Настройка на ГИ Бардолини

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Настройка на ГИ Бардолини

Мнениеот mafiota » Чет 31 юли 2008 7:19


Бих изкал да попитам как точно се прави настройката на ГИ Бардолини. По-точно ме интересуват задължително ли е винаги да се правят "ФИННИТЕ НАСТРОЙКИ" от софтуера - т.е, тези които ги правиш в различни режими на натоварване, или това се прави ръчно само при някой автомобили при който не минава автоматичната настройка.
Прочетох няколко пъти ръководството за настройка на ГИ,и доло горе ми светнаха някой неща, но нека някой кото се е занимавал да сподели практически как точно се правят настройки на ГИ така че да се получат оптималени резултати между разход на гориво и вървене на колата.
Благодаря предварително:)
Или пък някъде ако могат да се намерят готови файлове с настройки за съответният автомобил и двигател .. :roll: :idea: :?:

ПС. Става въпрос за един Ситроен Берлинго 1,4i, на които маистора му прави настройките само на място, а собственика нещо не е доволен от разхода и вървежа.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 31 юли 2008 21:31


Принципно с базовите автоматични настройки карат над 90% от колите :)
Щом не му харесва на собственика отива при майстора, качват се в колата и в движение се настройва - ако "майстора" си знае работата , собственикът ще е очарован :)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 01 авг 2008 7:11


да де, ама май нещо майстора не си разбира от работата, и за това питам тук някой ако знае какъв е принципа на настройка да сподели да се опитаме сами да ги направим.
Всъщност системата на впръскване на това Берлинго е фул груп, и това е зададено в менюто, но от там нататък другите настройки как трябва да се съобразят с това :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 01 авг 2008 10:04


Трябва да се работи по горивната карта...


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 01 авг 2008 14:03


The_Machine написа:Трябва да се работи по горивната карта...


Горивната карта на бензин ли ?:

Ако отговора е ДА , има ли начин тя да се види някъде (да се извади това инфо от бензиновият компютър) или пробно в движение и се определя (прави) тя ,посредством софтуера на газовият инжекцион?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 01 авг 2008 17:40


не съм много сигурен, но до колкото разбирам от това което прочетох, е желателно колата да се натовари с колкото може повече различни режими, така че да се обходят всички 16 коефициента, и в краина сметка всеки коефициент да се подбере така, че при преминаване от бензин на газ времената на впръскване на бензиновия и газовият компютър да са възможно най близки при различни режими на каране.

А някой може ли да обясни какво означава фул груп??


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 01 авг 2008 18:09


Мисля,че "фул груп" е инжекцион,чиито дюзи впръскват гориво едновременно (заедно).


kadett1
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 07 авг 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот kadett1 » Чет 07 авг 2008 20:06


Здравейте,
минах през тези перепетии преди година и мога да кажа, че фините настройки не са много лесно изпълними практически. Трябва ти шофьор и път без много движение. Когато почнеш с настройките, водача трябва да задържи постоянни обороти - примерно 1500 . Ти превключваш на газ и бензин и бензиновите времена трябва да са еднакви. Ако не са корегираш оцветения коефициент в синьо, докато те се изравнят на газ и бензин.Това се прави теоретично през 500 оборота, при което трябва да е актуален друг коефициент (оцветения в синьо). Само че е проблемно да задържиш постоянни обороти и актуалния кофициент да не се мени за минута или две, защото пътните условия са променливи и като резултат актуални стават различни коефициенти. Накрая можеш да настроиш практически около 6..7 коефициента, не повече. След това трябва да корегираш другите , така че да ти се получи плавна намаляваща крива ( не начупена) на графиката. Запомняш настройките и това е.
Препоръчвам ти , обаче да си направиш автоматичната настройката и да корегираш кривата ръчно , така че да я направиш плавна.Това можеш да си го правиш и сам. Можеш да играеш и с ръчната настройка и така няколко пъти, докато ти хареса вървежа и разхода. Успех.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 07 авг 2008 20:21


kadett1 написа:Здравейте,
минах през тези перепетии преди година и мога да кажа, че фините настройки не са много лесно изпълними практически. Трябва ти шофьор и път без много движение. Когато почнеш с настройките, водача трябва да задържи постоянни обороти - примерно 1500 . Ти превключваш на газ и бензин и бензиновите времена трябва да са еднакви. Ако не са корегираш оцветения коефициент в синьо, докато те се изравнят на газ и бензин.Това се прави теоретично през 500 оборота, при което трябва да е актуален друг коефициент (оцветения в синьо). Само че е проблемно да задържиш постоянни обороти и актуалния кофициент да не се мени за минута или две, защото пътните условия са променливи и като резултат актуални стават различни коефициенти. Накрая можеш да настроиш практически около 6..7 коефициента, не повече. След това трябва да корегираш другите , така че да ти се получи плавна намаляваща крива ( не начупена) на графиката. Запомняш настройките и това е.
Препоръчвам ти , обаче да си направиш автоматичната настройката и да корегираш кривата ръчно , така че да я направиш плавна.Това можеш да си го правиш и сам. Можеш да играеш и с ръчната настройка и така няколко пъти, докато ти хареса вървежа и разхода. Успех.


Еи това е вече нещо :wink: :idea:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта