двигателя 2Е и компютъра му
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Като чета и слушам какви приказки и легенди се носят за тоя комп и се хващам за главата !!!!!!
Вероятно това за натрупването на грешки
е тръгнало от някоя бъгава версия на някоя още по-бъгава кола !!!!! Надявам се само,че пройзхода на това понятие няма нищо общо с лУбимите ни VW bowdown
Ще кажа две три думи само за моята,че с нея съм запознат (K-jetronic na KR)!!! Там няма енергонезависима памет и откачането или окъсяването на квот и да било не дава никакъв резултат !!!!
Освен нулирането на часовника и нуждата от сверяването му после!!!
Който го мързи да натиска бутоните спокойно може да си откача акумулатора и така да си го сверява!!!
Там на компа има две три маси директно вързани и две плУсови вериги,който се активират при завъртане на ключа!!!!!
Филтровите кондензатори по захранващата верига са с относително малка стойност и мнООоооого бързо се разреждат след откачане на акумулатора!!!
А компа обработва информацията от датчиците и в зависимост от нея управлява запалването !!!!! Ако някой от датчиците не работи той преминава към заложена програма с усреднени данни и там вече бебчето може да се държи неадекватно!!! Но това се разбира тъй като би трябвало да светне лампата 'chek engine' или нещо подобно!!!
Е вЕрно,че моя нЕма такава лампа и аз нЕма какда разбера,но колкото и да откачам и да окъсявам и да ..... се ще си е на резервна програма !!!
Така,че момци, проверете си датчиците и настройките
и не вярвайте в цяровете на Баба и си Drive с кеф !!!!!
А всички експерименти по компа могат да доведат до


Вероятно това за натрупването на грешки



Ще кажа две три думи само за моята,че с нея съм запознат (K-jetronic na KR)!!! Там няма енергонезависима памет и откачането или окъсяването на квот и да било не дава никакъв резултат !!!!
Освен нулирането на часовника и нуждата от сверяването му после!!!
Който го мързи да натиска бутоните спокойно може да си откача акумулатора и така да си го сверява!!!

Там на компа има две три маси директно вързани и две плУсови вериги,който се активират при завъртане на ключа!!!!!
Филтровите кондензатори по захранващата верига са с относително малка стойност и мнООоооого бързо се разреждат след откачане на акумулатора!!!

А компа обработва информацията от датчиците и в зависимост от нея управлява запалването !!!!! Ако някой от датчиците не работи той преминава към заложена програма с усреднени данни и там вече бебчето може да се държи неадекватно!!! Но това се разбира тъй като би трябвало да светне лампата 'chek engine' или нещо подобно!!!
Е вЕрно,че моя нЕма такава лампа и аз нЕма какда разбера,но колкото и да откачам и да окъсявам и да ..... се ще си е на резервна програма !!!

Така,че момци, проверете си датчиците и настройките

А всички експерименти по компа могат да доведат до


Ще споделя моя личен опит, защото и аз си правих някои не дотам задълбочени експерименти, но все пак си бяха експерименти
Гор. с-ма Мотроник 2.9, а дв-ля е от тия дето никой не ги уважава - 1.6/101
Тъй-като нямам лампа на таблото, която да ми казва, че някой датчик стачкува реших да проверя, какво ще стане ако на датчика му дръпна клемата. Бях чел, че при отказ на нещо от електрониката на дв-ля еку-то ползва данни от останалите датчици и усреднява стойностите. Хитро - така няма да останеш на пътя заради нещо дребно. Та при работещ дв-л почнах да откачам клеми. Повече от два датчика наведнъж не съм отсъединявал. В първия момент след откачането двигателя променяше обороти (всичко се правеше на работещ двигател), но после компа възстановяваше работата. Нито веднъж двигателя не загасна. Не бих казал, че откачането на датчик на компютър под напрежение е добра идея, но го направих и за късмет нищо лошо не се случи. Така поне разбрах, че датчиците работят (след като прекъсването им променя работата на двигателя). Втория експеримент беше с т.н. нулиране на компютъра. Доста се пише и по този въпрос в различни форуми и се твърдят какви ли не неща. Наложи ми се по съвсем друга причина да откача акумулатора за около 24ч. След свързването му обратно единствената разлика, която видях и почуствах беше показанието на часовника, който беше наистина нулиран.
Съгласен съм с WDW че всички тия легенди за натрупване на грешки и необходимостта от периодично нулиране на ECU-то се отнасят за някаква бъгава кола с бъгав софтуер. Говоря за работа на колата на бензин т.е. с горивото за което е проектирана горивната система и програмиран компютъра. Ако караш на пропан или природен газ, а и периодично минаваш и на бензин компа логично се шашка от противоречивата информацията на някои датчици и го лови шизофренията.



Съгласен съм с WDW че всички тия легенди за натрупване на грешки и необходимостта от периодично нулиране на ECU-то се отнасят за някаква бъгава кола с бъгав софтуер. Говоря за работа на колата на бензин т.е. с горивото за което е проектирана горивната система и програмиран компютъра. Ако караш на пропан или природен газ, а и периодично минаваш и на бензин компа логично се шашка от противоречивата информацията на някои датчици и го лови шизофренията.
- Rado
- Мнения: 144
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
[quote="popeye"]при мен като седи на късо 10мин и се оправя[/quоте
Не му вярваите
От толкова касо ще вземе да се запалиш пак....
Всеки пат ли трябва да се спори за една и съща тема не се ли сещаш ,че не е вярно това дето го пишеш бе Попаичо.
ха ела до нас да ми покажеш как се нолира та да се светна и ас как стават тия работи..
А като се замисля защо ли си копих кодочетец то било лесно..
Не му вярваите

От толкова касо ще вземе да се запалиш пак....
Всеки пат ли трябва да се спори за една и съща тема не се ли сещаш ,че не е вярно това дето го пишеш бе Попаичо.
ха ела до нас да ми покажеш как се нолира та да се светна и ас как стават тия работи..



А като се замисля защо ли си копих кодочетец то било лесно..
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
не бих казал че това с нулирането на компа е легенда ..............поне за мономотроник пръскалка каквато имам.............след като откача акумулатора и отново го закача при първото запалване и първите километри оборотите при палене и на празен ход са по-високи и общо взето мотора се държи по-необичайно ............след пръвото редене на предавки и около 4-5км всичко си отива на място............така че това за самообучаването си е съвсем вярно в конкретния случай..............ивъобще не мисля за удачно при изправна кола да се нулира всяка вечер и всяка сутрин да се обучава наново ...............дори си мисля че разхода би бил по-голям............
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 20 окт 2004 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Digifant само че на Голф 2
По руските сайтове намерих, че при Digifant-а(моя е с 25 пинов компютър) нулирането става като при работещ двигател извадиш за 5-10 секунди синия датчик за температурата.
Като ходих в Бош сервиза за настройки видях, че и те започнаха с това и после настройваха
Весело посрещане на Новата 2005
И тук пише за Digifant-а, но добавят, че трябва след като откачиш датчика да вдигнеш 3пъти оборотите до над 3000 и после като го сложиш - пак. Има и версия на английски за незнаещите руски:)
http://volkswagen.msk.ru/injector/digifant-4f_rus.pdf
Като ходих в Бош сервиза за настройки видях, че и те започнаха с това и после настройваха
Весело посрещане на Новата 2005
И тук пише за Digifant-а, но добавят, че трябва след като откачиш датчика да вдигнеш 3пъти оборотите до над 3000 и после като го сложиш - пак. Има и версия на английски за незнаещите руски:)
http://volkswagen.msk.ru/injector/digifant-4f_rus.pdf
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта