ДРАГ - как се ускорява най-бързо...

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Orlio » Вто 29 юли 2008 13:44


Ами аз точно за това питам защото ми се струва,че малко преди прекъсвача трябва да сменям.Колата е АБС.Иначе това за старта ми е ясно,че играе доста голяма роля.Но ми е интересно за мойта кола до къде трябва да се цеди....защото не мога да усетя добре дали до 5600-7000 или 6100-6200 :D




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 29 юли 2008 13:55


няма разлика при твоята кола :lol:


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Вто 29 юли 2008 14:30


аз съм с дизелови скорости и сменям на 5 500, нищо че съм на бензин :):) :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 29 юли 2008 14:31


Cordoba16vt написа:аз съм с дизелови скорости и сменям на 5 500, нищо че съм на бензин :):) :)


ти си друга песен


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Вто 29 юли 2008 14:43


Няма смисъл да се говори за точно определени обороти ;)
За драг, предавката се сменя, когато колата спре да ускорява! На някои коли е на 5к оборота, на някои на 6к., а на други е на 7000. Някои коли нямат прекъсвач, при тях се сменя скорост именно когато автомобила престане да ускорява. Някои ускоряват непрекъснато, докато не го достигнат (по-мощните коли), следователно при тях се смяня, малко преди да удари прекъсвача.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Вто 29 юли 2008 15:28


musura написа:Принципно за всеки автомобил е различно. Теоретично, ако скоростната кутия е сметната, би трябвало, когато смениш на оборотите на максимална мощност, оборотите да паднат до там, където е най-голям въртящия момент, като на високите предавки пада на обороти би трябвало да намалява, за да не спада много ускорението с нарастването на скоростта.

При мен най-добре се получава като се кара до прекъсвач. Пробвал съм да сменям малко по-рано и разликата е огромна в минус. Определено обаче, най-важният елемент е старта - от там дори и с много по-мощен автомобил можеш да загубиш състезанието ;) ако не тръгнеш както трябва...


Напълно подкрепям Мусура, мойто мнение покрива неговото :D


Потребителски аватар
dare__devil
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dare__devil » Вто 29 юли 2008 15:42


skotis написа:Няма смисъл да се говори за точно определени обороти ;)
За драг, предавката се сменя, когато колата спре да ускорява! На някои коли е на 5к оборота, на някои на 6к., а на други е на 7000. Някои коли нямат прекъсвач, при тях се сменя скорост именно когато автомобила престане да ускорява. Някои ускоряват непрекъснато, докато не го достигнат (по-мощните коли), следователно при тях се смяня, малко преди да удари прекъсвача.

Не мисля че си прав, и то точно с това , което си подчертал . Една кола спира да ускорява, когато удари прекъсвача, в това няма спор предполагам. Въпросът е, че: ако кажем това е при 7000 оборота , то ускорението от 6000 до 7000(например) може да е по-слабо от ускорението от 5000 до 6000 на следващата предавка :)
Не знам зали го казах ясно, дано се разбира :)


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 29 юли 2008 15:54


Темата е интересна, но и според мен еднозначен отговор не може да се даде - всичко зависи от отделния автомобил и конкретните настройки, гуми, предавателни числа, кривата на мощността и т.н.
За мен точните моменти на смяна се постигат след добро познаване спецификата на автомобила и с достатъчно тестове на пистата ;)
Пък и тъкмо уцелиш в кой момент да сменяш - променяш нещо по двигателя и този момент става различен... :)
Техниките на стартиране също са различни при различните автомобили и двигатели - с атмосферка 90 коня тръгваш по един начин, а с турбо 300 коня по съвсем различен...

Общо взето техниката на стартиране и на правилната смяна на предавките дава предимство в дисциплината 402м. ;)

П.С. Има и разни общоизвестни и много коментирани техники като например Powershifting, но натоварването на трансмисията е голямо и за неподготвени автомобили според мен не е удачно използването й...

Последна промяна от Li4o на Вто 29 юли 2008 15:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Вто 29 юли 2008 15:55


dare_devil Нямам предвид да седиш и да чакаш да престане да ускорява, говоря образно и имам предвид - когато ускорението започне да намалява. Ако направиш както ти казваш ще се получи т.н. short shift и следващата скорост няма да поеме както трябва...естествено не бива да се стига и до т.н. over shift, което става при някои автомобили на които не им достига мощност и след определени обороти се туткат - тогава няма смисъл да чакаш прекъсвач ;) За обороти е безсмислено да се говори, освен ако не става въпрос за точно определена кола... Например моята ускорява непрекъснато, докато не стигне до прекъсвача...мисля че беше на 6800 (130 км/ч на 2-ра), това е малко след като влезе в червеното, следователно когато я цедя сменям скорост малко (ама малко) преди червеното... Някои коли нямат прекъсвач, трябва да знаеш.


golf_mania
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 0:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот golf_mania » Вто 29 юли 2008 17:12


Значи според мен е наи добре да се смяна малко след оборотите при които даден двигател достига максималната си мо6тност примерно за абс 5500.Предполагам сте забелязали на дино графики че след оборотите на макс мощност,мощноста и вартиящия момент започват доста рязко да намаляват.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 29 юли 2008 20:19


А как се прави хубав старт,с какви обороти,преди съм чел мнения че се тръгва от 2-2500 без да се въртят гуми,но на практика излиза че колата се изтрелва по добре от високи 4-5000 оборота.На събора пробвах и двата варианта и при първия със старт от към 3000 оборота другата koла ми дръпна на старта,а при следващите два с тръгване от към 5000 оборота аз дръпнах леко но пък втора скорост отказа....явно си иска тренировки.

Последна промяна от Жоро Делчев на Сря 30 юли 2008 0:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 29 юли 2008 21:20


Тръгването зависи от въртящия момент, примерно когато бях "чист КР" тръгвах на около 4600-4700 оборота на хубава настилка (местното летище), сега с хибрида (КР-АБФ) имам доста повече въртящ момент в ниските и вече мога спокойно да тръгвам на 3500-4000 оборота, което предразполага към още по-малко въртене на старта и по-добри времена ;)


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Вто 29 юли 2008 21:26


ами целиш Nm при най високи ускорението е по голямо ако примерно си я цедиш колата при тръгване(1500до 2000 оборота) след това си следиш конете при какви обороти са ти и така, няма смисъл 4ак до прекъсва4 карал съм голф 1 гти и на него прекъсва4а му е на 6700 мисля на него максималната мощност е на 5500 оборота ако не се лъжа след тия оборота не се 4увства кой знае какво ускорение


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Вто 29 юли 2008 21:35


Съмнявам се голф 1 гти да има прекъсвач защото е най-опростения вариянт на К-Джетроника без никакви компютри авансатори и т.н.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Вто 29 юли 2008 21:42


При мен (сток 2Е мотор) се получава горе-долу както го описва musura - при превключване от втора на трета на 5500 оборота падам на около 3200,а при същото превключване в червеното падам на около 4000 оборота,но на трета поема много по-добре,отколкото ако падна до 3200,обаче пък на втора на около 6000 оборота започва да "тъпче",трябва засичане на време,за да се разбере как е по-добре.На първа определено губя ако задържа над 5000 оборота.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта