трябва след като откачиш датчика да вдигнеш 3пъти оборотите до над 3000 и после като го сложиш - пак. Има и версия на английски за незнаещите руски:)
http://volkswagen.msk.ru/injector/digifant-4f_rus.pdf



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта