


Помощ за покупка на Пасат - Автоматик
Помощ за покупка на Пасат - Автоматик
Добър вечер колеги,днес се разделих с моя Голф 4 1.6 SR,продадох го,сега съм се насочил към Пасат,по принцип искам да е 1.8 Т автоматик-типтроник,но и приемам и съвети за други двигатели на Пасат,пиша тук защото искам да попитам за какво трябва да гледам при покупка на автоматик,за какво трябва да внимавам,нямал съм до сега кола автоматик и незнам както стоят нещата с него,кой са проблемите и недостатъците при него,търся Пасат след 1998 година,ще съм благодарен на всеки който си даде мнението и също даде някой съвет!Благодаря предварително на всички!
Здравей колега
Аз карам типтроник ПАСАТ Б5, преди това съм карал други автоматици, така, че ако мога да помагам с нещо просто питай... отностно 1.8 Т - Невероятна е!
За да видиш читава ли е кутията я качи на стръмно място и когато е на (D) я пусни.. не трябва да се връща назад а да седи на място или леко да дърпа напред
Хубавото при автоматиците е, че ако си преглеждаш червеното масло, такава скоростна кутия няма разваляне
Тя е вечна. Недостатъците са изпреварването ако е тромава, но с тип-троник-а нещата се решават. Специално при мене за 2.5 TDI нямам никакви проблеми и има много голям РЯЗ при изпреварване, пътувал съм заедно с една 1.8 Т и се учудих как може да е толкова пъргава. Още един недостатък е това, че левия ти крак и дясната ти ръка седят през целия път и нищо не правят
Задължително колата трябва да има налакатник!
Много хора казват, обичам аз да командвам колата а не тя да мисли вместо мен ... така е! Още един недостатък
Но пък удоволствието особенно градско е пълно
Ами това е от мене, питай ако има нещо, макар в механиката да не съм много в час, но карам автоматици от 3-4 години и до сега със скоростна кутия проблем не съм имал дай боже!

За да видиш читава ли е кутията я качи на стръмно място и когато е на (D) я пусни.. не трябва да се връща назад а да седи на място или леко да дърпа напред



Задължително колата трябва да има налакатник!
Много хора казват, обичам аз да командвам колата а не тя да мисли вместо мен ... така е! Още един недостатък


Ами това е от мене, питай ако има нещо, макар в механиката да не съм много в час, но карам автоматици от 3-4 години и до сега със скоростна кутия проблем не съм имал дай боже!
- kacho
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
еми доста прилично върви бензиновия двигател, за поддръжка не е чак толкова фрапантно положението, тук има изписано няколко кг теми за плюсовете и минусите на Б5-цата 1.8Т бензин, повече са плюсовете естествено, моя личен поглед е, че първо трудно ще намериш типтроник бензин с тоя двигател и второ да е читав, незнам, търсене и пак търсене.
- arrougance
- Мнения: 764
- Регистриран на: Вто 15 апр 2008 20:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- mony124
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
IKO написа:Благодаря ти колега за отговора ще ми е от голяма полза да пробвам автоматика,не съм решил точно,но мисля Пасата да е бензин и да е 1.8 Т,за сега не искам дизел,а бензин,при тях какви са особенностите?
До преди 16 дни карах автоматик - типтроник 2.5 V6 - разход градско 12 -13 л /100 км, а бензина мисля, че смуче още повече... само споделям мнение.... иначе е супер удобство ! Успех !
- dimoboy
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Добър избор колега, но се приготви за разход около 15/100 градско. Иначе за автоматика преди покупка задължително на преглед в сервиз за автоматици. След покупка задължително смяна на масло и филтър на скоростна кутия(мен ме изръсиха 300лв за това). Това което можеш да си провериш сам е следното:
-не трябва да има удар при превключване между предавките( най-често го има между Паркинг и Задна или Директна). Не трябва да има удар при рязко подаване на газ(кикдаун) или при рязко спиране(пълно спиране). Не трябва да има никакви шумове като стържене, тракане и прочие от скоростната кутия. Има един сайт на Мишо от Горубляне( той се занимава дори с ремонт на мултитроници) и в него има описани повече подробности какво точно трябва да се гледа, но накрая пише в заключение, че това пак не гарантира за евентуални скрити проблеми(но ако ги има тези признаци проблемите са гарантирани).
Дано съм ти помогнал с избора.
П.П. Предполагам, че може би знаеш, но все пак да ти кажа - при автомата предавките се сменят само при напълно спряла кола.
-не трябва да има удар при превключване между предавките( най-често го има между Паркинг и Задна или Директна). Не трябва да има удар при рязко подаване на газ(кикдаун) или при рязко спиране(пълно спиране). Не трябва да има никакви шумове като стържене, тракане и прочие от скоростната кутия. Има един сайт на Мишо от Горубляне( той се занимава дори с ремонт на мултитроници) и в него има описани повече подробности какво точно трябва да се гледа, но накрая пише в заключение, че това пак не гарантира за евентуални скрити проблеми(но ако ги има тези признаци проблемите са гарантирани).
Дано съм ти помогнал с избора.
П.П. Предполагам, че може би знаеш, но все пак да ти кажа - при автомата предавките се сменят само при напълно спряла кола.
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Привет.
В София работих 9 месеца в сервиз за автоматици (не знам дали е уместно да конкретизирам кой, а и нямам желание). Не съм монтьор и никога не съм се занимавал с това
ще помислите, че ми е лаладжийски коментара, но държа да споделя наблюденията си.
Най-много проблеми с автоматиците при нас са били от Ауди и VW. Определено не са здрави кутиите като на Мерцедес или БМВ, но ако не е проблемна - нямаш грижи. Много е важно на студен автомобил след запалване да превключиш всички положения на лоста. Колата не трябва да претриса или да се усещат удари, когато пълни пакетите на кутията. Покарай я 10тина километра градско и после стъпи здраво с десния крак. Трябва смяната във високи обороти да бърза и плавна, всякаква друга смяна (особено с вибрации, удар или голямо забавяне) може да означава нещо неприятно. По същия начин и за задна предавка - при напълване на пакета трябва да е плавно и колата да е готова да потегли веднага, без замисляне, преплъзване и удари от към скоростите. Типтроник кутиите определено са по-добри и ръчната смяна на предавките е много приятна, особено когато не създава проблеми
Когато си извън колата помоли някой да изреди позициите на лоста а ти слушай внимателно за неестествени шумове (пристъргване или подобни). Просто колата е много добре шумоизолирана вътре и не винаги се чува добре. Можеш да провериш и маслото, задължително когато е на равна повърхност автомобила. Предполагам е излишно да пиша, но маслото трябва да е с червеникав цвят и да не мирише на лошо, а нивото да е точно колкото е необходимо (повече масло е също толкова вредно, колкото и по-малко). На края се сещам и за тест с компютър - определено има смисъл от това! Останалото с обслужването и т.н. останалите го казаха вече.
Надявам се да съм ти бил поне малко полезен и да попаднеш на хубава каляска с безпроблемна кутия.
EDIT: dimoboy е написал част от нещата, които и аз, в предишния пост. Малко се повтаря, но по-добре така
В София работих 9 месеца в сервиз за автоматици (не знам дали е уместно да конкретизирам кой, а и нямам желание). Не съм монтьор и никога не съм се занимавал с това

Най-много проблеми с автоматиците при нас са били от Ауди и VW. Определено не са здрави кутиите като на Мерцедес или БМВ, но ако не е проблемна - нямаш грижи. Много е важно на студен автомобил след запалване да превключиш всички положения на лоста. Колата не трябва да претриса или да се усещат удари, когато пълни пакетите на кутията. Покарай я 10тина километра градско и после стъпи здраво с десния крак. Трябва смяната във високи обороти да бърза и плавна, всякаква друга смяна (особено с вибрации, удар или голямо забавяне) може да означава нещо неприятно. По същия начин и за задна предавка - при напълване на пакета трябва да е плавно и колата да е готова да потегли веднага, без замисляне, преплъзване и удари от към скоростите. Типтроник кутиите определено са по-добри и ръчната смяна на предавките е много приятна, особено когато не създава проблеми


Надявам се да съм ти бил поне малко полезен и да попаднеш на хубава каляска с безпроблемна кутия.

EDIT: dimoboy е написал част от нещата, които и аз, в предишния пост. Малко се повтаря, но по-добре така

Благодаря ви колеги за отговорите много ще ми помогнат,но като гледам какво пишете може и с ръчни скорости да си взема и взех да се колебая вече да ли да е бензин да ли да е дизел и незнам!онзи ден гледах един ама си му личеще удара и беше доста отрязан от екстри,а пък човека му иска 19,не беше кой знае какво и се отказах и сега търся други!Всичко е до търсене дано се покаже нещо добро,а когато взема нещо ще пиша в темата!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 21 госта