
ДРАГ - как се ускорява най-бързо...
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Няма смисъл да се говори за точно определени обороти
За драг, предавката се сменя, когато колата спре да ускорява! На някои коли е на 5к оборота, на някои на 6к., а на други е на 7000. Някои коли нямат прекъсвач, при тях се сменя скорост именно когато автомобила престане да ускорява. Някои ускоряват непрекъснато, докато не го достигнат (по-мощните коли), следователно при тях се смяня, малко преди да удари прекъсвача.

За драг, предавката се сменя, когато колата спре да ускорява! На някои коли е на 5к оборота, на някои на 6к., а на други е на 7000. Някои коли нямат прекъсвач, при тях се сменя скорост именно когато автомобила престане да ускорява. Някои ускоряват непрекъснато, докато не го достигнат (по-мощните коли), следователно при тях се смяня, малко преди да удари прекъсвача.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
musura написа:Принципно за всеки автомобил е различно. Теоретично, ако скоростната кутия е сметната, би трябвало, когато смениш на оборотите на максимална мощност, оборотите да паднат до там, където е най-голям въртящия момент, като на високите предавки пада на обороти би трябвало да намалява, за да не спада много ускорението с нарастването на скоростта.
При мен най-добре се получава като се кара до прекъсвач. Пробвал съм да сменям малко по-рано и разликата е огромна в минус. Определено обаче, най-важният елемент е старта - от там дори и с много по-мощен автомобил можеш да загубиш състезаниетоако не тръгнеш както трябва...
Напълно подкрепям Мусура, мойто мнение покрива неговото

- dare__devil
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
skotis написа:Няма смисъл да се говори за точно определени обороти![]()
За драг, предавката се сменя, когато колата спре да ускорява! На някои коли е на 5к оборота, на някои на 6к., а на други е на 7000. Някои коли нямат прекъсвач, при тях се сменя скорост именно когато автомобила престане да ускорява. Някои ускоряват непрекъснато, докато не го достигнат (по-мощните коли), следователно при тях се смяня, малко преди да удари прекъсвача.
Не мисля че си прав, и то точно с това , което си подчертал . Една кола спира да ускорява, когато удари прекъсвача, в това няма спор предполагам. Въпросът е, че: ако кажем това е при 7000 оборота , то ускорението от 6000 до 7000(например) може да е по-слабо от ускорението от 5000 до 6000 на следващата предавка

Не знам зали го казах ясно, дано се разбира

- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Темата е интересна, но и според мен еднозначен отговор не може да се даде - всичко зависи от отделния автомобил и конкретните настройки, гуми, предавателни числа, кривата на мощността и т.н.
За мен точните моменти на смяна се постигат след добро познаване спецификата на автомобила и с достатъчно тестове на пистата
Пък и тъкмо уцелиш в кой момент да сменяш - променяш нещо по двигателя и този момент става различен...
Техниките на стартиране също са различни при различните автомобили и двигатели - с атмосферка 90 коня тръгваш по един начин, а с турбо 300 коня по съвсем различен...
Общо взето техниката на стартиране и на правилната смяна на предавките дава предимство в дисциплината 402м.
П.С. Има и разни общоизвестни и много коментирани техники като например Powershifting, но натоварването на трансмисията е голямо и за неподготвени автомобили според мен не е удачно използването й...
За мен точните моменти на смяна се постигат след добро познаване спецификата на автомобила и с достатъчно тестове на пистата

Пък и тъкмо уцелиш в кой момент да сменяш - променяш нещо по двигателя и този момент става различен...

Техниките на стартиране също са различни при различните автомобили и двигатели - с атмосферка 90 коня тръгваш по един начин, а с турбо 300 коня по съвсем различен...
Общо взето техниката на стартиране и на правилната смяна на предавките дава предимство в дисциплината 402м.

П.С. Има и разни общоизвестни и много коментирани техники като например Powershifting, но натоварването на трансмисията е голямо и за неподготвени автомобили според мен не е удачно използването й...
Последна промяна от Li4o на Вто 29 юли 2008 15:59, променено общо 1 път.
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
dare_devil Нямам предвид да седиш и да чакаш да престане да ускорява, говоря образно и имам предвид - когато ускорението започне да намалява. Ако направиш както ти казваш ще се получи т.н. short shift и следващата скорост няма да поеме както трябва...естествено не бива да се стига и до т.н. over shift, което става при някои автомобили на които не им достига мощност и след определени обороти се туткат - тогава няма смисъл да чакаш прекъсвач
За обороти е безсмислено да се говори, освен ако не става въпрос за точно определена кола... Например моята ускорява непрекъснато, докато не стигне до прекъсвача...мисля че беше на 6800 (130 км/ч на 2-ра), това е малко след като влезе в червеното, следователно когато я цедя сменям скорост малко (ама малко) преди червеното... Някои коли нямат прекъсвач, трябва да знаеш.

-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 0:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
А как се прави хубав старт,с какви обороти,преди съм чел мнения че се тръгва от 2-2500 без да се въртят гуми,но на практика излиза че колата се изтрелва по добре от високи 4-5000 оборота.На събора пробвах и двата варианта и при първия със старт от към 3000 оборота другата koла ми дръпна на старта,а при следващите два с тръгване от към 5000 оборота аз дръпнах леко но пък втора скорост отказа....явно си иска тренировки.
Последна промяна от Жоро Делчев на Сря 30 юли 2008 0:51, променено общо 1 път.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Тръгването зависи от въртящия момент, примерно когато бях "чист КР" тръгвах на около 4600-4700 оборота на хубава настилка (местното летище), сега с хибрида (КР-АБФ) имам доста повече въртящ момент в ниските и вече мога спокойно да тръгвам на 3500-4000 оборота, което предразполага към още по-малко въртене на старта и по-добри времена 

- stoqn_g60
- Мнения: 4380
- Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ADA
- Местоположение: у Софията
ами целиш Nm при най високи ускорението е по голямо ако примерно си я цедиш колата при тръгване(1500до 2000 оборота) след това си следиш конете при какви обороти са ти и така, няма смисъл 4ак до прекъсва4 карал съм голф 1 гти и на него прекъсва4а му е на 6700 мисля на него максималната мощност е на 5500 оборота ако не се лъжа след тия оборота не се 4увства кой знае какво ускорение
При мен (сток 2Е мотор) се получава горе-долу както го описва musura - при превключване от втора на трета на 5500 оборота падам на около 3200,а при същото превключване в червеното падам на около 4000 оборота,но на трета поема много по-добре,отколкото ако падна до 3200,обаче пък на втора на около 6000 оборота започва да "тъпче",трябва засичане на време,за да се разбере как е по-добре.На първа определено губя ако задържа над 5000 оборота.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта