обезвъздушаване

Техническа и сервизна информация за Passat
xristobg
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

обезвъздушаване

Мнениеот xristobg » Чет 07 авг 2008 15:51


Някой може ли да ми каже как мога да обезвъздуша охладителната система на пасат 2.проблема ми е че като карам бавно по нанагорнище или в задръстване ми загрява много около 110 градоса.Термостата си работи и ми казаха да обезвъздуша.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 07 авг 2008 16:10


Пасата вероятно е Б3 :wink: Обезвъздушава се почти сам! Провери първо изправността на датчика,който е завинтен на радиатора и самият вентилатор.


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот BigTo » Чет 07 авг 2008 16:20


Много лесно се обезвъздушава. Качваш колата някъде на наклон - предницата да е на високо. Отвиваш капачката на разширителния съд, палиш и гледаш на малката тръбичка която влиза в разширителя кога ще спре да има прекъсвания на струята охладителна течност от мехурчета въздух. По принцип се обезвъздушава сам, но когато клапанчето на капачката се скапе и не може да изпуска въздуха няма как да стане. После може да си мсениш и капачката на разширителния съд - 13лв е. Успех


Jivko73
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

re

Мнениеот Jivko73 » Чет 07 авг 2008 16:25


Като я паркираш вечерта,развий капачката на разширителното казанче и го остави отворено цяла нощ.Само не забравяй да я завиеш сутринта :wink:


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Пасата се обезвъздушава сам.

Мнениеот skk » Чет 07 авг 2008 17:13


Пасата се обезвъздушава сам. Ако не може значи духа от гарнитурата. Така като те слушам с тия 110С или си за гарнитура или за глава, това му е болката на В3. Тия дето ти разправят че е грешна стрелката за отчитане или датчика ти говорят глупости. Айде почисти ситемата смени предния радиатор и тогава няма да ти вдига повече от 95-98С. Другото което е пасата не се обезвъздушава от клапана на разширителния съд, въздуха си е въздух дали ще излезе или ще си остане в казанчето каква е разликата само ще ти падне нивото на течноста в казанчето защото въздуха ще отиде от системата в разширителния съд. Виж дали издува маркучите това е сигурен знак че вкарав компресия в охлаждането, а най-добре я закарай при майстор.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 07 авг 2008 17:37


След последния пост чакам с нетърпение развитието на проблема. 8)

П.П Погледни и състоянието на водната помпа :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасата се обезвъздушава сам.

Мнениеот zfa159 » Чет 07 авг 2008 17:50


skk написа:Пасата се обезвъздушава сам. Ако не може значи духа от гарнитурата. Така като те слушам с тия 110С или си за гарнитура или за глава, това му е болката на В3. Тия дето ти разправят че е грешна стрелката за отчитане или датчика ти говорят глупости. Айде почисти ситемата смени предния радиатор и тогава няма да ти вдига повече от 95-98С. Другото което е пасата не се обезвъздушава от клапана на разширителния съд, въздуха си е въздух дали ще излезе или ще си остане в казанчето каква е разликата само ще ти падне нивото на течноста в казанчето защото въздуха ще отиде от системата в разширителния съд. Виж дали издува маркучите това е сигурен знак че вкарав компресия в охлаждането, а най-добре я закарай при майстор.

Хъм....
стрелката,че лъже е просто всеизвестно....само че не са го написали в сервизната книжка :lol:
Обаче,подчертавам обаче ако стрелката си я калибрира човек си мери много точно и то много добре (аз лично си го правих на 2-та Пасат-а и е идеално точна).Тогава вече показва ли такива неща като 110 значи има проблем.Този проблем обаче не винаги се корени в главата или гарнитурата....даже доста рядко.
Повечето пъти е в дефектен термостат (аз смених 3 за месеца,сега ще сменям 4-тия понеже той изкара пък само 6 месеца като хората),запушване по системата - има добри добавки за прочистване на системата (с риск да ме оплюят много хора - оцет ;) ),отделно проблем си е предния радиатор - ако не се оправи с промиване и почистване на мизерията от питата си се сменя.Все пак тея коли са на по 15-20 гидини ;)
Също така аз за да не сменям радиатор (макар че тече и така или иначе ще трябва) реших проблема по по-лесния начин....понеже колата е и с климатроник а и не е смятана да работи на 90 градуса при външна температура 35 да кажем си взех термостат,който не е на 87 градуса ами на 80.Зимата няма проблем понеже си държи 80,лятото до към 90-95 преко сили.Това пък е полезно за газта - двигателя има максимално кпд на газ при малко по-ниска температура отколкото на бензина (това ме излъга колегата The_Machine един ден като се надлъгвахме :) ).
Иначе към колегата с проблема - едва ли е от обезвъздушаване - има някакъв друг проблем ама какъв точно е никой не може да ти каже ей така отраз.Като за начало сподели каква марка ти е термостата,откъде си го купил,за каква цена,загрява ли добре колата сутрин т.е. бързо.Като се движиш нормално каква температура държи,при висока скорост какво прави температурата и тем подобни приятни за четене информации :)
Успех!


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот BigTo » Чет 07 авг 2008 18:17


На мойта Б3д-ка, при едно доливане на течност бях завил капачката на криво, от което гуменото й уплътнение се беше смачкало. При това положение системата не е херметизирана и на мене не само че грееше от това а при всяко гасене изхвръляше и водата. Че Пасатите се обезвъздушават сами е така, но на мене ми е интересно от къде ако клапана на разширителния съд не работи ще освободи налягането от излишния въздух в системата? Нека някой по-компетентен от мене се изкаже по въпроса, моето мнение е от личен опит.

ПС: Ако имаш въздух в системата ако пуснеш парното на топло няма да духа топло, само дето не знам при 35 градуса външна температура как ще усетиш, но все пак опитай.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта