датчик за температурата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 май 2007 6:33


Така...ето следната методика да си провериш всичко :
като за начало започваме с перката.
Като застанеш пред колата долу в дясно на радиатора има един датчик (ключ No. 28) с три кабела.Въхру куплунгът му има гумено оплътнение.Та откачаш въпросния куплунг (само дърпаш - няма щипки няма дивотии).И на него има 3 кабелчета.Взимаш едно по-яко парче кабел и пробваш следното нещо :
окъсяваш двете крайни кабела на въпросния куплунг и трябва да се разбучи перката.След това окъсяваш едната крайна (ама не помня коя от двете беше) със средната и трябва да се чуе и другата скорост на перката.Разбира се опитваш и ако не стане с едната крайна пробваш с другата и тогава вече 100% трябва да стане.Оттук вече има две възможности :
-1.перката не тръгва нито на 1-ва нито на 2-ра скорост - откачаш самия куплунг отзад на перката и гледаш там какво се случва (да не е мръсно и т.н.).Също така незнам докъде ти се разпростират познанията по електро ама на самия куплунг на перката отзад трябва да имаш следното - един минус от акумулатора и двете други кабелчета заминават долу на датчика т.е. са два плюса за двете скорости.Има и друга възможност - да ти го няма постоянния плюс от ел.инсталацията долу до датчика на радиатора което също можеш да си провериш - ако не тръгне изобщо перката по описания дотук начин хвани направо от акумулалтора едно кабелче и го забии него в средната и крайната клема на куплунга (незнам коя от двете крайни е постоянния + и коя е за скорост на перката ама то не пречи и да не ги уцелиш от 1-вия път).
Ако перката тръгне ама само с едната си скорост значи минус има ама има проблем в кабела/кабелната обувка /двигателя на перката и вече се гледа по-обстойно.
-2.ако перката си завърти нормално и с двете скорости - сменяш си долу датчика на радиатора с нов и забравяш за случая (Цена 18-22лв).Тероията е такава - при 95 градуса пали 1-ва степен а при 105 пали 2-ра.
Успех!




Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 06 авг 2008 10:31


Момчета, виждам че темичката е стара но все пак за да не пускам нова ...

Купих си вчера датчик от Ауто Плюс за 19 лева (в Младост 1А), сложих го и температурата закова на 120 градуса (а го смених аджеба защото стария показваше 100).
Махнах плюса на акумулатора за около 5 минути, но промяна нямаше.

В тази връзка имам наколко питания:
1. Означава ли че новия датчик е тотален боклук или мога да предприема още някакви действия и да пробвам да го вразумя :)?
2. Предполагам че след като датчика показва тази температура не само на таблото показва така и перката е постоянно включена. Та проблем ли е за самата перка че постоянно върти ?
3. От къде в крайна сметка мога да си купя читав датчик и за колко парички ? Виждам че има от 12-13 до 45-50 лева ?
(одеве звънях в НЕЛАС и ми казаха 66 лева за този датчик :014: )


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 06 авг 2008 11:08


passenger написа:Купих си вчера датчик от Ауто Плюс за 19 лева (в Младост 1А), сложих го и температурата закова на 120 градуса (а го смених аджеба защото стария показваше 100)

Хааа... прецакали са те! :lol:
На мен същия тоя боклук, от същата верига магазини, но в Пловдив ми го дадоха за 7.50, барабар с гумения О-пръстен!
Ама аз съм с 2 отделни датчика.
Единичен, син (за инжекциона) си го купих от ХААС (местния VW-дилър) за 25 или 27 лева (не помня точно)


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 06 авг 2008 12:40


e, в това вече почти спрях да се съмнявам ... че съм се прецакал де ...
странното обаче е че дори и при 120 градуса, лампата не светна.
дали обаче означава това че инфото което отива до компа е читаво(ако изобщо отива до там) ?


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот modiliani » Сря 06 авг 2008 21:39


passenger написа:e, в това вече почти спрях да се съмнявам ... че съм се прецакал де ...
странното обаче е че дори и при 120 градуса, лампата не светна.
дали обаче означава това че инфото което отива до компа е читаво(ако изобщо отива до там) ?

аз моя го смених когато сменях термостат въпреки че си работеше - някъде четох че така трябва и от тогава не съм имал проблем - нормална работа 90-при трафик 100 и малко колкото да пусне и другата скорост и така...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234, zdravkop64 и 63 госта